Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWiterska, Kamila
dc.date.accessioned2019-04-04T11:32:05Z
dc.date.available2019-04-04T11:32:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2450-4491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27425
dc.description.abstractVarious educational activities of theatrical nature differ in the emphasis that is put on particular aspects of creativity. While the aspects of personological factors and stimulators/inhibitors are equally important in both drama and theater, the processual and attributive factors are essentially different. The article is an attempt to answer the question: what aspect of creativity is important in the case of a project combining two forms: drama and theater?en_GB
dc.description.abstractRozmaite działania edukacyjne o charakterze teatralnym różnią się akcentem, jaki jest kładziony na poszczególne aspekty twórczości. O ile aspekt personologiczny oraz stymulatorów/inhibitorów jest równie istotny zarówno w dramie, jak i w teatrze, to aspekty procesualny i atrybutywny zasadniczo się różnią. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie: jaki aspekt twórczości jest istotny w przypadku projektu łączącego dwie formy: dramę i teatr?pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne; 2
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectdramaen_GB
dc.subjecttheateren_GB
dc.subject4Ps of creativityen_GB
dc.subjectdramapl_PL
dc.subjectteatrpl_PL
dc.subjectaspekty twórczościpl_PL
dc.titleDrama czy/i teatr. Aspekt procesualny i atrybutywny projektu dramowo-teatralnego "Bezsenność Jutki"pl_PL
dc.title.alternativeDrama or/and theater. The processual and attributive aspect of the drama-theatrical project "Jutka’s insomnia"en_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number183-190
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
dc.referencesBurton E. J. (1966) Reality and ‘Realization’. An Approach to a Philosophy, Drama & Educational Fellowship.pl_PL
dc.referencesCook C. (1917) The Play Way, Heinemann.pl_PL
dc.referencesGóralski A. (1990) Być nowatorem. Poradnik twórczego myślenia, Warszawa, PWN.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (2001) Psychologia twórczości, Gdańsk, GWP.pl_PL
dc.referencesSlade P. (1976) An Introduction to Child Drama, London–Sydney–Auckland–Toronto, Hodder and Stoughton.pl_PL
dc.referencesStróżewski W. (2007) Dialektyka twórczości, Kraków, Wydawnictwo Znak.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2007) Pedagogika twórczości, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2013) Pedagogika twórczości, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl_PL
dc.referencesSzymański M. S. (1987) Twórczość i style poznawcze uczniów, Warszawa, WSiP.pl_PL
dc.referencesWay B. (1998) Development through Drama, New York, Humanity Books.pl_PL
dc.referencesWiterska K. (2014) Drama. Przewodnik po koncepcjach, technikach i miejscach, Warszawa, Difin.pl_PL
dc.contributor.authorEmailkamilawiterska@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.07.09
dc.relation.volume7pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.