Show simple item record

dc.contributor.authorWłodarczyk, Bogdan
dc.date.accessioned2018-06-13T06:51:17Z
dc.date.available2018-06-13T06:51:17Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25098
dc.description.abstractOpracowanie jest próbą przedstawienia Łodzi jako miejsca organizacji znaczących wydarzeń sportowych. Miasto dysponuje kilkoma obiektami sportowymi, które umożliwiają realizację różnego rodzaju spotkań, nawet o charakterze międzynarodowym. W ostatnich latach w oparciu o posiadaną infrastrukturę organizowane były przedsięwzięcia o randze mistrzostw Europy czy mistrzostw świata. Łódź postrzegana jest jako jeden z wiodących ośrodków jeśli chodzi o organizację zawodów związanych z piłką siatkową (mecze ligowe, Liga Mistrzów, Mistrzostwa Polski, Liga Światowa, Mistrzostwa Europy, Mistrzostwa Świata).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm;26
dc.subjectŁódźpl_PL
dc.subjectsportpl_PL
dc.subjectturystykapl_PL
dc.subjectinfrastruktura sportowapl_PL
dc.subjectwydarzenia sportowepl_PL
dc.subjectturystyka sportowapl_PL
dc.subjectruch turystycznypl_PL
dc.titleŁódź jako arena wielkich wydarzeń sportowych – wybrane przykładypl_PL
dc.title.alternativeŁódź as an Arena of Grand Sports Events: Selected Examplespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number51-62pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Instytut Geografii Miast i Turyzmu, Katedra Geografii Turyzmupl_PL
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesALEJZIAK W., 2008, Wielkie wydarzenia sportowe jako czynnik walki konkurencyjnej na globalnym rynku turystycznym, [w:] Turystyka jako czynnik wzrostu konkurencyjności regionów w dobie globalizacji, G. Gołembski (red.), Gremium Ekspertów Turystyki, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, s. 52–66.pl_PL
dc.referencesBOŃCZAK B., 2013a, Aktywne formy turystyki – problemy terminologiczne, [w:] Nowe-stare formy turystyki w przestrzeni, R. Wiluś, J. Wojciechowska (red.), ser. „Warsztaty z Geografii Turyzmu”, 4, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 49–62.pl_PL
dc.referencesBOŃCZAK B., 2013b, Turystyka aktywna, kwalifikowana czy sportowa? Wzajemne relacje między zjawiskami w świetle literatury polskiej i zagranicznej, [w:] Współczesne uwarunkowania i problemy rozwoju turystyki, R. Pawlusiński (red.), Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, s. 121–134.pl_PL
dc.referencesBOSIACKI S., 2015, Wydarzenia sportowe jako atrakcja turystyczna na przykładzie miasta Poznania, [w:] Turystyka sportowa – kulturowy potencjał i perspektywy rozwoju, M. Kazimierczak (red.) Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Poznań, s. 119–128.pl_PL
dc.referencesBORZYSZKOWSKI J., 2011, Wpływ eventu na rynek turystyczny – przykład ślubu księcia Williama i Kate Middleton, „Turystyka Kulturowa”, 6, s. 4–16.pl_PL
dc.referencesBRUMM K., 2012, Fanoturystyka – kibice sportowi w pozytywnym świetle, Wyd. K&A K.M.A. Karasik, Poznań, ss. 84.pl_PL
dc.referencesBUDNER W., 2014, Organizacja wielkich imprez sportowych jako wyraz wzrostu konkurencyjności miasta, Uniwersytet Ekonomiczny, Poznań, www.klub-biegacza.pl/artykuly/29/impre zy_sportowe_prof_budner.pdf.pl_PL
dc.referencesFAULKNER B., 1993, Evaluating the Tourism Impact of Hallmark Events, Occasional Paper, 16, Bureau of Tourism Researche, Canberra, ss. 22.pl_PL
dc.referencesGETZ D., 2008, Event Tourism: Definition, Evolution, Research, „Tourism Management”, 29, s. 403–428.pl_PL
dc.referencesGIBSON H.J., 1998, Sport tourism: a critical analysis of research, „Sport Management Review”, 1, s. 45–76.pl_PL
dc.referencesHADZIK A., 2014, Turystyka sportowa ze szczególnym uwzględnieniem międzynarodowych widowisk sportowych, AWF Katowice, ss. 131.pl_PL
