Zastosowanie technologii informatycznych w tworzeniu i wykorzystaniu materiałów autorskich - rozwój kompetencji nauczyciela języka angielskiego w epoce powszechnego dostępu do Internetu, cyfryzacji i zastosowania TIK w nauczaniu.
Streszczenie
Rozprawa doktorska stanowi spójny tematycznie zbiór piętnastu artykułów opublikowanych lub przyjętych do druku (w latach 2010-2016) w czasopismach naukowych oraz monografiach o zasięgu zarówno krajowym jak i międzynarodowym, których wspólny element dotyczy zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w glottodydaktyce. Zbiór publikacji zawiera prace oparte na doświadczeniu, wynikającym z udziału autorki w Projekcie E-Akademia Przyszłości oraz nabytym jako metodyk nauczania języka angielskiego, metodyk e-learningu, nauczyciel akademicki na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. Praca doktorska obejmuje zagadnienia dotyczące zarówno tworzenia materiałów cyfrowych, ich wykorzystania w praktyce, jak i ewaluacji Projektu, wniosków i implikacji na przyszłość, czy dotyczące szkolenia metodycznego i praktycznego studentów specjalizacji nauczycielskiej oraz nauczycieli w celu podniesienia ich kwalifikacji poprzez rozwój umiejętności tworzenia i stosowania TIK w nauczaniu języka angielskiego. Od 2014 roku datuje się współpraca autorki z dr hab. Przemysławem Krakowianem, promotorem rozprawy doktorskiej. Efektem tej współpracy jest sprecyzowanie przedmiotu i zakresu badań ostatnich czterech artykułów oraz wspólna publikacja dotycząca kształcenia umiejętności pisania w środowiskach nasyconych technologią informacyjną.