dc.contributor.author | Marynowicz-Hetka, Ewa | |
dc.date.accessioned | 2016-09-22T06:51:23Z | |
dc.date.available | 2016-09-22T06:51:23Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 2450-4491 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/19652 | |
dc.description.abstract | Tekst stanowi sproblematyzowaną odpowiedź na niektóre uwagi zawarte w eseju
recenzyjnym Heleny Ostrowickiej. Stanowi także ponowne spojrzenie na zagadnienia
pedagogizacji życia społecznego, które było przedmiotem analizy zespołu autorów.
Nawiązuje także do zagadnień hermeneutyki siebie i znaczenia tej koncepcji dla
pedagogiki społecznej. | pl_PL |
dc.description.abstract | The text is a problematized response to a number of comments contained in the review
essay by Helena Ostrowicka. It is also a re-look at the aspects of pedagogization of
social life, which were analyzed by a team of authors. It refers to the issues related to
the sources of the hermeneutics of the self and the importance of this concept for social
pedagogy. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Publikacja finansowana przez Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1 | |
dc.subject | pedagogizacja życia społecznego | pl_PL |
dc.subject | Foucault | pl_PL |
dc.subject | pedagogika społeczna | pl_PL |
dc.subject | Pedagogization of Social Life | pl_PL |
dc.subject | Social Pedagogy. | pl_PL |
dc.title | Pedagogizacja życia społecznego — spojrzenie z oddalenia | pl_PL |
dc.title.alternative | Pedagogization of Social Life – Looking at it from a Distance | pl_PL |
dc.type | Other | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by WNoW, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | 178-189 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Ewa Marynowicz-Hetka — pedagog społeczny, profesor w Uniwersytecie Łódzkim,
kierownik Katedry Pedagogiki Społecznej UŁ; doktor honoris causa Uniwersytetu
w Ostrawie (Rep. Czeska). Zainteresowania badawcze: narzędzia analizy pola działania
pedagoga społecznego; kształcenie do pola praktyki; pedagogika społeczna jako
dyscyplina akademicka i jako orientacja działania. | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Ewa Marynowicz-Hetka — social pedagogue, professor at the University of Łódź, Head
of the Department of Social Pedagogy at the University of Lodz, Doctor Honoris Causa
of the University of Ostrava (Czech Republic). Research interests: tools of analysis of
the social pedagogue’s field of activity, training for the field of practice, social pedagogy
as an academic discipline and as an orientation of activity. | pl_PL |
dc.references | Barbier J.-M. (2006) Działanie w kształceniu i pracy socjalnej. Analiza podejść, tłum. G. Karbowska, Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, seria BPS. | pl_PL |
dc.references | Baudrillard J. (2014) Zapomnieć Foucaulta, tłum. K. M. Jaksender, Kraków, Wydawnictwo Libron. | pl_PL |
dc.references | Braudel F. (1999) Historia i trwanie, tłum. B. Geremek, Warszawa, Wydawnictwo Czytelnik. | pl_PL |
dc.references | Cremonesi L. i in. (2013) Introduction, w: M. Foucault, Ľorgigine de ľherméneutique de soi. Conférences prononcées à Dartmouth College, 1980, édition établi par H.-P. Fruchaud, D. Lorenzini, Mayenne, Librairie Philosophique J. VRIN, s. 9-27. | pl_PL |
dc.references | Czyżewski M. (2005) Intersubiektywność, w: Encyklopedia Socjologii. Suplement, W. Kwaśniewicz i in. (red.), Warszawa, Oficyna Naukowa, s. 95-104. | pl_PL |
dc.references | Czyżewski M. (2013a) Polityki publiczne w optyce posfoucaultowskiej. Zarys perspektywy badawczej, w: Analiza polityki publicznej. Podejścia teoretyczno-metodologiczne, A. Wojciuk (red.), Warszawa, IBE, s. 72-91. | pl_PL |
dc.references | Czyżewski M. (2013b) W kręgu społecznej pedagogii, „Societas/Communitas” nr 2, s. 43-73. | pl_PL |
