dc.contributor.author | Konopczyński, Marek | |
dc.date.accessioned | 2018-12-04T09:09:47Z | |
dc.date.available | 2018-12-04T09:09:47Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 2450-4491 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/26263 | |
dc.description.abstract | The article discusses the basic issues of Creative Social Rehabilitation against Classical Pedagogy of Social Rehabilitation. The author presents the theoretical concepts that are the roots of both Classical Pedagogy of Social Rehabilitation and Creative Social Rehabilitation. He also describes the destigmatizing essence of the effects of Creative Social Rehabilitation in the context of the stigmatizing methodology preferred by traditional Pedagogy of Social Rehabilitation. | en_GB |
dc.description.abstract | Artykuł omawia podstawowe zagadnienia twórczej resocjalizacji na tle klasycznej pedagogiki resocjalizacyjnej. Autor przedstawia koncepcje teoretyczne będące źródłem zarówno klasycznej pedagogiki resocjalizacyjnej, jak i twórczej resocjalizacji. Opisał także destygmatyzującą istotę oddziaływań metod twórczej resocjalizacji w kontekście stygmatyzującej metodyki preferowanej przez tradycyjną pedagogikę resocjalizacyjną. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1 | |
dc.rights | This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License. | pl_PL |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | pl_PL |
dc.subject | Pedagogy of Social Rehabilitation | en_GB |
dc.subject | Social Rehabilitation | en_GB |
dc.subject | Classical Pedagogy | en_GB |
dc.subject | Creative Social Rehabilitation | en_GB |
dc.subject | destigmatization | en_GB |
dc.subject | creativity | en_GB |
dc.subject | potentials | en_GB |
dc.subject | identity | en_GB |
dc.subject | methods of Creative Social Rehabilitation | en_GB |
dc.subject | behavioral theories | en_GB |
dc.subject | psychodynamic theories | en_GB |
dc.subject | pedagogika resocjalizacyjna | pl_PL |
dc.subject | resocjalizacja | pl_PL |
dc.subject | klasyczna | pl_PL |
dc.subject | twórcza resocjalizacja | pl_PL |
dc.subject | destygmatyzacja | pl_PL |
dc.subject | twórczość | pl_PL |
dc.subject | potencjały | pl_PL |
dc.subject | tożsamość | pl_PL |
dc.subject | metody twórczej resocjalizacji | pl_PL |
dc.subject | teorie behawioralne | pl_PL |
dc.subject | teorie psychodynamiczne | pl_PL |
dc.subject | teorie kognitywne | pl_PL |
dc.subject | interakcjonizm symboliczny | pl_PL |
dc.title | Pedagogika resocjalizacyjna – w kierunku twórczej resocjalizacji | pl_PL |
dc.title.alternative | Rehabilitation pedagogy – towards creative resocialization | en_GB |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 64-75 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Katedra Pedagogiki Specjalnej, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstoku | |
dc.identifier.eissn | - | |
dc.references | Ambrozik W. (2016) Pedagogika resocjalizacyjna, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Czapów C. (1978) Wychowanie resocjalizujące, Warszawa, PWN. | pl_PL |
dc.references | Czapów C., Jedlewski S. (1971) Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa, PWN. | pl_PL |
dc.references | Goffman E. (2005) Piętno. Rozważania o zranionej tożsamości, tłum. J. Tokarska-Bakir, A. Dzierżyńska, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | pl_PL |
dc.references | Konopczyński M. (1996) Twórcza resocjalizacja, Warszawa, Wydawnictwo Editions Spotkania, MEN. | pl_PL |
dc.references | Konopczyński M. (2006) Metody twórczej resocjalizacji, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Konopczyński M. (2013) Kryzys resocjalizacji, (czy)li sukces działań pozornych, Warszawa, Wydawnictwo Pedagogium. | pl_PL |
dc.references | Konopczyński M. (2014) Pedagogika resocjalizacyjna, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Konopnicki J. (1972) Niedostosowanie społeczne, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. | pl_PL |
dc.references | Machel H. (2006) Sens i bezsens resocjalizacji penitencjarnej, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Malewski A. (1964) O zastosowaniach teorii zachowania, Warszawa, PWN. | pl_PL |
dc.references | Nęcka E. (2005) Psychologia twórczości, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | pl_PL |
dc.references | Popek S. (2001) Człowiek jako jednostka twórcza, Lublin, Wydawnictwo UMCS. | pl_PL |
dc.references | Pospiszyl K. (1998) Resocjalizacja, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie „Żak”. | pl_PL |
dc.references | Pytka L. (2005) Pedagogika Resocjalizacyjna, Warszawa, Wydawnictwo WSPS. | pl_PL |
dc.references | Sobczak S. (2000) Celowość wychowania, Warszawa, Wydawnictwo Navo. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski B. (1998) Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Urban B. (2005) Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | marek@konopczynski.eu | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.06.07 | |
dc.relation.volume | 6 | pl_PL |