Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorHoffmann, Paulina
dc.contributor.authorLisiak, Marta
dc.contributor.authorBorowiak, Klaudia
dc.date.accessioned2019-05-24T11:09:25Z
dc.date.available2019-05-24T11:09:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1508-1117
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28598
dc.description.abstractThe aim of the study was to indicate the possibility of using the tools of spatial information systems (GIS) in education at the higher education level based on graduate theses realized at the Poznań University of Life Sciences. Research was carried out on selected bechelor and master's theses which had been written at the faculties of Environmental Engineering and Spatial Management and Agriculture and Bioengineering, on Spatial Management and Environmental Protection courses. The years 2008–2017 were analyzed.en_GB
dc.description.abstractCelem artykułu było wskazanie możliwości zastosowania narzędzi Systemów Informacji Geograficznej (GIS) w edukacji na poziomie kształcenia wyższego, na przykładzie prac dyplomowych realizowanych na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Przeprowadzono badania wybranych prac inżynierskich i magisterskich, które zostały napisane na dwóch Wydziałach: Inżynierii Środowiska i Gospodarki Przestrzennej oraz Rolnictwa i Bioinżynierii, na kierunkach Gospodarka przestrzenna oraz Ochrona środowiska. Analizy dokonano w latach 2011–2017.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica; 34
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectGeographic Information Systems (GIS)en_GB
dc.subjecteducationen_GB
dc.subjectspatial managementen_GB
dc.subjectenvironmental protectionen_GB
dc.subjectSystemy Informacji Geograficznej (GIS)pl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectgospodarka przestrzennapl_PL
dc.subjectochrona środowiskapl_PL
dc.titleZastosowanie narzędzi GIS w edukacji z zakresu gospodarki przestrzennej i ochrony środowiskapl_PL
dc.title.alternativeThe application of GIS tools in education from the scope of the spatial management and environmental protectionen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number45-60
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Wydział Inżynierii Środowiska i Gospodarki Przestrzennej, Katedra Ekologii i Ochrony Środowiska
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Wydział Inżynierii Środowiska i Gospodarki Przestrzennej, Katedra Ekologii i Ochrony Środowiska
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Wydział Inżynierii Środowiska i Gospodarki Przestrzennej, Katedra Ekologii i Ochrony Środowiska
dc.identifier.eissn2353-4826
dc.referencesAngiel J., Pokojska P., Pokojski W., 2017, Szanse, cele i możliwości edukacji ekologicznej nauczycieli z wykorzystaniem mediów i WebGIS, „Polish Journal of Countinuing Education”, 2: 52–62.pl_PL
dc.referencesBednarczyk M., Rapiński J., 2011, Wykorzystanie oprogramowania Open Source w pomiarach bezpośrednich, „Roczniki Geomatyki”, Polskie Towarzystwo Informacji Przestrzennej, 9–3 (47): 25–35.pl_PL
dc.referencesCzepkiewicz M., 2013, Systemy informacji geograficznej w partycypacyjnym zarządzaniu przyrodą w mieście, „Zrównoważony Rozwój. Zastosowania”, 4: 111–123.pl_PL
dc.referencesEwertowski M., Tomczyk A., 2007, Ocena stanu środowiska geograficznego szlaków turystycznych – wykorzystanie GIS do integracji i analizy danych terenowych i kartograficznych, „Przegląd Geograficzny”, 79 (2): 271–295.pl_PL
dc.referencesFogel P., 2007, Bazy danych GIS w planowaniu przestrzennym na poziomie lokalnym, „Roczniki Geomatyki”, Polskie Towarzystwo Informacji Przestrzennej, 5 (7): 39–45.pl_PL
dc.referencesGajos M., Sierka E., 2011, Kierunki badań zastosowania technologii GIS w Ochronie Środowiska: Analiza polskiego czasopiśmiennictwa naukowego, „Roczniki Geomatyki”, Polskie Towarzystwo Informacji Przestrzennej, 9–3 (47): 61–70.pl_PL
dc.referencesGaździcki J. i in., 2018, Current aspects of geospatial education in Poland, „Roczniki Geomatyki”, Polskie Towarzystwo Informacji Przestrzennej, 16–3 (82): 241–246.pl_PL
dc.referencesGłowacz A., 2015, Teoretyczne i praktyczne aspekty wykorzystania GIS w szkolnej edukacji geograficznej, „Prace Komisji Edukacji Geograficznej PTG”, 5, Łódź: 73–88.pl_PL
dc.referencesHoffmann P., 2018, Identyfikacja i porównanie struktur przestrzennych Szamotuł i Środy Wielkopolskiej. Praca magisterska.pl_PL
