Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStrużyna, Janusz
dc.contributor.authorKania, Krzysztof
dc.contributor.editorGlinkowska, Beata
dc.date.accessioned2017-09-21T09:37:14Z
dc.date.available2017-09-21T09:37:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationStrużyna J., Kania K., Narzędzie gamifikacji w procesie internacjonalizacji, [w:] Glinkowska B., Internacjonalizacja przedsiębiorstw. Uwarunkowania – procesy – wyniki badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. [125]-138, doi: 10.18778/8088-492-2.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-492-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22686
dc.descriptionCelem publikacji jest ukazanie dorobku naukowego, głównie polskich i ukraińskich uczonych, w zakresie uwarunkowań procesów i rezultatów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz jej wpływu na funkcjonowanie biznesu w dobie globalizacji. Opracowanie stanowi istotny wkład w zakresie teorii i praktyki w proces restrukturyzacji przedsiębiorstw w kierunku ich internacjonalizacji. Może posłużyć jako inspiracja do stworzenia strategii opartej na poszukiwaniach (prospector strategy), co będzie sprzyjać zwiększonej innowacyjności w budowaniu strategii i organizacji firm przechodzących transformację. Może też być przesłanką do zacieśniania współpracy biznesów z różnych krajów i do wspólnych badań w tym względzie. Książka powstała jako rezultat międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej), zorganizowanej 21-22 listopada 2016 r. pt. „Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań”. Zamieszczone studia przypadków i analizy jakościowe mogą ułatwić przedsiębiorstwom dostosowanie się do warunków działania na nowych rynkach. Będą też pomocne menedżerom oraz przedsiębiorcom w zrozumieniu konieczności i metod dostosowania się do globalnej konkurencji, która generuje nowe akcenty w zarządzaniu.pl_PL
dc.description.abstractW artykule, na podstawie studiów literaturowych, podjęto próbę analizy związków pomiędzy procesami internacjonalizacji i gamifikacji. Analizę oparto na konfrontacji wybranych zagadnień internacjonalizacji firm z cechami charakterystycznymi gamifikacji. Zasadniczym efektem przeprowadzonych prac jest wskazanie wkładu jaki gamifikacja może wnieść w proces internacjonalizacji firm, wskazanie warunków, które trzeba spełnić, aby gamifikacja mogła stać się skutecznym narzędziem wspierania internacjonalizacji oraz przedstawienie skutków wykorzystania narzędzia gamifikacji w internacjonalizacji.pl_PL
dc.description.abstractIn this paper, based on literature studies, authors took an attempt to examine relationships between the processes of internationalization and gamification. The analysis was based on the combination and confrontation of selected issues of internationalization with characteristics of gamification. The main result of the research is an indication of the contribution that gamification can make to the process of internationalization of companies, an indication of the conditions which must be met in order to use gamification as an effective tool for promoting internationalization and an illustration of gamification effects in the internationalization process.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja jest rezultatem ministerialnego projektu: międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej) pt. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań – finansowana w ramach umowy 641/P-DUN/2016 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofGlinkowska B., Internacjonalizacja przedsiębiorstw. Uwarunkowania – procesy – wyniki badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectinternacjonalizacjapl_PL
dc.subjectgamifikacjapl_PL
dc.subjectprocespl_PL
dc.subjectinternationalisationpl_PL
dc.subjectgamificationpl_PL
dc.subjectprocesspl_PL
dc.titleNarzędzie gamifikacji w procesie internacjonalizacjipl_PL
dc.title.alternativeGamification as a tool of internationalization processpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[125]-138pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Informatyki i Komunikacji, Katedra Inżynierii Wiedzypl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-493-9
dc.referencesBernal-Merino M. (2015), Translation and Localisation in Video Games: Making Entertainment Software Global, Routledge, New York and London.pl_PL
dc.referencesBuckley P., Casson M. (2011), Marketing and the multinational: extending internalisation theory, „Journal of the Academy of Marketing Science”, vol. 39, iss. 4.pl_PL
dc.referencesCasson M. (2014), The economic theory of the firm as a foundation for international business theory, „Multinational Business Review”, vol. 22, iss. 3.pl_PL
dc.referencesDeterding S., Dixon D., Khaled R., Nacke L. (2011), From game design elements to gamefulness: defining „gamification”, Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments.pl_PL
dc.referencesDuliniec E. (2011), Koncepcje przedsiębiorstw wcześnie umiędzynarodowionych. Rozważania terminologiczne, „Gospodarka Narodowa”, nr 1–2.pl_PL
dc.referencesIGDA (2012), Best Practices for Game Localization, IGDA Localization SIG, http://www.igda.org/members/group_content_view.asp?group=121045&id=5262 30, [dostęp: 10.09.2016].pl_PL
dc.referencesKogut B., Singh H. (1988), The effect of national culture on the choice of entry mode, „Journal of International Business Studies”, vol. 19, no. 3.pl_PL
dc.referencesMangiron C., O’Hagan M. (2006), Game Localisation: Unleashing Imagination with ‘Restricted’ Translation, „The Journal of Specialised Translation”, iss. 6, July.pl_PL
dc.referencesMeyer E. (2015), When culture doesn’t translate, „Harvard Business Review”, vol. 93, iss. 10.pl_PL
dc.referencesMort G., Weerawardena J. (2006), Networking capability and international entrepreneurship: How networks function in Australian born global firms, „International Marketing Review”, vol. 23, iss. 5.pl_PL
dc.referencesO’Hagan M., Mangiron C. (2013), Game Localization: Translating for the global digital entertainment industry, John Benjamins Publishing, Amsterdam/Philadelphia.pl_PL
dc.referencesRoberts B. (2014), Gamification: win, lose, draw?, „HR-Magazine”, May.pl_PL
dc.referencesStrużyna J., Kania K. (2015), Sześć kroków wprowadzania gamifikacji do praktyk ZZL, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, vol. 103, nr 2.pl_PL
dc.referencesTorrington D., Holden N. (1992), Human Resource Management and the international challenge of change, „Personnel Review”, vol. 21, iss. 2.pl_PL
dc.referencesWalter I., Tracy M. (1988), Handbook of international management, John Willey&Sons, New York.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-492-2.11


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska