Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKrasoń, Katarzyna
dc.date.accessioned2019-04-04T11:31:56Z
dc.date.available2019-04-04T11:31:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2450-4491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27412
dc.description.abstractThe text presents initial qualitative research related to the aesthetics of school, which illustrates the problem of taking into account the cultural habitus of the student in education to creativity, as well as the need to focus on individual needs, especially in the scope of a child’s sense of empowerment.en_GB
dc.description.abstractW tekście przedstawiono inicjalne badania jakościowe związane z estetyką szkoły, które ilustrują problem uwzględnienia kulturowego habitusu ucznia w edukacji do twórczości, a także konieczność koncentrowania się na indywidualnych potrzebach, zwłaszcza w zakresie poczucia sprawstwa dziecka.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne; 2
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectcreative potentialityen_GB
dc.subjectaesthetic educationen_GB
dc.subjecthabitusen_GB
dc.subjectpotencjalność twórczapl_PL
dc.subjectedukacja estetycznapl_PL
dc.subjecthabituspl_PL
dc.titleAktualizowanie potencjalności twórczej w kontekście kultury i sztuki a habitus pierwotny – rozważania obrazoburcze?pl_PL
dc.title.alternativeUpdating creative potentiality in the context of culture and art and the original habitus – iconoclastic considerations?en_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number191-204
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Pedagogiki Twórczości i Ekspresji Dziecka.
dc.referencesGeertz C. (2005) Sztuka jako system kulturowy w: C. Geertz, Wiedza lokalna. Dalsze eseje z zakresu antropologii interpretatywnej, przekł. D. Wolska, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesHan T. (2014) Zdroworozsądkowe dygresje w problematyzacji Homo aestheticus autorstwa Ellen Dissanayake oraz Luca Ferry’ego w: Aesthesis i Ratio. Człowiek w przestrzeni kultury i estetyki, J. Krasicki, T. Akindynowa, Z. Pietrzak (red.), Wrocław, Oficyna Wydawnicza Arboretum, s. 206–211.pl_PL
dc.referencesHeidegger M. (1992) O źródle dzieła sztuki, „Sztuka i Filozofia”, nr 5, s. 9–67.pl_PL
dc.referencesKant I. (1986) Krytyka władzy sądzenia, tłum. J. Gałecki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKonopacki L. (1921) Kultura uczuć w stosunku do dziejów życia, Warszawa, skład główny Księgarnia Perzyński, Niklewicz i S-ka.pl_PL
dc.referencesKrasoń K., Majkut-Czarnota B. (2007) Szansa na porozumienie w diadzie nauczyciel – uczeń a poznanie preferencji modalnych dziecka w: Edukacja w społeczeństwie „ryzyka”, t. 3, Bezpieczeństwo jako wartość, M. Gwoździcka-Piotrowska, J. Wołejszo, A. Zduniak (red.), Poznań, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, s. 323–332.pl_PL
dc.referencesMoustakas C. (2001) Fenomenologiczne metody badań, przekł. i red. S. Zabielski, Białystok, Trans Humana.pl_PL
dc.referencesSuchodolski B. (2006) Problemy i metody uspołecznienia kultury w: Edukacja i kultura. Idea i realia interakcji, I. Wojnar (red.), Warszawa, Polska Akademia Nauk, kancelaria Komitet Prognoz „Polska 2000 Plus”, Aneks.pl_PL
dc.referencesTischner J. (1982) Myślenie według wartości, Kraków, Wydawnictwo „Znak”.pl_PL
dc.referencesWillems-Pisarek M. (2003) Teza W. Welscha o modelowej roli sztuki dla współczesnej rzeczywistości i myśli filozoficznej na tle inspiracji późną filozofią L. Wittgensteina, „Sztuka i Filozofia”, nr 22/23, s. 230–252.pl_PL
dc.contributor.authorEmailkatarzyna.krason@us.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.07.10
dc.relation.volume7pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.