dc.referencesJażdżewska I., Urbański J., 2013, GIS w nauce, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica”, 14, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź: 5–15.pl_PL
dc.referencesKistowski M., 2003, Struktury i przepływy informacji przyrodniczej na potrzeby planowania przestrzennego, „Człowiek i Środowisko”, 27 (1–2): 83–96.pl_PL
dc.referencesKuraś B., 2007, Wykorzystanie GIS jako kompleksowego narzędzia waloryzacji środowiska przyrodniczego pod kątem planowania przestrzennego zagospodarowania terenu, Archiwum Fotogrametrii, Kartografii i Teledetekcji, 17b: 425–435.pl_PL
dc.referencesKwietniewski M., Miszta-Kruk K., Wróbel K., 2007, Możliwości zastosowania GIS w wodociągach na przykładzie wybranego systemu dystrybucji wody, „Ochrona Środowiska”, 29 (3): 73–76.pl_PL
dc.referencesLitwin R., Myrda G., 2005, Systemy Informacji Geograficznej. Zarządzanie danymi przestrzennymi w GIS, SIP, SIT, LIS, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesŁadysz J., 2015, Technologia GIS w Inżynierii Bezpieczeństwa, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych im. generała Tadeusza Kościuszki, Wrocław.pl_PL
dc.referencesPokojska P., Pokojski W., 2017, Wolne oprogramowanie QGIS i jego możliwości wykorzystania w edukacji, „Edukacja – Technika – Informatyka”, 4 (22), Rzeszów: 335–340.pl_PL
dc.referencesSzczepanek R., 2012, Quantum GIS – wolny i otwarty System Informacji Geograficznej, „Środowisko. Czasopismo Techniczne”, 4, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Kraków: 171–182.pl_PL
dc.referencesSzczepanek R., 2017, Systemy informacji przestrzennej z QGIS część I i II. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków.pl_PL
dc.referencesUrbański J., 2011, GIS w badaniach przyrodniczych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesWidacki W., 2004, Systemy Informacji Geograficznej w programach edukacyjnych uniwersyteckich studiów przyrodniczych w Polsce, „Roczniki Geomatyki”, Polskie Towarzystwo Informacji Przestrzennej, 2 (3): 11–23.pl_PL
dc.referencesUchwała nr 377/2012 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu z dnia 29 czerwca 2012 roku w sprawie: określenia efektów kształcenia dla kierunku ochrona środowiska o profilu ogólnoakademickim prowadzonego na poziomie studiów pierwszego stopnia na Wydziale Rolnictwa i Bioinżynierii.pl_PL
dc.referencesUchwała nr 48/2013 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu z dnia 30 stycznia 2013 roku w sprawie: określenia efektów kształcenia dla kierunku ochrona środowiska o profilu ogólnoakademickim prowadzonego na poziomie studiów drugiego stopnia na Wydziale Rolnictwa i Bioinżynierii.pl_PL
dc.referencesUchwała nr 206/2014 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu z dnia 29 października 2014 roku w sprawie: utworzenia kierunku gospodarka przestrzenna na poziomie studiów drugiego stopnia, prowadzonego na Wydziale Melioracji i Inżynierii Środowiska oraz określenia efektów kształcenia.pl_PL
dc.referencesUchwała nr 374/2016 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu z dnia 25 maja 2016 roku w sprawie: zmiany Uchwały nr 397/2012 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu z dnia 29 czerwca 2012 roku w sprawie określenia efektów kształcenia dla kierunku gospodarka przestrzenna o profilu ogólnoakademickim prowadzonego na poziomie studiów pierwszego stopnia na Wydziale Melioracji i Inżynierii Środowiska.pl_PL
dc.referencesZałącznik do Uchwały nr 377/2012 Senatu UP, Efekty kształcenia dla kierunku studiów ochrona środowiska i ich odniesienie do efektów obszarowych.pl_PL
dc.referencesZałącznik nr 1 do Uchwały nr 48/2013 Senatu UP, Efekty kształcenia dla kierunku studiów ochrona środowiska i ich odniesienie do efektów obszarowych.pl_PL
dc.referencesZałącznik do Uchwały nr 206/2014 Senatu UP, Efekty kształcenia na kierunku studiów gospodarka przestrzenna i ich odniesienie do efektów obszarowych.pl_PL
dc.referencesZałącznik do Uchwały nr 374/2016 Senatu UPP, Efekty kształcenia na kierunku studiów gospodarka przestrzenna i ich odniesienie do efektów obszarowych oraz kompetencji inżynierskich.pl_PL
dc.referenceshttp://www.gisplay.pl/gis/definicje-gis.htmlpl_PL
dc.contributor.authorEmailpaulina.hoffmann@up.poznan.pl
dc.contributor.authorEmailmarta.lisiak@up.poznan.pl
dc.contributor.authorEmailklaudia.borowiak@up.poznan.pl
dc.identifier.doi10.18778/1508-1117.34.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.