dc.references | Czyżewski M. (2014) Praca pośrednicząca w debatach publicznych, w: Dyskurs elit symbolicznych. Próba diagnozy, M. Czyżewski i in. (red.), Warszawa, Wydawnictwo Akademickie SEDNO, s. 380-410. | pl_PL |
dc.references | Czyżewski M. i in. (2014) (red.) Dyskurs elit symbolicznych. Próba diagnozy, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie SEDNO. | pl_PL |
dc.references | Dewey J. (1968) [1947] Éxpérience et éducation, tłum. M. A. Carroi, Paris, Librairie Armand Colin. | pl_PL |
dc.references | Foucault M. (2013a) Ľorgigine de ľherméneutique de soi. Conférences prononcées à Dartmouth College, 1980, édition établi par H.-P. Fruchaud, D. Lorenzini, Mayenne, Librairie Philosophique J. VRIN | pl_PL |
dc.references | Foucault M. (2013b) Interview de Michel Foucault 3 novembre 1980, w: M. Foucault, Ľorgigine de ľherméneutique de soi. Conférences prononcées à Dartmouth College, 1980, édition établi par H.-P. Fruchaud, D. Lorenzini, Mayenne, Librairie Philosophique J. VRIN, s. 143-155. | pl_PL |
dc.references | Foucault M. (2013c) Kim pan jest profesorze Foucault. Debaty, rozmowy, polemiki, wybór i tłum. K. M. Jaksender, red. nauk. B. Błesznowski, K. M. Jaksender, K. Matuszewski, Kraków, Wydawnictwo LIBRON. | pl_PL |
dc.references | Lagasnerie de G. (2012) La dernière leçon de Michel Foucault. Sur le néolobèralisme, la théorie et la politique, Paris, FAYARD. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2006, 2007, 2009) Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki. Wykład. Tom 1, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2007, 2009) Uwagi na zakończenie – w kierunku transwersalności pedagogiki społecznej, w: Pedagogika społeczna. Debata. Podręcznik akademicki. Tom 2, E. Marynowicz-Hetka (red.), Warszawa, Wydawnictwo PWN, s. 552-569. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2008) Interdyscyplinarność czy transwersalność – możliwe konfiguracje podejść do analizy pola praktyki, M. Dudzikowa (red.), „Rocznik Pedagogiczny KNP PAN” t. 31, Radom, Instytut Technologii Eksploatacji – PIB, s. 55-65. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2014) Orientowanie działania – rama konceptualna pojmowania kultury praktyki, w: Kultura praktyki przedstawicieli profesji społecznych – podejścia mediacyjne w działaniu społecznym, E. Marynowicz-Hetka, L. Filion, D. Wolska-Prylińska (red.), Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 17-31. | pl_PL |
dc.references | Nowicka M. (2014) Spory wokół książek Jana Tomasza Grossa w świetle literatury posfaucoultowskiej analizy dyskursu, w: Dyskurs elit symbolicznych. Próba diagnozy, M. Czyżewski i in. (red.), Warszawa, Wydawnictwo Akademickie SEDNO, s. 220-253. | pl_PL |
dc.references | Ostrowicka H. (2012) Urządzanie młodzieży. Studium analityczno-krytyczne, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Ostrowicka H., O badaniach „pedagogizacji życia społecznego” kilka słów z poznawczej perspektywy pedagogiki ogólnej, mps. | pl_PL |
dc.references | Oswajanie Foucaulta w analizach społeczno-pedagogicznych – zapis dyskusji panelowej, złożone do druku, mps. | pl_PL |
dc.references | Pedagogizacja życia społecznego (2013) M. Czyżewski, E. Marynowicz-Hetka, G. Woroniecka (red.), „Societas/Communitas” nr 2. | pl_PL |
dc.references | Rancière J. (1987) Le maître ignorant.Cinq leçons sur ľémancipation intellectuelle, Paris, FAYARD. | pl_PL |
dc.references | Witkowski L. (2014) Niewidzialne środowisko. Pedagogika kompletna Heleny Radlińskiej jako krytyczna ekologia umysłu i idei wychowania. O miejscu pedagogiki w przełomie dwoistości w humanistyce, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.5604/17339758.1173571 | |
dc.relation.volume | 1 | pl_PL |