Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJaniak, Małgorzata
dc.contributor.authorKozłowska-Adamczak, Monika
dc.date.accessioned2019-04-17T15:47:39Z
dc.date.available2019-04-17T15:47:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27877
dc.description.abstractThe hospitality industry is classified as the most fundamental tourism service. As far as the dynamic development of the internet and its constantly growing number of its users are concerned, it seems natural for tourism managers and hoteliers to reach for this particular medium to present their offers and to sell them. Nowadays, the most significant issue for the entire hospitality industry is the broad scope of the global and international booking portals which are the contemporary distribution channels for tourism products and services worldwide. The aim of the following article is to assess the usability and functionality of four booking portals acclaimed on the Polish market (booking.com, hrs.com, hotels.com and hotel.info) with regard to the consumer’s (tourist’s) point of view and an evaluation of the suitability of this particular source of data for academic research through applying this method to hotels located in five Polish metropolises (Warsaw, Kraków, Łódź, Wrocław and Poznań).en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism; 2
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.en_GB
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en_GB
dc.subjecte-marketingen_GB
dc.subjectusability of booking portalsen_GB
dc.subjectevaluationen_GB
dc.titleEvaluation of the most popular accommodation booking portals with regard to consumer and academic usabilityen_GB
dc.typeArticleen_GB
dc.page.number93-100
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodz, Institute of Urban Geography and Tourism Studies
dc.contributor.authorAffiliationKazimierz Wielki University in Bydgoszcz, Institute of Geography
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesANTONOWICZ W., 2018, Jak odpalić biznes hotelowy w Internecie – sześć kroków, [in:] ABC inwestycji hotelowych. Raport Magazynu Hotelarz, Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia, Warszawa, pp. 48-50.en_GB
dc.referencesBAŃSKI J., 2006, Witryny internetowe jednostek samorządowych z siedzibą w małych miastach – analiza i ocena, Studia Obszarów Wiejskich, v. 11: Rola małych miast w rozwoju obszarów wiejskich, pp. 59-72.en_GB
dc.referencesBŁASZCZUK W., WITKOWSKI C., 2006, Hotelarstwo w Polsce. Wybrane zagadnienia, Wyd. Akademickie WSSP im. Wincentego Pola w Lublinie, Lublin.en_GB
dc.referencesBONICKA J., ANTONOWICZ W., 2018, Inteligentne, sprofilowane systemy przetwarzania danych, [in:] Economy & technology & marketing trends 2018, Wyd. Profitroom, Poznań, pp. 34-35.en_GB
dc.referencesBRANNBACK M., 1997, Is the Internet changing the dominant logic of marketing?, European Management Journal, 15, 6, pp. 698-707.en_GB
dc.referencesDROZDOWSKA M., DUDA-SEIFERT M., 2016, Travel websites: A relevant source of statistical information?, Turyzm/Tourism, 26, 2, pp. 7-13.en_GB
dc.referencesESCOBAR-RODRÍGUEZ T., CARVAJAL-TRUJILLO E., 2013, An eevaluation of Spanish hotel websites: Informational vs. Relational strategies, International Journal of Hospitality Management, 33, pp. 228-239.en_GB
dc.referencesGUZIK R., 2006, Gminy w Internecie, [in:] B. Domański, W. Jarczewski (eds.), Klimat inwestycyjny w województwie małopolskim, Departament Gospodarki i Infrastruktury Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Kraków, pp. 75-79.en_GB
dc.referencesHYSKI M., BEDNARZAK J., 2012, Funkcje hotelarskie zabytkowych obiektów zamkowych, Wyd. Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, Katowice.en_GB
dc.referencesKOTLER P., 2002, Marketing. Podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.en_GB
dc.referencesLAW R., 2009, Disintermediation of hotel reservations: The perception of different groups of online buyers in Hong Kong, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 21, 6, pp. 766-772.en_GB
dc.referencesMATCZAK A., 1986, Przyrodnicze podstawy organizacji wypoczynku w strefie podmiejskiej Łodzi, Acta Universitatis Lodziensis. Turyzm, 2, pp. 25-45.en_GB
dc.referencesMARCUSSEN C.H., 2008, Trends in European internet distribution – of travel and tourism services. Trends in European internet distribution – of travel and tourism services, http://195.130.87. 21:8080/dspace/handle/123456789/864?mode=full&submit_simple=Show+full+item+record; 17.10.2018.en_GB
dc.referencesNOWAKOWSKI M., 2012, Użyteczność oficjalnych serwisów internetowych miast na turniej EURO 2012, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica, 29, pp. 43-56, ISSN 0867-1753, ISSN 1640-6818.en_GB
dc.referencesPIĄDŁOWSKI K., 2006, Portale internetowe, Centrum Edukacji Bibliotekarskiej, Informacyjnej i Dokumentacyjnej im. Heleny Radlińskiej w Warszawie, Warszawa.en_GB
dc.referencesPRAŁAT E., 2011, Badania witryn internetowych polskich gmin, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług, 67, pp. 564-571.en_GB
dc.referencesPRZYBYLAK D., 2005, Znaczenie marketingu w usługach turystycznych, [in:] W. Siwiński, R.D. Tauber, E. Mucha-Szajek (eds.), Hotelarstwo, rekreacja, turystyka. Kierunki przemian w świecie postindustrialnym, Wyd. WSGiH w Poznaniu, Poznań, pp. 256-266.en_GB
dc.referencesRUNGE J., 2006, Metody badań w geografii społeczno-ekonomicznej – elementy metodologii, wybrane narzędzia badawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.en_GB
dc.referencesSHELDON P.J., 1997, Tourism information technology, CAB International, Wallingfort.en_GB
dc.referencesSTANGL B., INVERSINI A., SCHEGG R., 2016, Hotels’ dependency on online intermediaries and their chosen distribution channel portfolios: Three country insights, International Journal of Hospitality Management, 52, pp. 87-96.en_GB
dc.referencesUstawa z dnia 29.08.1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników, DzU 2018, poz. 650.en_GB
dc.referencesWERTHNER H., RICCI F., 2004, E-commerce and tourism, Communitation of the ACM, 47, 12, pp. 101-105.en_GB
dc.referencesWERTHNER H., KLEIN S., 1999, Information technology and tourism, Springer Verlag Vien, Vien.en_GB
dc.referencesWITKOWSKI Cz., 2007, Hotelarstwo, part 1: Podstawy hotelarstwa, Wyd. Almamer, Warszawa, pp. 261.en_GB
dc.referencesWOJCIECHOWSKA J., 2003, Analiza i ocena zagospodarowania turystycznego, [in:] S. Liszewski (ed.), Możliwości i kierunki rozwoju turystyki w Dolinie Odry, Katedra Geografii Miast i Turyzmu UŁ, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź, pp. 136-156.en_GB
dc.referenceshttp://www.e-hotelarz.pl/mht/?p=29196.en_GB
dc.referenceshttps://pl.hotels.com/.en_GB
dc.referenceshttps://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-marketing-internetowy0.en_GB
dc.referenceshttps://www.booking.com/.en_GB
dc.referenceshttps://www.e-hotelarz.pl/mht/?p=14002.en_GB
dc.referenceshttps://www.hotel.info/.en_GB
dc.referenceshttps://www.hrs.com/.en_GB
dc.contributor.authorEmailmalgorzata.janiak@geo.uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailmonika.kozlowska@ukw.edu.pl
dc.identifier.doi10.2478/tour-2018-0019
dc.relation.volume28en_GB


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.