Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKonopczyński, Marek
dc.date.accessioned2018-12-04T09:09:47Z
dc.date.available2018-12-04T09:09:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2450-4491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/26263
dc.description.abstractThe article discusses the basic issues of Creative Social Rehabilitation against Classical Pedagogy of Social Rehabilitation. The author presents the theoretical concepts that are the roots of both Classical Pedagogy of Social Rehabilitation and Creative Social Rehabilitation. He also describes the destigmatizing essence of the effects of Creative Social Rehabilitation in the context of the stigmatizing methodology preferred by traditional Pedagogy of Social Rehabilitation.en_GB
dc.description.abstractArtykuł omawia podstawowe zagadnienia twórczej resocjalizacji na tle klasycznej pedagogiki resocjalizacyjnej. Autor przedstawia koncepcje teoretyczne będące źródłem zarówno klasycznej pedagogiki resocjalizacyjnej, jak i twórczej resocjalizacji. Opisał także destygmatyzującą istotę oddziaływań metod twórczej resocjalizacji w kontekście stygmatyzującej metodyki preferowanej przez tradycyjną pedagogikę resocjalizacyjną.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectPedagogy of Social Rehabilitationen_GB
dc.subjectSocial Rehabilitationen_GB
dc.subjectClassical Pedagogyen_GB
dc.subjectCreative Social Rehabilitationen_GB
dc.subjectdestigmatizationen_GB
dc.subjectcreativityen_GB
dc.subjectpotentialsen_GB
dc.subjectidentityen_GB
dc.subjectmethods of Creative Social Rehabilitationen_GB
dc.subjectbehavioral theoriesen_GB
dc.subjectpsychodynamic theoriesen_GB
dc.subjectpedagogika resocjalizacyjnapl_PL
dc.subjectresocjalizacjapl_PL
dc.subjectklasycznapl_PL
dc.subjecttwórcza resocjalizacjapl_PL
dc.subjectdestygmatyzacjapl_PL
dc.subjecttwórczośćpl_PL
dc.subjectpotencjałypl_PL
dc.subjecttożsamośćpl_PL
dc.subjectmetody twórczej resocjalizacjipl_PL
dc.subjectteorie behawioralnepl_PL
dc.subjectteorie psychodynamicznepl_PL
dc.subjectteorie kognitywnepl_PL
dc.subjectinterakcjonizm symbolicznypl_PL
dc.titlePedagogika resocjalizacyjna – w kierunku twórczej resocjalizacjipl_PL
dc.title.alternativeRehabilitation pedagogy – towards creative resocializationen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number64-75
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Pedagogiki Specjalnej, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet w Białymstoku
dc.identifier.eissn-
dc.referencesAmbrozik W. (2016) Pedagogika resocjalizacyjna, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl_PL
dc.referencesCzapów C. (1978) Wychowanie resocjalizujące, Warszawa, PWN.pl_PL
dc.referencesCzapów C., Jedlewski S. (1971) Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa, PWN.pl_PL
dc.referencesGoffman E. (2005) Piętno. Rozważania o zranionej tożsamości, tłum. J. Tokarska-Bakir, A. Dzierżyńska, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl_PL
dc.referencesKonopczyński M. (1996) Twórcza resocjalizacja, Warszawa, Wydawnictwo Editions Spotkania, MEN.pl_PL
dc.referencesKonopczyński M. (2006) Metody twórczej resocjalizacji, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesKonopczyński M. (2013) Kryzys resocjalizacji, (czy)li sukces działań pozornych, Warszawa, Wydawnictwo Pedagogium.pl_PL
dc.referencesKonopczyński M. (2014) Pedagogika resocjalizacyjna, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl_PL
dc.referencesKonopnicki J. (1972) Niedostosowanie społeczne, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.pl_PL
dc.referencesMachel H. (2006) Sens i bezsens resocjalizacji penitencjarnej, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl_PL
dc.referencesMalewski A. (1964) O zastosowaniach teorii zachowania, Warszawa, PWN.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (2005) Psychologia twórczości, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl_PL
dc.referencesPopek S. (2001) Człowiek jako jednostka twórcza, Lublin, Wydawnictwo UMCS.pl_PL
dc.referencesPospiszyl K. (1998) Resocjalizacja, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.pl_PL
dc.referencesPytka L. (2005) Pedagogika Resocjalizacyjna, Warszawa, Wydawnictwo WSPS.pl_PL
dc.referencesSobczak S. (2000) Celowość wychowania, Warszawa, Wydawnictwo Navo.pl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (1998) Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl_PL
dc.referencesUrban B. (2005) Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmarek@konopczynski.eu
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.06.07
dc.relation.volume6pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.