Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKugiejko, Magdalena
dc.contributor.editorWiluś, Robert
dc.contributor.editorWojciechowska, Jolanta
dc.date.accessioned2017-11-04T15:13:57Z
dc.date.available2017-11-04T15:13:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKugiejko M., Destynacje turystyczne wybranych szkół z obszaru aglomeracji poznańskiej, [w:] Wiluś R., Wojciechowska J., (red.), Człowiek w turystyce. Role, potrzeby, zachowania, Warsztaty z Geografii Turyzmu, tom 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 213-227, doi: 10.18778/8088-293-5.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-293-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23190
dc.description.abstractPodjęta tematyka jest ściśle powiązana z organizacją i praktykowaniem turystyki w szkole podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej. Jako problem badawczy obrano organizację i przebieg szkolnych wyjazdów turystycznych w wybranych szkołach. Założeniem przeprowadzonych badań było poznanie form rekreacji wykorzystywanych w placówkach oświatowych. Analizą objęto poszczególne składowe wyjazdów, ograniczenia i udogodnienia, jakie niosą (termin, środek lokomocji, czas trwania wyjazdu). Uzyskując informacje o prowadzonej aktywności turystycznej, przedstawiono charakter i zasięg mobilności uczniów oraz nauczycieli z badanego obszaru. To bowiem turystyczna ruchliwość przestrzenna stanowi jeden z ważniejszych mierników rozwoju cywilizacyjnego społeczeństwa (LISZEWSKI 1995). Badane podmioty charakteryzuje turystyka lokalna, obejmująca obszar powiatu poznańskiego oraz teren ograniczony zasięgiem województwa. Wschodnia część kraju pozostaje w większości nieodkryta przez młodych turystów z Wielkopolski uczestniczących w wycieczkach szkolnych.pl_PL
dc.description.abstractNowadays, more comprehensive attempts to determine the importance of tourism for the upbringing and education. The most important is that the trip form the cognitive passion of students. They bind both the aims and content required by the school curriculum to the interests of the participants trips. If more organization trips, the route and the program are children and adolescents accepted, the bigger and better is the effect of their training. Undertaken subject is closely linked to the organization and carrying out of tourism at school. The research problem is verifying the organization and conduct of school tourist trips in selected schools. The aim is to determine the nature of the used forms of recreation in educational institutions. Presentation of the individual components of the trips, restrictions and facilities which are: the date, means of transport, duration of the trip. Obtaining information about their activities shows the nature and extent of mobility of students and teachers from the study area.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWiluś R., Wojciechowska J., (red.), Człowiek w turystyce. Role, potrzeby, zachowania, Warsztaty z Geografii Turyzmu, tom 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjectturystyka szkolnapl_PL
dc.subjectturystyka dzieci i młodzieżypl_PL
dc.subjectturystyka krajoznawczapl_PL
dc.subjectSchool tourismpl_PL
dc.subjectchildren and adolescents tourismpl_PL
dc.subjecttouringpl_PL
dc.titleDestynacje turystyczne wybranych szkół z obszaru aglomeracji poznańskiejpl_PL
dc.title.alternativeSchool trip destinations in Poznan agglomerationpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number213-227pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-294-2
dc.referencesKRUCZEK Z., KUREK A., NOWACKI M., 2010, Krajoznawstwo. Teoria i metodyka, Proksenia, Kraków.pl_PL
dc.referencesLISZEWSKI S., 1995, Przestrzeń turystyczna, Turyzm, 5, 2, s. 87–103.pl_PL
dc.referencesŁOBOŻEWICZ T., 1990, Krajoznawstwo i turystyka w szkole, Praca zbiorowa pod redakcja Warszawa.pl_PL
dc.referencesMALINOWSKI J.A., 1993, Turystyka i krajoznawstwo okresu przełomu a implikacje kulturowo-edukacyjne, „Kultura i Edukacja”, 1, s. 25–35.pl_PL
dc.referencesOKOŃ W., 1984, Słownik pedagogiczny, PWN Warszawa.pl_PL
dc.referencesPREUSS R., 2004a, Potrzeba budowy portalu obrazowego w Polsce, „Archiwum Fotogrametrii, Kartografii i Teledetekcji”, 14, Warszawa, www.sgp.geodezja.org.pl/ptfit/wydawnictwa/bialobrzegi/ Bialobrzegi2004/56-preuss.doc; 2.06.2015.pl_PL
dc.referencesWOJTYCZKA J., 2000 Organizacja turystyki młodzieży szkolnej, Wyd. Naukowej Akademii Pedagogicznej, Kraków.pl_PL
dc.referencesRezolucja do IV Kongresu Krajoznawstwa Polskiego 1990, Ziemia, Opole.pl_PL
dc.referencesBank Danych Lokalnych GUS, 2015, http://stat.gov.pl/bdl/app/dane_podgrup.display?p_id= 877569&p_token= 0.0341345159284433; 15.10.2015.pl_PL
dc.referencesWynagrodzenia w Poznaniu i województwie wielkopolskim, 2015, http://praca.interia.pl/zarobki/ news-wynagrodzenia-wpoznaniui,wojewodztwiewielkopolskim,nId,995012#utm_source=paste &utm _medium=paste&utm_campaign=firefox; 10.06.2015.pl_PL
dc.referenceswww.bramapoznania.pl; 17.06.2015.pl_PL
dc.referenceswww.ko.ponan.pl.pl_PL
dc.referenceswww.profesor.pl.pl_PL
dc.contributor.authorEmailkugiejko@amu.edu.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-293-5.13


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska