Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDuraj, Jan
dc.date.accessioned2016-09-05T11:29:05Z
dc.date.available2016-09-05T11:29:05Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/19466
dc.description.abstractThe deliberations contained in the article concern the methodology of estimating the amount of funds needed to finance of programme of sales increase in a company. A starting point for formulating capital requirements is a sales forecast, indices of capital intensity rates and spontaneous liabilities. The determined internal sources of financing the programme of sales decrease the overall amount of external funds needed by a company to finance the increase of sales. The size of this decrease is dependent upon: net profit, retained profit rate, dividend rate, rate of spontaneous liabilities, and depreciation. It is also affected by inflation.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;139
dc.titleSprzedaż jako podstawa określenia potrzeb kapitałowych w spółce akcyjnejpl_PL
dc.title.alternativeSales as a Basis of Determining Capital Requirements in a Joint Stock Companypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[5]-16pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Zakład Analizy i Diagnostyki Ekonomicznejpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord