dc.contributor.author | Strużyna, Janusz | |
dc.contributor.author | Kania, Krzysztof | |
dc.contributor.editor | Glinkowska, Beata | |
dc.date.accessioned | 2017-09-21T09:37:14Z | |
dc.date.available | 2017-09-21T09:37:14Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Strużyna J., Kania K., Narzędzie gamifikacji w procesie internacjonalizacji, [w:] Glinkowska B., Internacjonalizacja przedsiębiorstw. Uwarunkowania – procesy – wyniki badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. [125]-138, doi: 10.18778/8088-492-2.11 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-492-2 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/22686 | |
dc.description | Celem publikacji jest ukazanie dorobku naukowego, głównie polskich i ukraińskich uczonych, w zakresie uwarunkowań procesów i rezultatów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz jej wpływu na funkcjonowanie biznesu w dobie globalizacji. Opracowanie stanowi istotny wkład w zakresie teorii i praktyki w proces restrukturyzacji przedsiębiorstw w kierunku ich internacjonalizacji. Może posłużyć jako inspiracja do stworzenia strategii opartej na poszukiwaniach (prospector strategy), co będzie sprzyjać zwiększonej innowacyjności w budowaniu strategii i organizacji firm przechodzących transformację. Może też być przesłanką do zacieśniania współpracy biznesów z różnych krajów i do wspólnych badań w tym względzie.
Książka powstała jako rezultat międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej), zorganizowanej 21-22 listopada 2016 r. pt. „Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań”. Zamieszczone studia przypadków i analizy jakościowe mogą ułatwić przedsiębiorstwom dostosowanie się do warunków działania na nowych rynkach. Będą też pomocne menedżerom oraz przedsiębiorcom w zrozumieniu konieczności i metod dostosowania się do globalnej konkurencji, która generuje nowe akcenty w zarządzaniu. | pl_PL |
dc.description.abstract | W artykule, na podstawie studiów literaturowych, podjęto próbę analizy związków pomiędzy procesami internacjonalizacji i gamifikacji. Analizę oparto na konfrontacji wybranych zagadnień internacjonalizacji firm z cechami charakterystycznymi gamifikacji. Zasadniczym efektem przeprowadzonych prac jest wskazanie wkładu jaki gamifikacja może wnieść w proces internacjonalizacji firm, wskazanie warunków, które trzeba spełnić, aby gamifikacja mogła stać się skutecznym narzędziem wspierania internacjonalizacji oraz przedstawienie skutków wykorzystania narzędzia gamifikacji w internacjonalizacji. | pl_PL |
dc.description.abstract | In this paper, based on literature studies, authors took an attempt to examine relationships between the processes of internationalization and gamification. The analysis was based on the combination and confrontation of selected issues of internationalization with characteristics of gamification. The main result of the research is an indication of the contribution that gamification can make to the process of internationalization of companies, an indication of the conditions which must be met in order to use gamification as an effective tool for promoting internationalization and an illustration of gamification effects in the internationalization process. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Publikacja jest rezultatem ministerialnego projektu: międzynarodowej konferencji naukowej
(teoretyczno-metodyczno-praktycznej) pt. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw
– uwarunkowania, modele, wyniki badań – finansowana w ramach umowy 641/P-DUN/2016
ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, przeznaczonych na działalność
upowszechniającą naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Glinkowska B., Internacjonalizacja przedsiębiorstw. Uwarunkowania – procesy – wyniki badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | internacjonalizacja | pl_PL |
dc.subject | gamifikacja | pl_PL |
dc.subject | proces | pl_PL |
dc.subject | internationalisation | pl_PL |
dc.subject | gamification | pl_PL |
dc.subject | process | pl_PL |
dc.title | Narzędzie gamifikacji w procesie internacjonalizacji | pl_PL |
dc.title.alternative | Gamification as a tool of internationalization process | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | [125]-138 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Informatyki i Komunikacji, Katedra Inżynierii Wiedzy | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-493-9 | |
dc.references | Bernal-Merino M. (2015), Translation and Localisation in Video Games: Making Entertainment Software Global, Routledge, New York and London. | pl_PL |
dc.references | Buckley P., Casson M. (2011), Marketing and the multinational: extending internalisation theory, „Journal of the Academy of Marketing Science”, vol. 39, iss. 4. | pl_PL |
dc.references | Casson M. (2014), The economic theory of the firm as a foundation for international business theory, „Multinational Business Review”, vol. 22, iss. 3. | pl_PL |
dc.references | Deterding S., Dixon D., Khaled R., Nacke L. (2011), From game design elements to gamefulness: defining „gamification”, Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments. | pl_PL |
dc.references | Duliniec E. (2011), Koncepcje przedsiębiorstw wcześnie umiędzynarodowionych. Rozważania terminologiczne, „Gospodarka Narodowa”, nr 1–2. | pl_PL |
dc.references | IGDA (2012), Best Practices for Game Localization, IGDA Localization SIG, http://www.igda.org/members/group_content_view.asp?group=121045&id=5262 30, [dostęp: 10.09.2016]. | pl_PL |
dc.references | Kogut B., Singh H. (1988), The effect of national culture on the choice of entry mode, „Journal of International Business Studies”, vol. 19, no. 3. | pl_PL |
dc.references | Mangiron C., O’Hagan M. (2006), Game Localisation: Unleashing Imagination with ‘Restricted’ Translation, „The Journal of Specialised Translation”, iss. 6, July. | pl_PL |
dc.references | Meyer E. (2015), When culture doesn’t translate, „Harvard Business Review”, vol. 93, iss. 10. | pl_PL |
dc.references | Mort G., Weerawardena J. (2006), Networking capability and international entrepreneurship: How networks function in Australian born global firms, „International Marketing Review”, vol. 23, iss. 5. | pl_PL |
dc.references | O’Hagan M., Mangiron C. (2013), Game Localization: Translating for the global digital entertainment industry, John Benjamins Publishing, Amsterdam/Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Roberts B. (2014), Gamification: win, lose, draw?, „HR-Magazine”, May. | pl_PL |
dc.references | Strużyna J., Kania K. (2015), Sześć kroków wprowadzania gamifikacji do praktyk ZZL, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, vol. 103, nr 2. | pl_PL |
dc.references | Torrington D., Holden N. (1992), Human Resource Management and the international challenge of change, „Personnel Review”, vol. 21, iss. 2. | pl_PL |
dc.references | Walter I., Tracy M. (1988), Handbook of international management, John Willey&Sons, New York. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-492-2.11 | |