Show simple item record

dc.contributor.authorBarańska-Szczepaniak, Agata
dc.date.accessioned2019-06-03T10:03:38Z
dc.date.available2019-06-03T10:03:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28763
dc.description.abstractNiniejsza dysertacja jest próbą znalezienia odpowiedzi na pytanie czy eksplicytna instrukcja dotycząca fonologicznego oraz fonetycznego aspektu akcentu wyrazowego języka angielskiego jako języka drugiego, połączona z analizą kontrastywną różnic akcentowych pomiędzy językiem angielskim a polskim, jest efektywnym narzędziem pedagogicznym w procesie uczenia angielskiego akcentu wyrazowego zaawansowanych polskich studentów filologii angielskiej. Dodatkowo, istotnym celem dysertacji jest sprawdzenie czy wyżej wspomniana instrukcja wzbogacona implicytną informacją zwrotną od nauczyciela w formie sprzężenia zwrotnego (ang. recasts), skupionego na błędach w produkcji angielskiego akcentu wyrazowego analizowanych słów jest efektywną techniką pracy ze studentami nad poprawieniem ich błędnej produkcji akcentu wyrazowego języka drugiego. Zasadnicza część dysertacji składa się z dwóch rozdziałów teoretycznych poświęconych zjawisku akcentu wyrazowego w aspektach fonetycznym i fonologicznym oraz jego specyfice w językach angielskim i polskim, rozdziału trzeciego, przybliżającego problemy związane z uczeniem się i nauczaniem angielskiego akcentu wyrazowego, oraz czwartego, opisującego wyniki empirycznego podłużnego badania skuteczności nauczania akcentu wyrazowego z wykorzystaniem odniesień do wyizolowanych korelatów akustycznych akcentu wyrazowego, tj. czasu trwania samogłoski akcentowanej, intensywności oraz zmiany częstotliwości podstawowej. Najważniejszym aspektem niniejszej dysertacji jest jej wymiar pedagogiczny, szczególnie istotny w kontekście angielskiego akcentu wyrazowego, uważanego przez rodzimych użytkowników języka polskiego za wybitnie trudny.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectaspekt fonetyczny angielskiego akcentu wyrazowegopl_PL
dc.subjectaspekt fonologiczny angielskiego akcentu wyrazowegopl_PL
dc.subjectanaliza kontrastywnapl_PL
dc.subjecteksplicytna instrukcjapl_PL
dc.subjectimplicytna informacja zwrotnapl_PL
dc.subjectnauczanie angielskiego akcentu wyrazowegopl_PL
dc.subjectSecond Language Acquisitionpl_PL
dc.titleWarunki nabywania angielskiego akcentu wyrazowego przez rodzimych użytkowników języka polskiego.pl_PL
dc.title.alternativeConditions for the acquisition of English word-stress by native speakers of Polish.pl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.rights.holderAgata Barańska-Szczepaniakpl_PL
dc.page.number260pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Anglistykipl_PL
dc.contributor.authorEmailbaranskaa987@gmail.compl_PL
dc.dissertation.directorWaniek-Klimczak, Ewa
dc.dissertation.reviewerPorzuczek, Andrzej
dc.dissertation.reviewerWitczak-Plisiecka, Iwona
dc.date.defence2019-06-19


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record