Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMajewska, Wiesława
dc.date.accessioned2016-03-03T07:34:48Z
dc.date.available2016-03-03T07:34:48Z
dc.date.issued2016-02-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17206
dc.descriptionTemat: Podstawy teoretyczne analizy podręczników do nauczania języka niemieckiego ukierunkowanego zawodowo i ich praktyczna weryfikacja Rozdział I tej pracy stanowi wprowadzenie do polityki oświatowej, realizacji jej założeń oraz wymagań dotyczących kształcenia języka obcego. W drugim rozdziale przedstawiona została specyfika języka specjalistycznego z perspektywy jego licznych definicji oraz rozwoju dydaktyki języków specjalistycznych. Praktyce glottodydaktycznej poświęcony został rozdział III tej pracy. Zaprezentowane zostały w nim ważne dla szkolnictwa zawodowego komponenty procesu glottodydaktycznego. W rozdziale IV wyszczególnione zostały instytucjonalne uwarunkowania nauczania języka obcego ukierunkowanego zawodowo z uwzględnieniem efektywności jego nauczania. W rozdziale V opracowane zostały katalogi kryteriów do analizy materiałów nauczania dla języka obcego ukierunkowanego zawodowo. Rozdział VI dotyczy narzędzi oceny podręczników i materiałów edukacyjnych do nauczania języka zawodowego. Zaprezentowane w nim zostały przydatne informacje w zakresie sposobów i narzędzi do oceny materiałów dydaktycznych. Rozdział VII dotyczy analizy wybranych podręczników i zeszytów ćwiczeń do nauczania języka niemieckiego ukierunkowanego zawodowo w technikach i szkołach zawodowych W rozdziale VIII rozdziale opracowane zostały kwestionariusze do oceny materiałów dydaktycznych. Powstały one w oparciu o wybrane kryteria glottodydaktyczne oraz kryteria praktyczne. W ramach analizy porównawczej, będącej częścią analizy opisowej skonstruowane zostały dodatkowe pytania do oceny badanych materiałów dydaktycznych.pl_PL
dc.description.abstractPraca doktorska poświęcona analizie podręczników do nauczania języka niemieckiego w szkolnictwie zawodowym w latach od 2009-2015 .Składa się z dwóch części -teoretycznej i praktycznej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectglotodydaktykapl_PL
dc.subjectanaliza podręcznikówpl_PL
dc.titlePodstawy teoretyczne analizy podręczników do nauczania języka niemieckiego ukierunkowanego zawodowo i ich praktyczna weryfikacjapl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.rights.holderWiesława Majewskapl_PL
dc.page.number334pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Językoznawstwa Niemieckiego i Stosowanegopl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnotemgr Wiesława Majewska jest magistrem filologii germańskiej o specjalności: językoznawstwo. Jej zainteresowaniami są: językoznawstwo, literatura, psychologia i edukacja. Ukończyła podyplomowe studia prawa europejskiego, integracji europejskiej oraz zarządzania oświatą. Jest tłumaczką, aktywnym pedagogiem w szkołach szczebla średniego oraz lektorką języka niemieckiego w Wyższej Szkole Technicznej we Włocławku. W swoim dorobku posiada publikacje dotyczące systemów oświatowych w Niemczech i Austrii, sprawozdania z jakości kształcenia w Niemczech, poradnik metodyczny da szkół gimnazjalnych, gry i zabawy edukacyjne, eseje oraz skrypt dla studentów kierunków: transportu i budownictwa.pl_PL
dc.contributor.authorEmailwieslawa4463@o2.plpl_PL
dc.dissertation.directorKozłowski, Aleksander
dc.dissertation.reviewerLewicki, Roman
dc.dissertation.reviewerMaliszewski, Julian
dc.date.defence2016


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska