Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica – Aesthetica – Practica 29/2017
Browse by
SPIS TREŚCI
1. Od RedakcjiANDRZEJ M. KANIOWSKI
2. W kwestii sprawiedliwości diachronicznej
JÜRGEN HABERMAS
3. Pamięć zbiorowa jako alibi
JAN WOLEŃSKI
4. Nauczanie etyki w szkołach w Polsce – rozwiązania organizacyjne oraz podręczniki i materiały edukacyjne
JOANNA MADALIŃSKA-MICHALAK
5. Etyka w polskiej szkole w opiniach nauczycieli praktyków (analiza danych jakościowych)
WŁODZIMIERZ ANDRZEJ ROSTOCKI
6. Etyka niezależna a przedmiot szkolny etyka
MAGDALENA MATUSIAK-ROJEK
Recent Submissions
-
Od Redakcji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Etyka niezależna a przedmiot szkolny etyka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The ethical ideas developed by Tadeusz Kotarbiński have long triggered philosophical discussions, but they can also be inspiring for other sciences. The article presents the concept of independent ethics from the pedagogical ... -
Etyka w polskiej szkole w opiniach nauczycieli praktyków (analiza danych jakościowych)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The article presents the results of empirical analysis of the transcription of twenty-two in-depth free interviews conducted with ethics teachers, teaching this subject in Polish schools at various levels of education. The ... -
Nauczanie etyki w szkołach w Polsce – rozwiązania organizacyjne oraz podręczniki i materiały edukacyjne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The article presents the results of a nationwide survey concerning the opinions and experiences of ethics teachers related to the teaching of this subject in schools in Poland. Particular attention is devoted to the ... -
Pamięć zbiorowa jako alibi
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The subject of the article is the concept of collective memory, considered through the prism of ‘lived history’ – appearing in two forms: ‘lived in the actual and objective sense’ and ‘experienced in the content sense’ – ... -
W kwestii sprawiedliwości diachronicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)This text is drawn from autobiographical notes and published here for the first time. It addresses the complex question of what stance members of later-born generations should adopt as fellow citizens toward the moral and ...