Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŻemła, Michał
dc.date.accessioned2019-05-21T13:04:18Z
dc.date.available2019-05-21T13:04:18Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28358
dc.description.abstractTaking part in winter sports often abroad is becoming increasingly popular among Poles. This may be a result of unattractive conditions in terms of price and quality in Polish resorts, and from an excessive national demand over supply causing long queues at ski lifts. The article presents the main issues affecting the functioning and development of ski resorts, quoting examples from West European countries. Particular attention is paid to competition, as well as the role of coordination on the part of local and regional authorities in constructing an offer which would satisfy the needs of a particular segment of this large and varied market.pl_PL
dc.description.abstractPolacy coraz chętniej uprawiający sporty zimowe często wybierają wyjazd za granicę, co wynikać może zarówno z małej atrakcyjności rodzimych ośrodków pod względem ceny i jakości, jak i nadwyżki krajowego popytu nad podażą powodującej powstawanie dużych kolejek do wyciągów. W artykule przedstawiono najważniejsze problemy związane z funkcjonowaniem i rozwojem ośrodków narciarskich odwołując się do przykładów z krajów Europy Zachodniej, ze szczególnym uwzględnieniem charakterystyki konkurencji na rynku turystyki narciarskiej oraz roli koordynacji ze strony władz lokalnych i regionalnych budowy oferty zaspokajającej potrzeby tego dużego i zróżnicowanego rynku.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm;1
dc.subjectski resortspl_PL
dc.subjectski tourismpl_PL
dc.subjectski infrastructurepl_PL
dc.subjectmountainous regionspl_PL
dc.subjectturystyka narciarskapl_PL
dc.subjectośrodek narciarskipl_PL
dc.subjectinfrastruktura narciarskapl_PL
dc.subjectregiony górskiepl_PL
dc.titleSki Resorts in Poland and Europe - Selected Issues and Development Optionspl_PL
dc.title.alternativeOśrodki narciarskie w Polsce i Europie - wybrane dylematy i drogi rozwojupl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number49-63pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Turystyki Górnośląska, Wyższa Szkoła Handlowa, Katowicepl_PL
dc.referencesBailom F., Matzler K., Hinterhuber H. H., Sauerwein E., 1996, Must-be Quality and Attractive Quality, [in:] Alpine Tourism. Sustainability Reconsidered and Redesigned. materiały pokonferencyjne, University of Innsbruck.pl_PL
dc.referencesBuhalis D., 2000, Marketing the Competitive Destination of the Future, „Tourism Management", no 21.pl_PL
dc.referencesDziedzic E., 1998, Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego. „Monografie i Opracowania", Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, nr 442.pl_PL
dc.referencesFreitag R. D., 1996, International Mountain Holidays - A Pan-European Overview Based on Results of the European Travel Monitor, [in:] Alpine Tourism. Sustainability Reconsidered and Redesigned, materiały po- konferencyjne. University of Innsbruck.pl_PL
dc.referencesInformacja o stanie powiatu tatrzańskiego, 1999, Starostwo Powiatowe w Zakopanem.pl_PL
dc.referencesKowalczyk A., 2001, Geografia turyzmu, PWN. Warszawa.pl_PL
dc.referencesKurek W., 1999, Rozwój turystyki i jej wpływ na środowisko przyrodnicze Alp, „Turyzm", t. 9, z. 1.pl_PL
dc.referencesMiddleton V. T. C., Hawkins R., 1998. Sustainable Tourism. A Marketing Perspective. Buttenworth-Heine- mann, Oxford.pl_PL
dc.referencesNational and regional tourism planning. 1995, WTO, London.pl_PL
dc.referencesNicholls R. F., 2000. Relacja klient-klient w marketingu usług, [w:] K. Łopacińska-Mazurek (red.), Marketing; przełom wieków. Paradygmaty, zastosowania. Materiały kongresowe. Akademia Ekonomiczna, Wrocław.pl_PL
dc.referencesObrębalski M. (red.), 1998, Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni. Akademia Ekonomiczna, Wrocław.pl_PL
dc.referencesSki Atlas 98/99, 1999, ADAC, München.pl_PL
dc.referencesRapacz A. (red.), 1997, Strategia kształtowania produktu turystycznego regionu sudeckiego, Akademia Ekonomiczna. Wrocław.pl_PL
dc.referencesSmeral E., 1996, Importance and Development of Austria's Alpine Tourism Industry, {in:] Alpine Tourism Sustainability Reconsidered and Redesigned, materiały po- konferencyjne. University of Innsbruck.pl_PL
dc.referencesThapa B., 2001, Trends and Issues in Select Winter Recreation Activities: Alpine Skiing and Snowboarding, maszynopis powielony, Gainesville, Florida.pl_PL
dc.referencesZaremba D., 2000, Ekoturystyka. Wyzwania i nadzieje, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.relation.volume14pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord