dc.contributor.author | Konecki, Krzysztof | |
dc.date.accessioned | 2018-09-17T09:06:28Z | |
dc.date.available | 2018-09-17T09:06:28Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.citation | Konecki, Krzysztof (2005) “Wizualne wyobrażenia. Główne strategie badawcze w socjologii wizualnej a metodologia teorii ugruntowanej”. Przegląd Socjologii Jakościowej, Tom I, Numer 1. Pobrany Miesiąc, Rok (http://www.qualitativesociologyreview.org /PL/archive_pl.php) | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1733-8069 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/25670 | |
dc.description.abstract | W artykule omówiono cztery główne strategie badawcze używane w socjologii wizualnej z użyciem fotografii: (1) fotografowanie jako podstawowe działanie badacza plus analiza materiałów wywołanych; (2) fotografie jako materiały zastane, przedstawiające określone obiekty o znaczeniu społecznym; (3) fotografie jako materiały zastane powiązane z materiałami wywołanymi, to jest z narracjami i komentarzami dokonanymi przez respondentów odnośnie pokazywanych im zdjęć; (4) użycie fotografii jako dowodu podpierającego wnioski, lub jako ilustracji dla wniosków uzyskanych z badań, w których głównymi danymi empirycznymi są teksty werbalne lub liczby. W odniesieniu do tych strategii przeanalizowano możliwości wykorzystania obrazu fotograficznego w jakościowej strategii badawczo – analitycznej zwanej metodologią teorii ugruntowanej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katedra Socjologii Organizacji i Zarządzania, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Przegląd Socjologii Jakościowej;1 | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | socjologia wizualna | pl_PL |
dc.subject | metodologia teorii ugruntowanej | pl_PL |
dc.subject | fotografia | pl_PL |
dc.subject | pojęcia uczulające | pl_PL |
dc.subject | kontekst odkrycia | pl_PL |
dc.title | Wizualne wyobrażenia. Główne strategie badawcze w socjologii wizualnej a metodologia teorii ugruntowanej | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 42-63 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.references | Bateson, Gregory, Margaret Mead (1942) Balinese Character: A Photographic Analysis. New York, New York Academy of Sciences. | pl_PL |
dc.references | Becker, Howard S. (1974) “Photography and Sociology.” Studies in the Anthropology of Visual Communication 1: 3-26. | pl_PL |
dc.references | Becker, Howard S. (1982) Art Worlds. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press. | pl_PL |
dc.references | Becker, Howard S. (1986) Doing Things Together. Evanston: Northwestern University Press. | pl_PL |
dc.references | Becker, Howard S. (1990) “Art World Revisited.” Sociological Forum 5(3): 497-502. | pl_PL |
dc.references | Becker, Howard S. (1995) “Backup of Visual Sociology, Documentary Photography, and Photojournalism: It's (Almost) All a Matter of Context.” Visual Sociology 10(1-2): 5-14. | pl_PL |
dc.references | Becker, Howard S. (2002) “Studying the New Media.” Qualitative Sociology 25(3): 337-343. Blumer, Herbert (1954) “What is Wrong with Social Theory?” American Sociological Review 19: 3-18. | pl_PL |
dc.references | Becker, Howard S. (1969) Symbolic Interactionism: Perspective and Method. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall. | pl_PL |
dc.references | Brower, Matthew (2005) “Trophy Shots: Early North American Photographs of Nonhuman Animals and the Display of Masculine Prowess.” Society and Animals 13(1): 13-32. | pl_PL |
dc.references | Collier, John (1967) Visual Anthropology: Photography as a Research Method. New York: Holt, Rinehart and Winston. | pl_PL |
dc.references | Darwin, Charles (1872) The expression of the emotions in man and animals. London: John Murray. | pl_PL |
dc.references | Hall, Edward (2005) Ukryty wymiar. Warszawa: Muza. | pl_PL |
dc.references | Harper, Douglas (1994) “On the Authority of the Image. Visual Methods at the Crossroads.” S. 403-412 w Handbook of Qualitative Research, (Red.) N. Denzin, Y. Lincoln. London, New Delhi, Thousand Oaks: Sage. | pl_PL |
dc.references | Harper, Douglas (1997) “Visualizing Structure: Reading Surfaces of Social Life.” Qualitative Sociology 20(1): 57-77. | pl_PL |
dc.references | Holliday, Ruth (2000) “We’ve been framed: visualizing methodology.” The Sociological Review 48(4): 503-521. | pl_PL |
dc.references | Konecki, Krzysztof (1992) W japońskiej fabryce. Społeczne i kulturowe aspekty pracy i organizacji przedsiębiorstwa. Łódź: Instytut Socjologii UŁ. | pl_PL |
dc.references | Konecki, Krzysztof (2000) Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Konecki, Krzysztof (2005) Ludzie i ich zwierzęta. Symboliczno-interakcjonistyczna analiza społecznego świata zwierząt domowych. Warszawa: Scholar. | pl_PL |
dc.references | Konecki, Krzysztof i Kamila Potomska (2002) “Archetypy i symbole w reklamie.” Marketing i Rynek 7: 16-21. | pl_PL |
dc.references | Koseła, Krzysztof (1989) “Wywiad z interpretacją fotogramów.” S. 167-182 w Poza granicami -socjologii ankietowej, (Red.) A. Sułek, A. Wyka. Warszawa: Wyd. Instytutu Socjologii UW. | pl_PL |
dc.references | Liben Lynn, Lisa Szechter (2002) “A Social Science of the Art: An Emerging Organizational Initiative and an Illustrative Investigation of Photography.” Qualitative Sociology 25(3): 385-408. | pl_PL |
dc.references | Magala, Sławomir (2000) Szkoła widzenia, czyli świat w subiektywie aparatu fotograficznego. Wrocław: Biblioteka Format-u. | pl_PL |
dc.references | Mead, George, Herbert (1975) Umysł, osobowość, społeczeństwo. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.references | Newbury, Darren (1997) “Talking about Practice: photography students, photographic culture and professional identities.” British Journal of Sociology of Education 18(3): 421-434. | pl_PL |
dc.references | Olechnicki, Krzysztof (2003) Antropologia obrazu. Fotografia jako metoda, przedmiot i medium nauk społecznych. Warszawa: Oficyna Naukowa. | pl_PL |
dc.references | Scheff, Thomas (1990) Microsociology. Discource, Emotion, and Social Structure. Chicago: The University Press. | pl_PL |
dc.references | Suchar, Charles (1997) “Grounding Visual Research In Shooting Scripts.” Qualitative Sociology 20(1): 33-55. | pl_PL |
dc.references | Walker, Andrew L., Moulton Kimball Rosalind (1989) “Photo Albums: Images of Time and Reflections of Self.” Qualitative Sociology 12( 2):155-182. | pl_PL |
dc.references | Ziółkowski, Marek (1981) Znaczenie, interakcja, rozumienie. Warszawa: PWN. | pl_PL |
dc.relation.volume | 1 | pl_PL |