dc.referencesHADZIK A., TOMIK R., RYŚNIK J., 2015, Międzynarodowe widowisko sportowe jako przykład produktu turystyki sportowej, [w:] Turystyka sportowa – kulturowy potencjał i perspektywy rozwoju, M. Kazimierczak (red.), Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Poznań, s. 129–137.pl_PL
dc.referencesHINCH T., HIGHAM J., 2011, Sport Tourism Development, Channel View Publ. – XVIII, Bristol, Buffalo, Toronto, ss. 258.pl_PL
dc.referencesKACZMAREK J., STASIAK A., WŁODARCZYK B., 2010, Produkt turystyczny – pomysł, organizacja, zarządzanie, PWE, Warszawa, ss. 447.pl_PL
dc.referencesKAZIMIERCZAK M., MALCHROWICZ-MOŚKO E., 2013, Turystyka sportowa – specyfika i trendy rozwojowe, „Folia Turistica”, 28, s. 67–90.pl_PL
dc.referencesKOZAK M., 2010, Wielkie imprezy sportowe – korzyść czy strata?, „Studia Regionalne i Lokalne”, 1(39), s. 48–69.pl_PL
dc.referencesKOZAK M., 2015, Analiza mechanizmu wielkiej imprezy sportowej, [w:] Turystyka sportowa – kulturowy potencjał i perspektywy rozwoju, M. Kazimierczak (red.), Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Poznań, s. 18–27.pl_PL
dc.referencesLISZEWSKI S. (red.), 2010, Ruch turystyczny w Łodzi i województwie łódzkim w 2009 roku, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, ss. 176.pl_PL
dc.referencesMOKRAS-GRABOWSKA J., 2015, Turystyka aktywna – zagadnienia terminologiczne i klasyfikacje, [w:] Wczoraj, dziś i jutro turystyki aktywnej i specjalistycznej, A. Stasiak, J. Śledzińska, B. Włodarczyk (red.), Wyd. PTTK „Kraj”, Warszawa, s. 11–25.pl_PL
dc.referencesOTTEVANGER H.J., 2007, Sport Tourism: Factor of influence on sport events visit motivation, Master of Arts in European Tourism Management, Bournemouth University (UK) s. 7–28.pl_PL
dc.referencesPIECHOTA N., 2015, Zarys założeń metodologicznych badań nad wpływem wydarzeń sportowych i turystyki biznesowej na konkurencyjność miast, [w:] Badania nad turystyką. Jeden cel, różne podejścia, M. Makowska-Iskierka (red.), ser. „Warsztaty z Geografii Turyzmu”, 6, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 149–158.pl_PL
dc.referencesROSE A. K., SPIEGEL M. M., 2011, Do mega sporting events promote international trade?, „SAIS Review of International Affairs”, 31, 1, Winter-Spring, s. 77–85.pl_PL
dc.referencesSOBIERAJSKA K., 2015, Wpływ wielkich wydarzeń sportowych na turystykę w Łodzi – przykład Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2014 – praca magisterska napisana pod kier. prof. B. Włodarczyka w Instytucie Geografii Miast i Turyzmu UŁ.pl_PL
dc.referencesSTASIAK A., WŁODARCZYK B., 2015, Czy turystyka może nie być aktywna? O potrzebie podziałów i klasyfikacji turystyki, [w:] Wczoraj, dziś i jutro turystyki aktywnej i specjalistycznej, A. Stasiak, J. Śledzińska, B. Włodarczyk (red.), Wyd. PTTK „Kraj”, Warszawa, s. 39–51.pl_PL
dc.referencesSZNAJDER A., 2015, Marketing sportu, PWE, Warszawa, ss. 310.pl_PL
dc.referencesŚNIADEK J., 2013, Wpływ megaeventów sportowych na społeczność i gospodarkę kraju goszczącego, „Zeszyty Naukowe”, 26: Gospodarka turystyczna w XXI wieku, Wyd. Wyższej Szkoły Handlu i Usług w Poznaniu, Poznań, ss. 124.pl_PL
dc.referencesTUREK M., 2007, Wielkie imprezy sportowe i ich długoterminowy wpływ na turystykę, [w:] Turystyka jako czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego regionów europejskich, M. Turek (red.), Europejska Szkoła Hotelarstwa, Turystyki i Przedsiębiorczości – Szkoła Wyższa w Sopocie, Sopot, ss. 42.pl_PL
dc.referencesWEED M., BULL CH., 2005, Sport tourism: participations, policy and providers, Butterword-Heinemann, Oxford.pl_PL
dc.referencesWŁODARCZYK B. (red.), 2011, Ruch turystyczny w Łodzi i województwie łódzkim w 2010 roku, ROTWŁ, Łódź, ss. 188.pl_PL
dc.referencesWŁODARCZYK B. (red.), 2012, Ruch turystyczny w Łodzi i województwie łódzkim w 2011 roku, ROTWŁ, Łódź, ss. 205.pl_PL
dc.contributor.authorEmailbogdan.wlodarczyk@geo.uni.lodz.plpl_PL
dc.relation.volume1pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record