dc.contributor.author | Wagner, Izabela | |
dc.date.accessioned | 2018-09-17T09:05:44Z | |
dc.date.available | 2018-09-17T09:05:44Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.citation | Wagner, Izabela (2005) “Sprzężenie Karier. Konstrukcja karier w środowiskach artystycznych i intelektualnych“. Przegląd Socjologii Jakościowej, Tom 1, Numer 1. Pobrany Miesiąc, Rok (http://www.qualitativesociologyreview.org /PL/archive_pl.php) | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1733-8069 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/25669 | |
dc.description.abstract | Niniejszy artykuł jest poświęcony interakcjom karier osób aktywnych zawodowo w środowiskach artystycznych i intelektualnych. Podstawą artykułu są dwa badania przeprowadzone w kilku ośrodkach europejskich. Pierwsze badanie dotyczy solistów skrzypków, a drugie fizyko-biochemików. W obu badanych środowiskach aktorzy są postrzegani przez specjalistów z ich dziedzin jako elita. Dziewięcioletnia praca badawcza, oparta głównie na metodach jakościowych, umożliwiła mi opracowanie procesu sprzężenia karier. Dzięki temu procesowi aktorzy przemieszczają się w swej przestrzeni zawodowej, zbliżając się do pozycji, którą postrzegają jako zawodowy sukces.
Niniejsza analiza może być zastosowana w przypadku innych środowisk profesjonalnych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katedra Socjologii Organizacji i Zarządzania, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Przegląd Socjologii Jakościowej;1 | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | kariera | pl_PL |
dc.subject | strategie profesjonalne | pl_PL |
dc.subject | socjalizacja | pl_PL |
dc.subject | kształcenie elit | pl_PL |
dc.title | Sprzężenie karier. Konstrukcja karier w środowiskach artystycznych i intelektualnych | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 4-19 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, Paryż, Francja | pl_PL |
dc.references | Becker, Howard S. i Anselm Strauss (1956) “Careers, Personality, and adult socialisation.” The American Journal of Sociology 62(3): 253-263. | pl_PL |
dc.references | Becker, Howard S. (1970) Sociological Work, Method and Substance. Chicago: Aldine. | pl_PL |
dc.references | Buscatto, Marie (2003) “Chanteuse de jazz n’est point métier d’homme. L’accord imparfait entre voix et instruments en France.” Revue française de sociologie 44(1): 35-62. | pl_PL |
dc.references | Campbell, Robert A. (2003) “Preparing the Next Generation of Scientists: The Social Process of Managing Students.” Social Studies of Science 33(6): 897-927. | pl_PL |
dc.references | Cole, Stephen (1979) “Age and Scientific Performance.” American Journal of Sociology 84(4): 958-977. | pl_PL |
dc.references | Coulangeon, Philippe (1998) Entre tertiairisation et marginalisation subventionnée. Les musiciens de jazz français à l’heure de la réhabilitation culturelle. Thèse EHESS. | pl_PL |
dc.references | Coulangeon, Philippe (1999) “Les mondes de l’art à l’épreuve du salariat. Le cas des musiciens de jazz français.” Revue Française de Sociologie 10-12: XL-4. | pl_PL |
dc.references | Delamont, Sara i Paul Atkinson (2001) “Doctoring Uncertainty: Mastering Craft Knowledge.” Social Studies of Science 31(1): 87-107. | pl_PL |
dc.references | Durkheim, Emile (1928) Le socialisme. Paris: PUF. | pl_PL |
dc.references | Faulkner, Robert (1983) Music on Demand. New Brunswick: N. J. Transaction. | pl_PL |
dc.references | Fine, Gary A (1987) With the Boys. Chicago: University of Chicago Press. | pl_PL |
dc.references | Freidson, Eliot (1994) “Pourquoi l’art ne peut pas être une profession” w L’art de la recherche, Essais en l’honneur de Raymonde Moulin, (Red.) P. M. Menger i J. Passeron. Paris: La Documentation Française. | pl_PL |
dc.references | Glaser, Barney G. (1964) Organizational Scientists: their professional careers. Indianapolis-New York-Kansas City: The Bobbs-Merrill Company. | pl_PL |
dc.references | Glaser, Barney G. i Anselm Strauss (1968) Te Discovery of Grounded Theory. Strategies for Qualitative Research. London: Weindenfeld ad Nicolson. | pl_PL |
dc.references | Gilemore, Samuel (1987) “Coordination and convention: the organisation of the concert world.” Symbolic Interaction 10(2): 209-227. | pl_PL |
dc.references | Hall, Oswald (1949) “Types of medical careers.” The American Journal of Sociology 55(3): 243-253. | pl_PL |
dc.references | Hermanowicz, Joseph (1998) The Stars are not Enough. Scientists – Their Passions and Professions. Chicago: The University Chicago Press. | pl_PL |
dc.references | Hernandez, Valeria A. (2001) Laboratoire: Mode d'Emploi. Science, hiérarchies et pouvoirs. Paris: l’Harmattan. | pl_PL |
dc.references | Hughes, Everett (1996) Le regard sociologique. Paris: EHESS. Oryginał: The Sociological Eye: Selected Papers (1971). Chicago: Aldine Atherton. | pl_PL |
dc.references | Joliot, Pierre (2001) La recherche passionnément. Paris: Odile Jacob. | pl_PL |
dc.references | Konecki, Krzysztof T. (2000) Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Korporowicz, Leszek (1997) Ewaluacja w Edukacji. Warszawa: Oficyna Naukowa. | pl_PL |
dc.references | Latour, Bruno (1989) La science en action. Paris: Folio essais. | pl_PL |
dc.references | Latour, Bruno i Steve Woolgar (1996) La vie de laboratoire. Paris: La Découverte/Poche. oryginalnie: Laboratory Life. The Construction of Scientific Facts. (1979) Sage Publications, Inc. | pl_PL |
dc.references | Lehmann, Bernard (2002) L’orchestre dans tous ses éclats. Paris: La Découverte. | pl_PL |
dc.references | Merton, Robert (1968) Social Theory and Social Structure. enlarged edition. New York: The Free Press. | pl_PL |
dc.references | Merton, Robert (1973) The Sociology of Science. Chicago: University of Chicago Press. | pl_PL |
dc.references | Merton, Robert (1996) On Social Structure of Science. Chicago: University of Chicago Press. | pl_PL |
dc.references | Moulin, Léo (1955) “The Nobel Prize for the Sciences from 1901-1950: an Essay in Sociological Analysis.” British Journal of Sociology 6: 246-263. | pl_PL |
dc.references | Owen-Smith, Jason (2001) “Managing Laboratory Work through Skepticism: Processes of Evaluation and Control.” American Sociological Review 66(3): 427-452. | pl_PL |
dc.references | Penesco, Anne (1997) Défense et illustration de la virtuosité. Lyon: P.U.L. | pl_PL |
dc.references | Peretz, Henri (1998) Les méthodes en sociologie: l’observation. Paris: La Découverte coll. Repères. | pl_PL |
dc.references | Pontille, David (2004) La signature scientifique. Une sociologie pragmatique de l'attribution. Paris: CNRS Editions. | pl_PL |
dc.references | Ravet, Hyacinthe (2000) Les musiciennes d’orchestre. Interaction entre représentations et itinéraires. Thèse de Doctorat, Université Paris X. | pl_PL |
dc.references | Reader, William J. (1966) Professional Men: The Rise of the Professional Classes in the nineteenth-century England. London: Weidenfeld & Nicolson. | pl_PL |
dc.references | Reif, Fred i Anselm Strauss (1965) “The Impact of Rapid Discovery upon the Scientist’s Career.” Social Problems 12: 297-311. | pl_PL |
dc.references | Reskin, Barbara F. (1979) “Academic Sponsorship and scientists’ career.” Sociology of Education 52: 129-146. | pl_PL |
dc.references | Rosental, Claude (2002) “De la Démo-Cratie en Amérique. Formes actuelles de la démonstration en intelligence artificielle”. Actes de la Recherches en Sciences Sociales. Paris: Seuil. | pl_PL |
dc.references | Schwarz, Boris (1983) Great Masters of the Violin. New York: Simon and Schuster. | pl_PL |
dc.references | Traweek, Sharon (1988) Beamtimes and Lifetames: The World of High Energy Physicists. Cambridge, MA: Harvard University Press. | pl_PL |
dc.references | Wagner, Izabela (2004) “Les liens et les réseaux dans la formation de virtuoses.” Sociétés Contemporaines 56: | pl_PL |
dc.references | Walford, Geoffrey (1983) “Postgraduate Education and the Student’s Contribution to Research.” British Journal of Sociology of Education 4(3): 243-254. | pl_PL |
dc.references | Ziman, John (1968) Public Knowledge. Cambridge: Cambridge University Press. | pl_PL |
dc.references | Ziman, John (1987), Knowing Everything about Nothing. Specialisation and Change in Scientific Careers. Cambridge: Cambridge University Press. | pl_PL |
dc.references | Zuckerman, Harriett (1977) Scientific elite: Nobel Laureates in the United States. New York: Free Press. | pl_PL |
dc.references | Zukerman, Ezra; Kim Tai-Young; Ukanawa Kalinda; von Rittman James (2003) ”Robust Identities or Nonentities? Typecasting in the Feature-Film Labor Market.” American Journal of Sociology 108(5): 1018-1074. | pl_PL |
dc.relation.volume | 1 | pl_PL |