Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKaźmierczak, Paulina
dc.date.accessioned2019-03-07T07:54:06Z
dc.date.available2019-03-07T07:54:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27016
dc.description.abstractThe article presents the use of songs in Polish lessons as a part of ludicity strategy. The author shows the methods of introducing students to this way of learning grammar. She presents examples of exercises which can help improve language skills. The article proves that songs are an important part of our environment and there is a need to use them as an element of the didactic process.en_GB
dc.description.abstractArtykuł porusza kwestię wykorzystywania piosenek na lekcjach jpjo jako realizację strategii ludycznej. Przedstawia sposoby wprowadzania pracy z tego rodzaju materiałem dydaktycznym w zakresie zagadnień gramatycznych. Prezentuje przykładowe zadania pozwalające doskonalić umiejętności językowe studentów. Dowodzi, że piosenka popularna jest stałym elementem otoczenia, a tym samym uniwersalnym narzędziem nauczania.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;25
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectstrategyen_GB
dc.subjectludicityen_GB
dc.subjectglottodidacticsen_GB
dc.subjectsongsen_GB
dc.subjectrepatriatesen_GB
dc.subjectstrategiapl_PL
dc.subjectludycznośćpl_PL
dc.subjectglottodydaktykapl_PL
dc.subjectpiosenkipl_PL
dc.subjectrepatriancipl_PL
dc.titlePiosenka pomoże na wiele, czyli o alternatywnych sposobach kształtowania kompetencji gramatycznejpl_PL
dc.title.alternativeSongs in Polish language lessons for foreignersen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number137-148
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź, ORCID: 0000-0002-6980-5988.
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesDawidziak-Kładoczna M., 2008, Wiersze i piosenki w nauczaniu dzieci języka polskiego jako obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 16, M. Witkowska-Gutkowska, B. Grochala, (red.), s. 37–48.pl_PL
dc.referencesDobrołowicz J., 2006, Kultura popularna nowym obszarem działania pedagogicznego: implikacje dla akademickiego kształcenia nauczycieli, „Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne i Artystyczne” 16, s. 151–163.pl_PL
dc.referencesHuizinga J., 1998, Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKajak P., 2005, Kilka uwag o polszczyźnie przerwy szkolnej, w: P. Garncarek (red.) Nauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej, Warszawa, s. 127–141.pl_PL
dc.referencesKajak P., 2008, Hip hop – miejska linguafranca, „Postscriptum Polonistyczne”, r. 2 (2), s. 129–138.pl_PL
dc.referencesLipińska E., 2004, Księżyc w butonierce, Kraków.pl_PL
dc.referencesLipińska E., 2016, To samo słońce. Podręcznik doskonalący sprawność rozumienia ze słuchu dla obcokrajowców na poziomie zaawansowanym, Kraków.pl_PL
dc.referencesŁaszkiewicz M., 2010, Piosenka jest dobra na wszystko?, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 17, G. Zarzycka, G. Rudziński (red.), s. 335–341.pl_PL
dc.referencesMaćkowiak R., 2017, YouTube na lekcjach języka polskiego jako obcego, w: R. Maćkowiak, E. Wojtczak (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców 4, Łódź, s. 92–103.pl_PL
dc.referencesMadeja A., Morcinek-Cudak B., 2007, Polski mniej obcy, Katowice.pl_PL
dc.referencesMajkiewicz A., Tambor J., 2006, Śpiewająco po polsku, Katowice.pl_PL
dc.referencesPałasz P.,2013, Piosenka popularna jako materiał dydaktyczny oraz możliwość jej wykorzystania na zajęciach lektoratowych z języka polskiego jako obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 20, I. Dembowska-Wosik, E. Pałuszyńska (red.), s. 349–356.pl_PL
dc.referencesPfeiffer W., 2001, Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Poznań.pl_PL
dc.referencesRapacka-Wojtala S., 2015, Metody, strategie oraz techniki nauczania, uczenia się i zapamiętywania stosowane w procesie kształcenia kompetencji komunikacyjnej uczniów na lekcji języka obcego [online], http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-4482e1df-d4ef -48a6-b0fc-479756a9fd24/c/art7.pdf [26.05.2018]pl_PL
dc.referencesSeretny A., Lipińska E., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., 2007, Strategia ludyczna w glottodydaktyce, w: A. Surdyk (red.), Kulturotwórcza funkcja gier, t. 1, Poznań, s. 13–28.pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., Wach A., 2006, Muzyka i słowa. Rola piosenki w procesie przyswajania języka obcego, Poznań.pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., Wach A., 2013, Wielopłaszczyznowy charakter lekcji języka obcego, „Studia Rossica Posnaniensia”, r. 38, s. 231–243.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego PWN, https://sjp.pwn.pl/szukaj/uczenie%20się.html [dostęp: 26.05.2018].pl_PL
dc.referencesZarzycka G., 2004, Linguakultura – czym jest, jak ją badać i „otwierać”?, w: A. Dąbrowska (red.), Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym, Wrocław, s. 435–443.pl_PL
dc.referencesZarzycka G., 2014, Media w nauczaniu języków obcych. Koncepcje teoretyczne i wybrane rozwiązania metodyczne, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 21, E. Pałuszyńska, B. Grochala, I. Dembowska-Wosik, M. Wojenka-Karasek (red.), s. 321–333.pl_PL
dc.referencesZwierzycka-Raulinajtys A., 2007, Piosenka w nauczaniu dzieci języka obcego – zabawa czy trudność, w: A. Surdyk (red.), Kulturotwórcza funkcja gier, t. 1, Poznań, s. 99–107.pl_PL
dc.contributor.authorEmailpaulina.b.kazmierczak@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.25.12


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.