Show simple item record

dc.contributor.authorZrobek, Janusz
dc.date.accessioned2016-05-23T07:35:43Z
dc.date.available2016-05-23T07:35:43Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18174
dc.description.abstractW artykule zawarto ocenę możliwości wykorzystania działań marketingowych dla poprawy pozycji konkurencyjnej rolników na rynku. Wymaga to radykalizacji reagowania na różnorodne i intensywne oddziaływanie warunków otoczenia, które ulegną nasileniu po dołączeniu do Unii Europejskiej i szerszym otwarciu polskiego rynku na światową konkurencję. Z analiz porównawczych wynika, iż zagraniczni producenci osiągają przewagę nie tylko na swoich rynkach, ale również bez trudu zdobywają nasz rynek kosztem polskich rolników. Posłużenie się instrumentami marketingowymi przyniesie zapewne pozytywne rezultaty wyrażające się w poprawie zyskowności i dalszym aktywnym rozwoju. Pojawiają się jednak ograniczenia wynikające z wysokich kosztów i ponoszonego ryzyka. Możliwości sięgania do działań marketingowych uwarunkowane są zdolnością do poprawy dotychczasowych osiągnięć, zwłaszcza w sferze materialnej. Należy również być świadomym długotrwałości podejmowanych wysiłków, które pozwolą uzyskać zamierzone efekty w warunkach silnej konkurencji po przystąpieniu do Unii Europejskiej.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;182
dc.titleMarketing as a Device for Supporting Competitiveness of Polish Agricultural Producers in the Context of Integration with the EUpl_PL
dc.title.alternativeMarketingowe wsparcie konkurencyjności producentów rolnych w warunkach integracji z Unią Europejskąpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2004pl_PL
dc.page.number53-61pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Łódź, Department of Marketingpl_PL
dc.referencesCiechomski W. (1997), Rola marketingu w agrobiznesie, „Zeszyty Naukowe AE w Poznaniu”, nr 242.pl_PL
dc.referencesGaziński B., Rutkowska-Rock A. (1999), Uczestnictwo Polski w międzynarodowym rynku rolnym, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesŁaguna M., Radzewicz A. (2002), Marketing i podaż, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesRadzimińska T. (2002), Skutki rozszerzenia UE dla biznesu, „Nowe Życie Gospodarcze”, nr 11.pl_PL
dc.referencesThomas M. J. (1998), Podręcznik marketingu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUrban S. (2000), Marketing produktów spożywczych, Wrocław.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record