dc.contributor.author | Krasoń, Katarzyna | |
dc.date.accessioned | 2019-04-04T11:31:56Z | |
dc.date.available | 2019-04-04T11:31:56Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 2450-4491 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/27412 | |
dc.description.abstract | The text presents initial qualitative research related to the aesthetics of school, which illustrates the problem of taking into account the cultural habitus of the student in education to creativity, as well as the need to focus on individual needs, especially in the scope of a child’s sense of empowerment. | en_GB |
dc.description.abstract | W tekście przedstawiono inicjalne badania jakościowe związane z estetyką szkoły, które ilustrują problem uwzględnienia kulturowego habitusu ucznia w edukacji do twórczości, a także konieczność koncentrowania się na indywidualnych potrzebach, zwłaszcza w zakresie poczucia sprawstwa dziecka. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne; 2 | |
dc.rights | This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License. | pl_PL |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | pl_PL |
dc.subject | creative potentiality | en_GB |
dc.subject | aesthetic education | en_GB |
dc.subject | habitus | en_GB |
dc.subject | potencjalność twórcza | pl_PL |
dc.subject | edukacja estetyczna | pl_PL |
dc.subject | habitus | pl_PL |
dc.title | Aktualizowanie potencjalności twórczej w kontekście kultury i sztuki a habitus pierwotny – rozważania obrazoburcze? | pl_PL |
dc.title.alternative | Updating creative potentiality in the context of culture and art and the original habitus – iconoclastic considerations? | en_GB |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 191-204 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Pedagogiki Twórczości i Ekspresji Dziecka. | |
dc.references | Geertz C. (2005) Sztuka jako system kulturowy w: C. Geertz, Wiedza lokalna. Dalsze eseje z zakresu antropologii interpretatywnej, przekł. D. Wolska, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.references | Han T. (2014) Zdroworozsądkowe dygresje w problematyzacji Homo aestheticus autorstwa Ellen Dissanayake oraz Luca Ferry’ego w: Aesthesis i Ratio. Człowiek w przestrzeni kultury i estetyki, J. Krasicki, T. Akindynowa, Z. Pietrzak (red.), Wrocław, Oficyna Wydawnicza Arboretum, s. 206–211. | pl_PL |
dc.references | Heidegger M. (1992) O źródle dzieła sztuki, „Sztuka i Filozofia”, nr 5, s. 9–67. | pl_PL |
dc.references | Kant I. (1986) Krytyka władzy sądzenia, tłum. J. Gałecki, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Konopacki L. (1921) Kultura uczuć w stosunku do dziejów życia, Warszawa, skład główny Księgarnia Perzyński, Niklewicz i S-ka. | pl_PL |
dc.references | Krasoń K., Majkut-Czarnota B. (2007) Szansa na porozumienie w diadzie nauczyciel – uczeń a poznanie preferencji modalnych dziecka w: Edukacja w społeczeństwie „ryzyka”, t. 3, Bezpieczeństwo jako wartość, M. Gwoździcka-Piotrowska, J. Wołejszo, A. Zduniak (red.), Poznań, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, s. 323–332. | pl_PL |
dc.references | Moustakas C. (2001) Fenomenologiczne metody badań, przekł. i red. S. Zabielski, Białystok, Trans Humana. | pl_PL |
dc.references | Suchodolski B. (2006) Problemy i metody uspołecznienia kultury w: Edukacja i kultura. Idea i realia interakcji, I. Wojnar (red.), Warszawa, Polska Akademia Nauk, kancelaria Komitet Prognoz „Polska 2000 Plus”, Aneks. | pl_PL |
dc.references | Tischner J. (1982) Myślenie według wartości, Kraków, Wydawnictwo „Znak”. | pl_PL |
dc.references | Willems-Pisarek M. (2003) Teza W. Welscha o modelowej roli sztuki dla współczesnej rzeczywistości i myśli filozoficznej na tle inspiracji późną filozofią L. Wittgensteina, „Sztuka i Filozofia”, nr 22/23, s. 230–252. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | katarzyna.krason@us.edu.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.07.10 | |
dc.relation.volume | 7 | pl_PL |