Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSłomczewska, Zuzanna
dc.contributor.editorWalińska, Ewa
dc.date.accessioned2019-02-18T13:21:34Z
dc.date.available2019-02-18T13:21:34Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationSłomczewska Z., Wykorzystanie łańcucha skojarzeń w procesie kształtowania wizerunku miejsca zarys koncepcji badań dla miasta Łodzi, [w:] Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania, Walińska E. (red.), "Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 255-265, doi:10.18778/7525-962-9.19pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-962-9
dc.identifier.isbn978-83-7969-216-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/26844
dc.description.abstractOpracowanie podejmuje zagadnienie budowania marek miejsc oraz utrwalania pozytywnego obrazu miejsca w świadomości grup docelowych, przy wykorzystaniu metod odnoszących się do teorii zachowań konsumentów. W opracowaniu uwaga skoncentrowana została przede wszystkim na próbie uchwycenia roli łańcucha skojarzeń, w procesie tworzenia pożądanego obrazu miejsca. Przedstawiono koncepcję ba dania ogólnych skojarzeń związanych z miejscem oraz określono metody umożliwiające określanie unikatowych elementów wizerunku terytorialnego, ze szczególnym uwzględnieniem miasta Łodzi.pl_PL
dc.description.abstractThis article presents the issue of construction the city image as the fundamental point of the brand building including the case of build a clearly defined position in the minds of the target audience. The article presents the possibilities of the place image measurement. The main aim of the article is to show the role and the importance of these methods in determining the mental image of destination city brands. She focused on definition of the situation, showing examples, describing proposed solutions to implemented in Lodz.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWalińska E. (red.), Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania, "Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.relation.ispartofseriesEkonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7;7
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectwizerunekpl_PL
dc.subjectskojarzeniepl_PL
dc.subjectŁódźpl_PL
dc.subjectmarka terytorialnapl_PL
dc.titleWykorzystanie łańcucha skojarzeń w procesie kształtowania wizerunku miejsca. Zarys koncepcji badań dla miasta Łodzipl_PL
dc.title.alternativeThe role of chain of associations in shaping the image of place. An overview of methodology and high level analysis of the city of Łodzpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holderCopyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013pl_PL
dc.page.number255-265pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzana Miastem i Regionempl_PL
dc.referencesBargh J. A., Automatyzmy dnia powszedniego, „Czasopismo Psychologiczne” 1999, t. 5, nr 3.pl_PL
dc.referencesBuzan T., Buzan B., Mapy twoich myśli: mindmapping, czyli Notowanie interaktywne, AHA 2007.pl_PL
dc.referencesDaszkiewicz M., Badanie wizerunku terytorialnego z wykorzystaniem metod opartych na swobodzie skojarzeń, [w:] K. Mazurek-Łopacińska (red.), Nauki o zarządzaniu. Management sciences, 2 (11) 2012, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2012.pl_PL
dc.referencesDaszkiewicz M., Wrona S., Zmiany wizerunku marki – problemy pomiaru, [w:] Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty. Kreowanie wizerunku marki, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” 2008, nr 510.pl_PL
dc.referencesFalkowski A., Grochowska A., Reklama i promocja w zniekształcaniu wizerunku i pamięci marki, „Marketing i Rynek” 2010.pl_PL
dc.referencesKeller K.L., Strategiczne zarządzanie marką. Kapitał marki- budowanie, mierzenie i zarządzanie, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Haider D., Rein I., Marketing Places, The Free Press, New York 1993.pl_PL
dc.referencesKostaszuk-Romanowska M., Rola pozytywnych i negatywnych skojarzeń w kreowaniu wizerunku miasta, [w:] A. Grzegorczyk, A. Kochaniec (red.), Kreowanie wizerunku miast, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesLachowicz-Tabaczek K., Potoczne koncepcje świata i natury ludzkiej. Ich wpływ na poznanie i zachowanie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesMakuszewski N., Regulacyjna rola utajonej postawy, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesNelson T. D., Psychologia uprzedzeń, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.pl_PL
dc.referencesPrentice R., Andersen V., Evoking Ireland. Modeling tourist european city, ,,Annals of Tourism Research” 2000, vol. 27, no. 2.pl_PL
dc.referencesReilly M.D., Free elicitation of descriptive adjectives for tourism image assessment, ,,Journal of Travel Research” 1990.pl_PL
dc.referencesSłomczewska Z., La gestion du centre ville comme l’objet d’activités du Manager de la rue Piotrkowska, Łódź 2010 [mps].pl_PL
dc.referencesŚwiątecki A., Marka a public relations, [w:] J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-962-9.19


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe