dc.contributor.author | Majewska, Wiesława | |
dc.date.accessioned | 2016-03-03T07:34:48Z | |
dc.date.available | 2016-03-03T07:34:48Z | |
dc.date.issued | 2016-02-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/17206 | |
dc.description | Temat: Podstawy teoretyczne analizy podręczników do nauczania języka niemieckiego ukierunkowanego zawodowo i ich praktyczna weryfikacja
Rozdział I tej pracy stanowi wprowadzenie do polityki oświatowej, realizacji jej założeń oraz wymagań dotyczących kształcenia języka obcego.
W drugim rozdziale przedstawiona została specyfika języka specjalistycznego z perspektywy jego licznych definicji oraz rozwoju dydaktyki języków specjalistycznych.
Praktyce glottodydaktycznej poświęcony został rozdział III tej pracy. Zaprezentowane zostały w nim ważne dla szkolnictwa zawodowego komponenty procesu glottodydaktycznego.
W rozdziale IV wyszczególnione zostały instytucjonalne uwarunkowania nauczania języka obcego ukierunkowanego zawodowo z uwzględnieniem efektywności jego nauczania.
W rozdziale V opracowane zostały katalogi kryteriów do analizy materiałów nauczania dla języka obcego ukierunkowanego zawodowo.
Rozdział VI dotyczy narzędzi oceny podręczników i materiałów edukacyjnych do nauczania języka zawodowego. Zaprezentowane w nim zostały przydatne informacje w zakresie sposobów i narzędzi do oceny materiałów dydaktycznych.
Rozdział VII dotyczy analizy wybranych podręczników i zeszytów ćwiczeń do nauczania języka niemieckiego ukierunkowanego zawodowo w technikach i szkołach zawodowych
W rozdziale VIII rozdziale opracowane zostały kwestionariusze do oceny materiałów dydaktycznych. Powstały one w oparciu o wybrane kryteria glottodydaktyczne oraz kryteria praktyczne. W ramach analizy porównawczej, będącej częścią analizy opisowej skonstruowane zostały dodatkowe pytania do oceny badanych materiałów dydaktycznych. | pl_PL |
dc.description.abstract | Praca doktorska poświęcona analizie podręczników do
nauczania języka niemieckiego w szkolnictwie zawodowym w latach od
2009-2015 .Składa się z dwóch części -teoretycznej i praktycznej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | glotodydaktyka | pl_PL |
dc.subject | analiza podręczników | pl_PL |
dc.title | Podstawy teoretyczne analizy podręczników do nauczania języka niemieckiego ukierunkowanego zawodowo i ich praktyczna weryfikacja | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.rights.holder | Wiesława Majewska | pl_PL |
dc.page.number | 334 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Językoznawstwa Niemieckiego i Stosowanego | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | mgr Wiesława Majewska jest magistrem filologii germańskiej o specjalności: językoznawstwo. Jej zainteresowaniami są: językoznawstwo, literatura, psychologia i edukacja. Ukończyła podyplomowe studia prawa europejskiego, integracji europejskiej oraz zarządzania oświatą. Jest tłumaczką, aktywnym pedagogiem w szkołach szczebla średniego oraz lektorką języka niemieckiego w Wyższej Szkole Technicznej we Włocławku. W swoim dorobku posiada publikacje dotyczące systemów oświatowych w Niemczech i Austrii, sprawozdania z jakości kształcenia w Niemczech, poradnik metodyczny da szkół gimnazjalnych, gry i zabawy edukacyjne, eseje oraz skrypt dla studentów kierunków: transportu i budownictwa. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | wieslawa4463@o2.pl | pl_PL |
dc.dissertation.director | Kozłowski, Aleksander | |
dc.dissertation.reviewer | Lewicki, Roman | |
dc.dissertation.reviewer | Maliszewski, Julian | |
dc.date.defence | 2016 | |