Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRyk, Andrzej
dc.date.accessioned2016-11-03T12:10:14Z
dc.date.available2016-11-03T12:10:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2450-4491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/20027
dc.description.abstractArtykuł przedstawia próbę rekonstrukcji kategorii codzienności w perspektywie fenomenologii Edmunda Husserla. Prowadzone badania wskazały na możliwość wykorzystania podstawowych idei fenomenologii Husserla do tworzenia teoretycznych rusztowań dla omawianej kategorii. Podstawowe motywy, wokół których prowadzone są analizy, to: świat otaczający, świat życia codziennego, doświadczenie, przeżycie, horyzont.pl_PL
dc.description.abstractThe article presents an attempt to reconstruct the category of everyday reality in the perspective of phenomenology of Edmund Husserl. The research indicated the possibility of using the basic ideas of Husserl’s phenomenology to create a theoretical scaffolding for the discussed category. The main themes around which the analysis revolved include the following items: the surrounding world, the world of everyday life, experience, horizon.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja finansowana przez Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1
dc.subjectcodziennośćpl_PL
dc.subjectfenomenologiapl_PL
dc.subjectpedagogikapl_PL
dc.subjectwiedzapl_PL
dc.subjecteveryday realitypl_PL
dc.subjectphenomenologypl_PL
dc.subjectpedagogypl_PL
dc.subjectknowledgepl_PL
dc.titleŚwiat jako fenomen. Kategoria codzienności w perspektywie fenomenologii Edmunda Husserlapl_PL
dc.title.alternativeThe World as a Phenomenon. The Category of Everyday Reality in the Perspective of Phenomenology by Edmund Husserlpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by WNoW, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number29-36pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowiepl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteAndrzej Ryk – doktor habilitowany, profesor Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, kierownik Katedry Teorii Wychowania i Pedagogiki Porównawczej w Instytucie Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Zainteresowania naukowe: filozofia wychowania, teoretyczne podstawy wychowania, pedagogika ogólnapl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteAndrzej Ryk – doctor habilitatus, professor of the Pedagogical University of Cracow, Head of the Department of Education Theory and Comparative Pedagogy at the Institute of Educational Sciences at the Pedagogical University in Kraków. Research interests: philosophy of education, theoretical foundations of education, general pedagogy.pl_PL
dc.referencesHusserl E. (1975) Idee czystej fenomenologii i fenomenologicznej filozofii. Księga Pierwsza, tłum. D. Gierulanka, Warszawa, PWN.pl_PL
dc.referencesHusserl E. (1982) Medytacje kartezjańskie z dodatkiem uwag krytycznych Romana Ingardena, tłum. A. Wajs, Warszawa, PWN.pl_PL
dc.referencesHusserl E. (2013) Doświadczenie i sąd. Badania nad genealogią logiki, tłum. B. Baran, Warszawa, Aletheia.pl_PL
dc.referencesIngarden R. (1974) Wstęp do fenomenologii Husserla. Wykłady wygłoszone na Uniwersytecie w Oslo, Warszawa, PWN.pl_PL
dc.referencesRyk A. (2011) W poszukiwaniu podstaw pedagogiki humanistycznej. Od fenomenologii Edmunda Husserla do pedagogiki fenomenologicznej, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl_PL
dc.referencesRyk A. (2012) W poszukiwaniu pedagogicznego arche. Zarys systemów pedagogicznych, Kraków, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.pl_PL
dc.referencesRyk A. (2013) Paradygmatyczne horror vacui w pedagogice, „Debata Edukacyjna. Wokół wyzwań współczesnej edukacji”, nr 6.pl_PL
dc.identifier.doi10.5604/17339758.1198745
dc.relation.volume2pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord