dc.contributor.author | CZYZEWSKI, STEFAN | |
dc.date.accessioned | 2017-01-09T07:07:15Z | |
dc.date.available | 2017-01-09T07:07:15Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1689-4286 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/20317 | |
dc.description | Uwaga techniczna – ponieważ tekst nie jest interpretacją a tylko relacją tytułowej
problematyki, nie ma również charakteru polemicznego, w związku z czym, nie posiada odsyłaczy w
tekście (wykaz źródeł wykorzystanych przy jego redakcji został zamieszczony na końcu publikacji). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Instytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Internetowy Magazyn Filozoficzny Hybris;35 | |
dc.title | Przełomowy moment w historii TV – zapis cyfrowy | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Internetowy Magazyn Filozoficzny HYBRIS 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 232-245 | pl_PL |
dc.references | Czyżewski Stefan, Technologiczne uwarunkowania definicji obrazu w technologiach video. Część I Obraz analogowy. „Kamera. Film & Tv”, nr 1/2004 (10). | pl_PL |
dc.references | Czyżewski Stefan, Technologiczne uwarunkowania definicji obrazu w technologiach video. Część II Obraz cyfrowy. „Kamera. Film & Tv”, nr 2/2004 (11). | pl_PL |
dc.references | Barclay Steven, The Motion Picture Image. From Film to Digital. Focal Press, Boston, Oxford, Auckland, Johannesburg, Melbourne, New Delhi 2000. | pl_PL |
dc.references | Digital Vision. Grading. Finishing. Masterin. Restoration. www.digitalvision.se, Sweden, USA, United Kingdom, Hong Kong. | pl_PL |
dc.references | European Broadcasting Union Technical Review. Special Supplement 1998, Editeur Responsible: P.A. Laven, European Broadcasting Union, Society of Motion Picture and Television Engineers. Geneva 1998. | pl_PL |
dc.references | Falk David, Brill Dieter, Stork David, Seeing the Light. Optics in Nature. Photography, Color, Vision, and Holography. Harper & Row, Publishers. New York, Cambridge, Philadelphia, San Francisco, London, Mexico City, Sao Paulo, Singapore, Sydney 1986. | pl_PL |
dc.references | Goodman Robert M, Goodman’s Guide to the Panasonic SDX900. AMGMedia Publisher, USA 2005. | pl_PL |
dc.references | Horton Mark, Mumby Clive, Owen Steve, Pank Bob, Peters Danny, On-Line Non-Linear Editing. Quantel Ltd. 1997 | pl_PL |
dc.references | Informacja obrazowa. Własności i detekcja promieniowania e-m. psychologia widzenia. Przetwarzanie obrazów, red. Ostrowski Marek. Kopystyńska Aleksandra, Promieniowanie elektromagnetyczne; Petrykiewicz Jan, Mikołajczyk Małgorzata, Zjawiska falowe w optyce. Optyczne układy obrazujące; Rosiński Kazimierz, Rola detektorów w układach obrazujących i analizatorach promieniowania; Rosiński Kazimierz, Detektory fizyczne; Zaleski Adam, Jabłonka Stanisław, Detektory chemiczne; Jabłonka Stanisław, Barwa i metody wyrażania bodźców barwowych; Ostrowski Marek, Detektory biologiczne; Młodkowski Jan, Psychologiczne aspekty przetwarzania informacji wizualnej; Młodkowski Michał, Przetwarzanie cyfrowe i analiza obrazów; Wydawnictwa Naukowo-Techniczne. Warszawa 1992. | pl_PL |
dc.references | Invisible Post Production. Episodic Effects For Television, A Special Suplement of Clips Magazine, Quantel Ltd. www.quantel.com. | pl_PL |
dc.references | Kindler-Jaworska Elżbieta, Przewodnik po telewizji cyfrowej, TVP S.A. Ośrodek Szkolenia – Akademia Telewizyjna. Warszawa 2000. | pl_PL |
dc.references | Kowalik Maciej, Analogowe sygnały wizyjne PAL i komponent. Materiały szkoleniowe, Ośrodek Szkolenia i Analiz Programowych TVP S.A. Zespół Szkoleń Technicznych. Warszawa, październik 1999. | pl_PL |
dc.references | Kulikowski Juliusz Lech, Informacja i świat w którym żyjemy, Wiedza Powszechna. Warszawa 1978 | pl_PL |
dc.references | Kurek Tadeusz, Realizacja programów telewizyjnych, Wydawnictwa Radia i Telewizji. Warszawa 1980. | pl_PL |
dc.references | iszczak Stanisław, Teoretyczne zasady reżyserii dźwięku w radiofonii i telewizji, Wydawnictwa Radia i Telewizji. Warszawa 1976. | pl_PL |
dc.references | MPEG-2. Encyklopedia www.mpeg-2.net. The Complete Guide To MPEG-2 and Related Terminology, red. Turcotte Samuel, MediaWare, Sun Microsystems, Vision Tech. Canberra, Palo Alto, Herzliya 1999. | pl_PL |
dc.references | Neyman Yuri, Riviere Sacha, in collaboration with Steen Russell, Your Dailies Choice: Through Control System (T.C.S.)TM, Cinematograpger’s Control Chart “GAMMA=1c”. User Manual. GAMMA & DENSITY Co., Inc. | pl_PL |
dc.references | Realizacja obrazu filmowego i telewizyjnego, Zeszyt 25, red. zeszytu: Nowicki Marek. Wydawnictwa Radia i Telewizji. Warszawa 1980. | pl_PL |
dc.references | Soft Machines and the Cinematographic Imaginary. Nowe media i film. Międzynarodowa konferencja, Media Desk Polska, Centrum Sztuki WRO, Plus Camerimage. Łódź 2007. | pl_PL |
dc.references | The Digital Fact Book. A reference manual for the broadcast TV & post production industry; red. Pank Bob; Edition 8; Quantel Ltd. 1988, 89, 90, 91, 92, 94, 96 | pl_PL |
dc.references | Throup David, Film in the Digital Age. Quantel Ltd 1996. | pl_PL |
dc.references | Uhma Marek, Elementy technologii telewizyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007. | pl_PL |
dc.references | Walczyk Jan, Podstawy systemów telewizji użytkowej, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności. Warszawa 1982. | pl_PL |
dc.references | Wybrane zagadnienia techniczne TV-kolorowej, red.: mgr inż. Cz. Klimczewski, Biuro Kadr i Szkolenia Wydział Szkolenia i Doskonalenia Zawodowego. Warszawa 1971. | pl_PL |
dc.references | Wysocka Elżbieta, Wirtualne ciało sztuki. Ochrona i udostępnianie dzieł audiowizualnych, Narodowe Centrum Kultury. Warszawa 2013. | pl_PL |
dc.relation.volume | 4 | pl_PL |