dc.contributor.author | Ruta-Korytowska, Karolina | |
dc.date.accessioned | 2019-03-07T07:54:09Z | |
dc.date.available | 2019-03-07T07:54:09Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/27021 | |
dc.description.abstract | The aim of the article is to describe selected difficulties with writing in Polish experienced by a hearing-impaired student. The research material comes from a B.A thesis and selected other texts written by a student of Adam Mickiewicz University in Poznań, who attended optional classes in practical knowledge of the Polish language. | en_GB |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest opis wybranych trudności, których doświadczał student z wadą słuchu w zakresie tworzenia tekstów w języku polskim. Materiał badawczy pochodzi z prac niedosłyszącego studenta Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, który uczęszczał na fakultatywne zajęcia z praktycznej znajomości języka polskiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;25 | |
dc.rights | This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License. | pl_PL |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | pl_PL |
dc.subject | glottodidactics | en_GB |
dc.subject | writing skill | en_GB |
dc.subject | syntax | en_GB |
dc.subject | surdoglottodydaktyka | pl_PL |
dc.subject | glottodydaktyka | pl_PL |
dc.subject | sprawność pisania | pl_PL |
dc.subject | składnia | pl_PL |
dc.title | Stopień opanowania sprawności pisania u studenta z dysfunkcją słuchu – studium przypadku | pl_PL |
dc.title.alternative | Hearing-impaired student’s difficulty with writing skills – a case study | en_GB |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 199-210 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Gramatyki Współczesnego Języka Polskiego i Onomastyki, ul. Fredry 10, 61-701 Poznań, ORCID: 0000-0003-1534-532X. | |
dc.identifier.eissn | 2449-6839 | |
dc.references | Dąbrowska A., 2012, Składniowa konstrukcja dysmorficzna jako błąd kompleksowy, „Poradnik Językowy”, nr 6, s. 82–93. | pl_PL |
dc.references | Dąbrowska A., Pasieka M., 2008, Błędy językowe w tekstach pisanych przez cudzoziemców – wybrane problemy związane z klasyfikacją i oceną, w: A. Seretny, E. Lipińska (red.), Rozwijanie i testowanie biegłości w języku polskim jako obcym, Kraków, s. 103–113. | pl_PL |
dc.references | Domagała-Zyśk E., 2003, Czy istnieje już polska surdoglottodydaktyka, „Języki Obce w Szkole”, nr 4, s. 3–7. | pl_PL |
dc.references | Domagała-Zyśk E., 2013, Wielojęzyczni. Studenci niesłyszący i słabosłyszący w procesie uczenia się i nauczania języka obcego, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Januszewicz M., 2011, Lektoraty języka polskiego jako obcego dla Głuchych w Szkole Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego. Trudności, osiągnięcia, perspektywy, w: K. Pluskota, K. Taczyńska (red.), Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego II, Toruń, s. 29–36. | pl_PL |
dc.references | Jastrzębska-Golonka D., Rypel A., 2008, Specyfika tworzenia tekstów przez uczniów z deficytami słuchu – wybrane zagadnienia, w: J. Porayski-Pomsta (red.), Mowa i język w perspektywie dydaktycznej, logopedycznej i rozwojowej, Warszawa, s. 222–235. | pl_PL |
dc.references | Jura M., 2011, Polszczyzna Głuchych, w: K. Pluskota, K. Taczyńska (red.), Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego II, Toruń, s. 37–50. | pl_PL |
dc.references | Korendo M., 2007, Przykłady tekstów pisanych, czyli jak teoria językoznawcza przystaje do rzeczywistości niesłyszących, w: A. Maciejewska (red.), Zaburzenia komunikacji językowej w czytaniu i pisaniu, Siedlce, s. 87–97. | pl_PL |
dc.references | Korendo M., 2008, Jak niesłyszący gimnazjaliści radzą sobie z opisem obrazka? Analiza przykładów, w: J. Porayski-Pomsta (red.), Mowa i język w perspektywie dydaktycznej, logopedycznej i rozwojowej, Warszawa, s. 213–221. | pl_PL |
dc.references | Korendo M., 2012, Jak niesłyszący piszą o sobie? Analiza przykładów, w: K. Krakowiak, A. Dziurda-Multan (red.), Wychowanie dzieci z uszkodzeniami słuchu – nowe wyzwania dla rodziców i specjalistów, Lublin 2012, s. 187–197. | pl_PL |
dc.references | Kowal J., 2005, Trudności w czytaniu i pisaniu dzieci niedosłyszących i głuchych, „Nauczyciel i Szkoła” , nr 1–2, s. 104–120. | pl_PL |
dc.references | Kowal J., 2011, Język polski jako obcy w nauczaniu milczących cudzoziemców, rozprawa doktorska, Uniwersytet Wrocławski [maszynopis]. | pl_PL |
dc.references | Kowańdy K., 1998, Zaburzenia językowe w mowie pisanej dzieci niedosłyszących, w: U. Eckert (red.), Wybrane zagadnienia z surdopedagogiki, Warszawa, s. 240–267. | pl_PL |
dc.references | Lipińska E., 2006, Przyswajanie języka pierwszego a uczenie się języka obcego / drugiego, w: E. Lipińska, A. Seretny (red.), Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, Kraków, s. 19–28. | pl_PL |
dc.references | Panasiuk J., Woźniak T., 2001, Pojęcie tekstu a zaburzenia mowy, w: S. Grabias (red.), Zaburzenia mowy, Lublin, s. 108–132. | pl_PL |
dc.references | Ruta K., Wrześniewska-Pietrzak M., 2017, Przyimki przestrzenne w tekstach pisanych w języku polskim przez osoby niesłyszące – uwagi wstępne, „Polonica”, t. XXXVII, s. 137–148. | pl_PL |
dc.references | Seretny A., Lipińska E., 2012, Między językiem ojczystym a obcym. Nauczanie i uczenie się języka odziedziczonego na przykładzie szkolnictwa polonijnego w Chicago, Kraków. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | karuta@amu.edu.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/0860-6587.25.17 | |