Show simple item record

dc.contributor.authorDrozdowska, Marta
dc.contributor.authorDuda-Seifert, Magdalena
dc.date.accessioned2017-06-12T11:41:42Z
dc.date.available2017-06-12T11:41:42Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21939
dc.description.abstractArtykuł jest wynikiem analizy studium przypadku opartego na dwóch najbardziej popularnych portalach internetowych, z których jeden bazuje na technologii Travel 2.0 oraz aplikacji typu UGC i jest to TripAdvisor, podczas gdy drugi został stworzony jako OTA, który również w toku rozwoju przyjął rozwiązanie typu UGC i jest to Booking.com. Analizie poddano treść obu portali dotyczącą obiektów noclegowych we Wrocławiu, a następnie skonfrontowano ją z oficjalnymi danymi statystycznymi, publikowanymi przez Główny Urząd Statystyczny w Polsce i zawartymi w Centralnym Wykazie Obiektów Hotelarskich udostępnionym na stronach Ministerstwa Sportu i Turystyki. Celem artykułu jest ocena wiarygodności i kompletności informacji zawartych na portalach turystycznych w Internecie, po pierwsze z punktu widzenia potencjalnego klienta, po drugie ze względu na ich wartość dla badań marketingowych. Portale oparte o technologię bezpośredniej wymiany informacji (Word-Of-Mouth) są przeznaczone dla klientów i dla dostawców. Badania skoncentrowano więc na analizie ich zawartości opartej na przyjętej metodzie. Artykuł identyfikuje braki w istniejącej wiedzy naukowej i rynkowej i wskazuje potencjalny kierunek dalszych badań.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm;2
dc.subjectturystyczne media społecznościowepl_PL
dc.subjectOnline Travel Agencypl_PL
dc.subjectUGCpl_PL
dc.subjectbaza noclegowapl_PL
dc.subjectWrocławpl_PL
dc.titleTurystyczne portale internetowe – wiarygodne źródło informacji?pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holderTourismpl_PL
dc.page.number[7]-14
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Wrocławski, Instytut Geografii i Rozwoju Regionalnego, Zakład Geografii Regionalnej i Turystyki
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesBUHALIS D., 2003, eTourism: Information Technology For Strategic Tourism Management, Pearson (Financial Times/Prentice Hall), London.pl_PL
dc.referencesCHUA A.Y.K, BANERJEE S., 2013, Reliability of Reviews on the Internet: The Case of TripAdvisor, „Proceedings of the World Congress on Engineering and Computer Science”, I, WCECS 2013, San Francisco.pl_PL
dc.referencesCONSTANTINIDES E., 2009, Social Media/Web 2.0 as Marketing Parameter: An Introduction, 8th International Congress Marketing Trends, Paris.pl_PL
dc.referencesDistribution Channel Analysis: A Guide for Hotels. The American Hotel Lodging Association and STR Special Report, 2012, Hospitality Sales Marketing Association International Foundation.pl_PL
dc.referencesGRETZEL U., YOO K., 2008, Use and Impact of Online Travel Reviews, [w:] ICT in Tourism 2008, P. O’Connor, W. Hopken, U. Gretzel (red.), Springer, Viena, s. 35-46.pl_PL
dc.referencesHOEGG R., MARTIGNONI R., MECKEL M., STANOVSKA-SLABEVA K., 2006, Overview of Business Models for Web 2.0 Communities, [w:] Proceedings of GeNeMe, Dresden, s. 23–37.pl_PL
dc.referencesINVERSINI A., MASIERO L., 2014, Selling Rooms Online: the Use of Social Media and Online Travel Agents, „Hospitality Management”, 26(2), s. 272–292.pl_PL
dc.referencesKOCAK V.Y., 2015, How is Social Media Communication Competence and Importance Perceived and to what Extent Social Media Communication Competence is implemented by Business Hotel Managers within Tourism Industry in Norway and Turkey? M.Sc. International Hotel and Tourism Leadership MHRHOV – master’s thesis, University of Stavanger Norwegian School of Hotel Management, NHS, https://brage.bibsys.no/xmlui/bitstream/handle/11250/301341/Kocak_Vedat.pdf?sequence=4; 8.10.2016.pl_PL
dc.referencesLEE H.A., GUILLET B.D., LAW R., 2013, An Examination of the Relationship between Online Travel Agents and Hotels: a Case Study af Choicehotels International and Expedia.com, „Cornell Hospitality Q.”, 54 (1), s. 95–107.pl_PL
dc.referencesMARCUSSEN C.H., 2008, Trends in European Internet Distribution of Travel and Tourism Services, Centre for Regional and Tourism Research, January 28, http://www.crt.dk/uk/staff/chm/trends.htm; 27.10.2016.pl_PL
dc.referencesMUNAR M., JACOBSEN J.K.S., 2013, Trust and Involvement in Tourism Social Media and Web-Based Travel Information Sources, „Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism”, 13, 1, s. 1–19, http://dx.doi.org/10.1080/15022250.2013.764511; 19.11.2016.pl_PL
dc.referencesPAWLICZ A., 2016, Wybrane aspekty funkcjonowania OTA na polskim rynku hotelarskim. „Ekonomiczne Problemy Turystyki”, 34(2), s. 155–165.pl_PL
dc.referencesPhoCusWright, 2011, http://www.phocuswright.com; 15.10.2016.pl_PL
dc.referencesSCHEGG R., 2014, European Hotel Distribution Study: The Rise of Online Intermediaries Special Focus Switzerland Executive Summary. Institute of Tourism, HES-SO Valais. https://www.hotelleriesuisse.ch/files/pdf7/2014_European_Hotel_Distribution_Study _SUMMARY_Switzerland_Focus1.pdf; 30.11.2016.pl_PL
dc.referencesSTANGL B., INVERSINI A., SCHEGG R., 2016, Hotels’ Dependency on Online Intermediaries and their Chosen Distribution Channel Portfolios: Three Country Insights, „International Journal of Hospitality Management”, 52, s. 87–96.pl_PL
dc.referencesThe Hotel Distribution Report. Distribution And Technology, 2015, http://hotelanalyst.co.uk/wp-content/uploads/sites/2/2015/09/The-Hotel-Distribution-Report-2015-sample.pdf; 18.11.2016.pl_PL
dc.referencesTravelCLICK, 2009, http://www.travelclick.net/informationcenter/bookings-by-channel.cfm_; 20.11.2016.pl_PL
dc.referencesTurystyka w 2015 roku, 2016, GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUstawa o usługach turystycznych, 1997, Dz. U. nr 223, poz. 2268, art. 35-39.pl_PL
dc.referencesWERTHNER H., RICCI F., 2004, E-Commerce and Tourism, „Communications of the ACM”, 47 (12), s. 101–105.pl_PL
dc.referencesXIANG Z., GRETZEL U., 2010, Role of Social Media in Online Travel Information Search, „Tourism Management”, 31, 2, s. 179–188.pl_PL
dc.referenceshttp://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Glossary:Hotels_and_similar_accommodation; 25.10.2016.pl_PL
dc.referenceshttp://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Statistics_on_ICT_use_in_tourism; 25.10.2016.pl_PL
dc.referenceshttp://ec.europa.eu/eurostat/web/tourism/data/database; 20.02.2017.pl_PL
dc.referenceshttp://ec.europa.eu/eurostat/web/tourism/data/other-sources; 25.10.2016.pl_PL
dc.referenceshttp://www.alexa.com/topsites/category/Recreation/Travel; 25.10.2016.pl_PL
dc.referenceshttp://www.booking.com.pl_PL
dc.referenceshttp://www.booking.com/content/terms.sv.html?aid=347180lang=en.pl_PL
dc.referenceshttp://www.ebizmba.com/articles/travel-websites; 25.10.2016.pl_PL
dc.referenceshttps://turystyka.gov.plpl_PL
dc.referenceshttps://turystyka.gov.pl/cwoh/index.pl_PL
dc.referenceshttps://www.booking.com/content/about.engb.html?dcid=1lang=en-gbsid=0e8f3e5073ba509e48f18582dea21897; 25.10.2016.pl_PL
dc.referenceshttps://www.tripadvisor.com.pl_PL
dc.referenceshttps://www.tripadvisor.com/PressCenter-c4-Fact_Sheet.html; 25.10.2016.pl_PL
dc.referenceswww.stat.gov.pl.pl_PL
dc.contributor.authorEmailm.drozdowska@vistula.edu.pl
dc.contributor.authorEmailmagdalena.duda-seifert@uwr.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/0867-5856.26.2.01
dc.relation.volume26pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record