dc.contributor.author | Kobyłecka-Piwońska, Ewa | |
dc.contributor.author | Piglia, Ricardo | |
dc.date.accessioned | 2016-04-15T12:53:15Z | |
dc.date.available | 2016-04-15T12:53:15Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 2299-7458 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/17820 | |
dc.description.abstract | Niniejszy fragment jest drugą i ostatnią częścią eseju Ricarda Piglii „Pisarz jako czytelnik”. Autor kontynuuje rozważania na temat odczytu „Przeciw poetom” Gom-browicza oraz jego konsekwencji dla definiowania literackości. Piglia ustanawia również analogie pomiędzy obiegiem poezji a obiegiem pieniądza. | pl_PL |
dc.description.abstract | This is the second and final part of Ricardo Piglia’s essay, “Writer as Reader”. The author continues his reflections on Gombrowicz’s essay “Przeciw poetom” (“Against Poets”) and its implications for defining literariness. Piglia also outlines parallels between circulation of poetry and circulation of money. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Publikacja dofinansowana przez katedry literaturoznawcze Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Czytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze;4 | |
dc.subject | Witold Gombrowicz | pl_PL |
dc.subject | literackość | pl_PL |
dc.subject | poezja | pl_PL |
dc.subject | esej argentyński | pl_PL |
dc.subject | historia literatury | pl_PL |
dc.subject | literariness | pl_PL |
dc.subject | poetry | pl_PL |
dc.subject | Argentinian essay | pl_PL |
dc.subject | history of literature | pl_PL |
dc.title | Hiszpański Gombrowicza. Ricardo Piglia, „Pisarz jako czytelnik”, tł. E. Kobyłecka-Piwońska | pl_PL |
dc.title.alternative | Gombrowicz’s Spanish. Ricardo Piglia, “Writer as Reader”, trans. E. Kobyłecka-Piwońska | pl_PL |
dc.type | Other | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Ewa Kobyłecka-Piwońska, Ricardo Piglia, Łódź 2015; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | 251-260 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Katedra Filologii Hiszpańskiej | pl_PL |
dc.identifier.eissn | 2449-8386 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Ewa Kobyłecka-Piwońska
– dr, adiunkt w Katedrze Filologii Hiszpańskiej Uniwersytetu Łódzkiego. Jej zain-teresowania naukowe obejmują literaturę latynoamerykańską, współczesną po-wieść argentyńską, komparatystykę literacką. Najważniejsze publikacje: „Cues-tionar el consenso: Ricardo Piglia reescribe el canon argentine”, „Castilla. Estu-dios de literatura”, número 4 (2013), ss. 1–18; „Jak się pisze powieści: o technikach literackich Maria Vargasa Llosy”, M. Potok, J. Wachowska (red.), „Mario Vargas Llosa – w kręgu twórczości”, Wydawnictwo Naukowe UAM, Po-znań 2013, ss. 57–72. | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Ricardo Piglia (ur. 1940)
– argentyński pisarz i scenarzysta filmowy. Autor kilku tomów opowiadań i esejów oraz pięciu powieści, z których po polsku ukazały się „Sztuczne oddychanie” (1980; jeden z bohaterów wzorowany jest na Witoldzie Gombrowiczu) oraz „Spalona forsa” (1997). | pl_PL |
dc.references | Borges J.L., Dalsze dociekania, przeł. A. Sobol-Jurczykowski, Warszawa 1999. | pl_PL |
dc.references | Borges J.L., Zahir, [w:] tenże, Alef, przeł. Z. Chądzyńska, Warszawa 1972. | pl_PL |
dc.references | Gombrowicz R., Gombrowicz w Argentynie, Kraków 2004. | pl_PL |
dc.references | Gombrowicz W., Dziennik 1953–1969, Kraków 2011. | pl_PL |
dc.references | Gombrowicz W., Varia 1. Czytelnicy i krytycy. Proza, reportaże, krytyka literacka, eseje, przedmowy, Kraków 2004. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | ewa_kobylecka@yahoo.es | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/2299-7458.04.17 | |