dc.contributor.author | Maćkowiak, Rafał | |
dc.date.accessioned | 2018-11-06T09:17:34Z | |
dc.date.available | 2018-11-06T09:17:34Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/26150 | |
dc.description.abstract | Dysertacja łączy w sobie zakresy badawcze dwóch interdyscyplinarnych dziedzin: socjolingwistyki i językoznawstwa korpusowego.
Zbudowana jest ona z trzech głównych części: teoretycznej, metodologicznej oraz analitycznej. W pierwszej części (teoretycznej) opisano, jak wyglądał rozwój branży gier wideo oraz pokrótce przeanalizowano stan polskiego środowiska graczy wideo. Przedstawiono także rozwój dwóch dziedzin naukowych, które stanowią trzon tej pracy – socjolingwistyki i językoznawstwa korpusowego. W drugiej części pracy (metodologicznej) bardzo szczegółowo pokazano, jak stworzyć korpus tekstów oraz, jak z nim pracować. W części trzeciej (analitycznej) przedstawione zostały wyniki badań ilościowych.
Dysertacja wypisuje się w nurt badań groznawczych i pokazuje, że dzięki wykorzystaniu metodologii badań ilościowych można dojść do interesujących wniosków, które przedstawione zostały w niniejszej pracy. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | socjolekt | pl_PL |
dc.subject | gry wideo | pl_PL |
dc.subject | język polski | pl_PL |
dc.subject | gry komputerowe | pl_PL |
dc.subject | gry konsolowe | pl_PL |
dc.title | Socjolekt polskich graczy wideo | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 266 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej | pl_PL |
dc.dissertation.director | Pałuszyńska, Edyta | |
dc.dissertation.reviewer | Dunin-Dudkowska, Anna | |
dc.dissertation.reviewer | Trysińska, Magdalena | |
dc.date.defence | 2018-11-14 | |