dc.contributor.author | Szwabowski, Oskar | |
dc.date.accessioned | 2017-03-16T11:59:53Z | |
dc.date.available | 2017-03-16T11:59:53Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1689-4286 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/20897 | |
dc.description.abstract | In this article I attempt to create and discuss the main connections
between politics and teaching. I distinguish four such entanglement: the
parties, post-political, critical, and political/post-political. I point out
that the studying as the immanent political force is the characteristics of
the political/post-political entanglement, while other entanglements
are connected with the instrumental relation and with the subjugation
of what is educational to what is external. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Instytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Internetowy Magazyn Filozoficzny Hybris;36 | |
dc.subject | politics | pl_PL |
dc.subject | didactics | pl_PL |
dc.subject | post-politics | pl_PL |
dc.subject | studying | pl_PL |
dc.subject | polityka | pl_PL |
dc.subject | dydaktyka | pl_PL |
dc.subject | postpolityka | pl_PL |
dc.subject | studiowanie | pl_PL |
dc.title | Polityczność dydaktyki | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Internetowy Magazyn Filozoficzny HYBRIS 2017 | pl_PL |
dc.page.number | 60-72 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Szczeciński | pl_PL |
dc.references | Bednarek, Joanna, 2012, Polityka poza formą. Ontologiczne uwarunkowania poststrukturalistycznej filozofii polityki, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie. | pl_PL |
dc.references | Charles, Matthew, 2011, Carry on campus, “Radical Philosophy”, 166, ss. 41-43. | pl_PL |
dc.references | Furedi, Frank, 2008, Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści?, tłum. Katarzyna Makaruk, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy. | pl_PL |
dc.references | Giroux, A. Henry, 2010, W kierunku nowej sfery publicznej, tłum. Ewa Kiszkurno-Koziej [w:] Henry A. Giroux, Lech Witkowski, Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej, Kraków: Impuls, ss. 139-147. | pl_PL |
dc.references | Goldfarb C. Jeffrey, 2012, Polityka rzeczy małych. Siła bezsilnych w mrocznych czasach, tłum. Urszula Lisowska, Katarzyna Liszka, Andrzej Orzechowski, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej szkoły Wyższej. | pl_PL |
dc.references | Horkhaimer, Max, 2012, Odpowiedzialność i studia, tłum. Halina Walentowicz, [w:] Piotr Żuk (red), Wiedza, ideologia, władza. O społecznej funkcji uniwersytetu w społeczeństwie rynkowym, Warszawa: Scholar, ss. 267-284. | pl_PL |
dc.references | Lewis, E. Tyson, 2013, On Study. Giorgio Agamben and educational potentiality, Nowy Jork, Londyn: Routledge. | pl_PL |
dc.references | Maclure, Stuart, 1976, Politics and Education, “Oxford Review of Education”, 2(1), ss. 17-26. | pl_PL |
dc.references | Melosik, Zbyszko; Szkudlarek, Tomasz, 2010, Kultura, tożsamość i edukacja. Migotania znaczeń, Kraków: Impuls. | pl_PL |
dc.references | Mouffe, Chantal, 2005, Paradoks demokracji, tłum. Wojciech Jach, Magdalena Kamińska, Andrzej Olechowski, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. | pl_PL |
dc.references | Mouffe, Chantal, 2008, Polityczność, tłum. Joanna Erbel, Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej. | pl_PL |
dc.references | Neary, Mike; Amsler, Sarah, 2012, Occupy: a new pedagogy of space and time?, Journal for Critical Education Policy Studies, 10(2), ss. 106-138, dostęp: http://www.jceps.com/archives/726 | pl_PL |
dc.references | Nussbaum, Martha, 2008, W trosce o człowieczeństwo. Klasyczna obrona reformy kształcenia ogólnego, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. | pl_PL |
dc.references | Nussbaum, Martha, 2016, Nie dla zysku. Dlaczego demokracja potrzebuje humanistów, tłum. Łukasz Pawłowski, Warszawa: Kultura Liberalna. | pl_PL |
dc.references | Orwell, George, (dok. elektr.), Why I write, dostęp 10.03.2016 z: http://orwell.ru/library/essays/wiw/english/e_wiw | pl_PL |
dc.references | Szkudlarek, Tomasz, 2009, Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu, Kraków: Impuls. | pl_PL |
dc.references | Szwabowski, Oskar, 2015, Ruch Occupy: inna demokracja, inna pedagogika [w:] Agnieszka Olczak, Paweł Prüfer, Dorota Skrocka (red.), Edukacyjne i społeczne konteksty demokracji, Gorzów Wielkopolski: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim, ss. 75-89. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski, Bogusław, 2013, Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu, Kraków: Impuls. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski, Bogusław, 2014, O dezintegrujących aspektach polityki oświatowej wobec wczesnej edukacji [w:] Dorota Klus-Stańska, (Anty)edukacja wczesnoszkolna, Kraków: Impuls, ss. 63-101. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski, Bogusław, 2015, Edukacja (w) polityce. Polityka (w) edukacji. Inspiracje dla badań polityki oświatowej, Kraków: Impuls. | pl_PL |
dc.references | Tyrowicz, Stanisław, 2009, Światło wiedzy zdeprawowanej, Kraków: Universitas. | pl_PL |
dc.references | Zamojski, Piotr, 2011, Uniwersytet jako sfera publiczna – wprowadzenie do projektu interwencji, „Rocznik Pedagogiczny”, 34, ss.51-67. | pl_PL |
dc.references | Zamojski, Piotr, 2015, Praktykowanie Universitas, „Bliza”, 22(1), ss. 7- 12. | pl_PL |
dc.relation.volume | 1 | pl_PL |