dc.contributor.author | Witerska, Kamila | |
dc.date.accessioned | 2019-04-04T11:32:05Z | |
dc.date.available | 2019-04-04T11:32:05Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 2450-4491 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/27425 | |
dc.description.abstract | Various educational activities of theatrical nature differ in the emphasis that is put on particular aspects of creativity. While the aspects of personological factors and stimulators/inhibitors are equally important in both drama and theater, the processual and attributive factors are essentially different. The article is an attempt to answer the question: what aspect of creativity is important in the case of a project combining two forms: drama and theater? | en_GB |
dc.description.abstract | Rozmaite działania edukacyjne o charakterze teatralnym różnią się akcentem, jaki jest kładziony na poszczególne aspekty twórczości. O ile aspekt personologiczny oraz stymulatorów/inhibitorów jest równie istotny zarówno w dramie, jak i w teatrze, to aspekty procesualny i atrybutywny zasadniczo się różnią. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie: jaki aspekt twórczości jest istotny w przypadku projektu łączącego dwie formy: dramę i teatr? | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne; 2 | |
dc.rights | This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License. | pl_PL |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | pl_PL |
dc.subject | drama | en_GB |
dc.subject | theater | en_GB |
dc.subject | 4Ps of creativity | en_GB |
dc.subject | drama | pl_PL |
dc.subject | teatr | pl_PL |
dc.subject | aspekty twórczości | pl_PL |
dc.title | Drama czy/i teatr. Aspekt procesualny i atrybutywny projektu dramowo-teatralnego "Bezsenność Jutki" | pl_PL |
dc.title.alternative | Drama or/and theater. The processual and attributive aspect of the drama-theatrical project "Jutka’s insomnia" | en_GB |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 183-190 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi | |
dc.references | Burton E. J. (1966) Reality and ‘Realization’. An Approach to a Philosophy, Drama & Educational Fellowship. | pl_PL |
dc.references | Cook C. (1917) The Play Way, Heinemann. | pl_PL |
dc.references | Góralski A. (1990) Być nowatorem. Poradnik twórczego myślenia, Warszawa, PWN. | pl_PL |
dc.references | Nęcka E. (2001) Psychologia twórczości, Gdańsk, GWP. | pl_PL |
dc.references | Slade P. (1976) An Introduction to Child Drama, London–Sydney–Auckland–Toronto, Hodder and Stoughton. | pl_PL |
dc.references | Stróżewski W. (2007) Dialektyka twórczości, Kraków, Wydawnictwo Znak. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2007) Pedagogika twórczości, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2013) Pedagogika twórczości, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | pl_PL |
dc.references | Szymański M. S. (1987) Twórczość i style poznawcze uczniów, Warszawa, WSiP. | pl_PL |
dc.references | Way B. (1998) Development through Drama, New York, Humanity Books. | pl_PL |
dc.references | Witerska K. (2014) Drama. Przewodnik po koncepcjach, technikach i miejscach, Warszawa, Difin. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | kamilawiterska@gmail.com | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.07.09 | |
dc.relation.volume | 7 | pl_PL |