Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLeek, Joanna
dc.date.accessioned2016-02-06T14:26:28Z
dc.date.available2016-02-06T14:26:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1230-1760
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16883
dc.description.abstractTensions, conflicts and disputes affects various fields of life, societies and individuals. In this regard one of the important and most urgent issue is peaceful interaction with others. Peace education today is facing new challenges in building peace throughout the world for contemporary and future generations. The paper describes the meaning of the phrase peace, highlights its meaning in value education and shows the importance of peace education as challenge for everyonepl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherUniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Instytut Pedagogikpl_PL
dc.relation.ispartofseriesStudia Dydaktyczne;26
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectpokójpl_PL
dc.subjectwychowanie do pokojupl_PL
dc.subjectpeace education in Polandpl_PL
dc.titlePomiędzy porozumieniem a zrozumieniem. Wyzwania edukacji na rzecz pokojupl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number247-257pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodzpl_PL
dc.referencesKuderowicz, Z. (1995): Filozofowie o szansach pokoju. Problemy wojny i pokoju w filozofii XX wieku. Białystok: Wyd. Ekonomia i Środowiskopl_PL
dc.referencesPółturzycki, J. (2003): Pokój jako naczelna wartość w aksjologii eduka-cyjnej. W: I. Mroczkowski, E.A. Wesołowska (red.): Pokój – dialog – edu-kacja, materiały z sympozjum naukowego w Płocku. Płock: Wyd. NOVUMpl_PL
dc.referencesSuchodolski, B. (1997): Problematyka celów wychowania w skali świata. W: I. Wojnar (red.): Bliskie i dalekie cele wychowania, Warszawa: PWNpl_PL
dc.referencesSuchodolski, B. (1990): Wychowanie mimo wszystko. Warszawa: WSiPpl_PL
dc.referencesWesołowska, E. A. (2003): Współczesna pedagogika pokoju. W: I. Mroczkowski, E.A. Wesołowska (red.): Pokój – dialog – edukacja, mate-riały z sympozjum naukowego w Płocku. Płock: Wyd. NOVUMpl_PL
dc.referencesWojnar I. (2000): Kształtowanie kultury pokoju – zobowiazaniem edukacyjnym na XXI wiek. W: I. Wojnar (red.): Etos edukacji w XXI wieku: zbiór studiów. Warszawa: Wyd. Elipsapl_PL
dc.referencesBjerstedt, A. (1994): Peace-Related Education in Schools – Than and Now. Malmo: Malmo Universitypl_PL
dc.referencesBliskie i dalekie cele wychowania (1987) przekład I. Wojnar. Warszawa: WSiPpl_PL
dc.referencesBorgosz, J. (1989): Drogi i bezdroża filozofii pokoju. Warszawa: Wyd. MONpl_PL
dc.referencesWojnar, I., Rozmowa z profesorem Bogdanem Suchodolskim, [w:] Kwar-talnik Pedagogiczny, Nr. 3/1991pl_PL
dc.referencesFountain, S. (1999) : Peace education in UNICEF. New York: Wyd. UNICEFpl_PL
dc.referencesGajdamowicz, H. (1997): Pedagogika pokoju – refleksje aksjologicznometodologiczne. W: E. Ponczek (red.): Biuletyn Centrum Badań nad Pokojem Uniwersytetu Łódzkiego. Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesGajdamowicz, H. (1994): Wychowanie dla pokoju w świetle aksjologii pedagogicznej. W: E. Ponczek (red.): Biuletyn Centrum Badań nad Pokojem Uniwersytetu Łódzkiego. Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesKawula, S. (1988): Wychowanie dla pokoju w warunkach pokoju. W: S. Kawula (red.): Wychowanie patriotyczne wychowaniem dla pokoju. Olsztyn: Wyd. Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztyniepl_PL
dc.referencesUNESCO (2002): The culture of peace. Paris: Wyd. UNESCOpl_PL
dc.referencesWesołowska, E. A.: (1998): Paweł Włodkowic i jego poglądy. W: E. A. Wesołowska (red.) Śladami Włodkowica – człowiek, prawo, pokój. Płock: Wyd. A. Marszałekpl_PL
dc.referencesWesołowska, E.A. (1998): Wychowanie dla pokoju a praktyka pedagogiczna. W: E.A. Wesołowska (red.): Śladami Włodkowica – człowieka, prawo, pokój. Płock: Wyd. A. Marszałekpl_PL
dc.referencesWesołowska, E.A. (1989): Wychowanie dla pokoju w pracy szkoły. Warszawa: WSiPpl_PL
dc.referencesWojnar, I., Rozmowa z profesorem Bogdanem Suchodolskim, [w:] Kwartalnik Pedagogiczny, Nr. 3/1991pl_PL
dc.references. Rosa, R. (2006): Pokój i bezpieczeństwo jako wyzwanie filozoficzne i społeczne – tradycja i współczesność. W: R. Jałmużna, R Rosa (red.): Pokój, bezpieczeństwo i prawa człowieka w teorii i praktyce edukacyjnej. Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska