Show simple item record

dc.contributor.authorZalewska-Turzyńska, Magdalena
dc.contributor.authorMiklaszewska, Anna
dc.date.accessioned2019-07-12T11:41:41Z
dc.date.available2019-07-12T11:41:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/29436
dc.description.abstractGlobalization and the development of modern information technology have contributed to the higher importance of communication technological support and its use between the client and the entrepreneur in the service industry. Such tendencies also apply to real estate companies, in particular to real estate agents and brokers. The purpose of this article is to identify the level of service adaptation of the real estate brokerage industry to the general tendencies characterizing the service sector. Two research questions were proposed in the article. The first one is about adjustment of the communication tools used by the real estate brokerage industry to the trends in the services market. The second one includes the assessment of the tools’ efficiency in the opinion of the estate brokers and agents. The literature and critical analysis as well as an introductory survey of real estate agents and brokers were all used in this paper. The introductory survey was conducted with the use of webform among real estate agents affiliated to Powszechne Towarzystwo Ekspertów i Doradców Rynku Nieruchomości, between the 2nd of October and 15th of November 2017. After a basic analysis, we can conclude that the real estate sector is quite similar to other services’ sectors as far as the new means of communication usage in contacts with clients are concerned. The empirical studies results show that tools such as smartphone and laptop in combination with social media play an important role in today’s communication trends. The role of traditional means of communication, on the other hand, such as leaflets and newspapers has significantly decreased.en_GB
dc.description.abstractW dobie globalizacji i rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych coraz większą rolę odgrywa wsparcie technologiczne środków komunikacji w kontaktach między klientem a przedsiębiorcą w branży usługowej. Takie tendencje dotyczą również przedsiębiorstw związanych z obsługą rynku nieruchomości, a w szczególności z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami. Celem artykułu jest identyfikacja poziomu dostosowania usług w branży pośrednictwa nieruchomości do ogólnych tendencji charakteryzujących sektor usług. W artykule zostały postawione dwa pytania badawcze. Pierwsze dotyczy dostosowania poziomu wykorzystywania narzędzi wspomagających komunikację w branży pośrednictwa nieruchomości na rynku usług, a drugie oceny skuteczności wykorzystywanych narzędzi w opinii pośredników. Dla potrzeb opracowania przeprowadzono analizę literatury, analizę krytyczną oraz pilotażowe badania ankietowe wśród pośredników obrotu nieruchomościami.pl_PL
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 341
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.en_GB
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en_GB
dc.subjectcommunicationen_GB
dc.subjecttechnologyen_GB
dc.subjectservicesen_GB
dc.subjectreal estate marketen_GB
dc.subjectreal estate agentsen_GB
dc.subjectbrokersen_GB
dc.subjectkomunikacjapl_PL
dc.subjecttechnologiapl_PL
dc.subjectusługipl_PL
dc.subjectrynek obrotu nieruchomościamipl_PL
dc.subjectpośrednicy w obrocie nieruchomościamipl_PL
dc.titleThe Role of Technology in Supporting Communication for Real Estate Agents – Evaluation of the Phenomenonen_GB
dc.title.alternativeTechnologiczne wsparcie komunikacji pośredników nieruchomości – ocena zjawiskapl_PL
dc.typeArticleen_GB
dc.page.number137-160
dc.identifier.eissn2353-7663
dc.referencesAli M. (2005), Marketing i public relations w małej firmie, Wydawnictwo Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesAllman E. (2003), Spam, Spam, Spam, Spam, Spam, The FTC and Spam, “ACM Queue”, vol. 1, issue 6, pp. 62–69, https://www.researchgate.net/publication/220310317_Spam_Spam_Spam_Spam_Spam_the_FTC_and_Spam/download [accessed: 11.12.2017].pl_PL
dc.referencesAllman E. (2004), The economics of spam, “ACM Queue”, vol. 1, issue 9, pp. 78–80, https://queue.acm.org/detail.cfm?id=966799 [accessed: 11.12.2017].pl_PL
dc.referencesAnderson R. E., Crespo C. J., Bartlett S. J., Cheskin L. J., Pratt M. (1998), Relationship of physical activity and television watching with body weight and level of fatness among children, “Journal of the American Medical Association”, no. 179, pp. 938–942.pl_PL
dc.referencesArendt Ł., Kryńska E. (eds.) (2005), Technologie informacyjne i komunikacyjne a produktywność w Polsce i krajach Europy Środkowo‑Wschodniej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesBajdak A. (2017), Nowe media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, “Handel Wewnętrzny”, no. 367(2), pp. 17–27.pl_PL
dc.referencesBegole J. B., Tang J. C., Smith R. B., Yankelovich N. (2002), Work rhythms: analyzing visualizations of awareness histories of distributed groups, Proceedings of the 2002 ACM conference on Computer supported cooperative work, ACM, New Orleans, pp. 334–343.pl_PL
dc.referencesBerk R. A. (2009), Multimedia teaching with video clips: TV, movies, YouTube, and mtvU in the college classroom, “International Journal of Technology in Teaching & Learning”, vol. 5, issue 1, pp. 1–21.pl_PL
dc.referencesBhave K., Jain V., Rou S. (2013), Understanding the orientation of GEN Y toward mobile applications and in‑app advertising India, “International Journal of Mobile Marketing”, vol. 8, no. 1, pp. 63–87.pl_PL
dc.referencesDejnaka A. (2015), Social media as a communication area in fitness services, “Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu”, vol. 15, no. 6, pp. 825–833.pl_PL
dc.referencesDonthu N., Cherian J., Bhargava M. (1993), Factors influencing recall of outdoor advertising, “Journal of Advertising Research”, vol. 33, issue 3, pp. 64–73.pl_PL
dc.referencesEvans L. L. (2010), Social Media Marketing, QUE Publishing, New York.pl_PL
dc.referencesForyś I. (ed.) (2009), Obrót nieruchomościami, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFrancis L. A., Lee Y., Birch L. L. (2003), Parental weight status and girls’ television viewing, snacking, and body mass indexes, “Obesity Research”, vol. 11, issue 1, pp. 143–151.pl_PL
dc.referencesGdakowicz A. (2014), Analiza satysfakcji klientów biur pośrednictwa w obrocie nieruchomościami – wyniki badań ankietowych, “Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, no. 36, vol. 1: “Metody Ilościowe w Ekonomii”, pp. 201–212.pl_PL
dc.referencesGoban‑Klas T., Sienkiewicz P. (1999), Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania, Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków.pl_PL
dc.referencesGUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2013–2017, http://stat.gov.pl/obszary‑tematyczne/nauka‑i‑technika‑spoleczenstwo‑informacyjne/spoleczenstwo‑informacyjne/ [accessed: 11.12.2017].pl_PL
dc.referencesHandel M., Herbsleb J. D. (2002), What is chat doing in the workplace?, Proceedings of the 2002 ACM conference on Computer supported cooperative work, ACM, New Orleans, pp. 1–10.pl_PL
dc.referencesJopkiewicz S. (2012), Bariery implementacji strategii marketingowych w usługach zdrowotnych w świetle badań, “Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, no. 260, “Zarządzanie Strategiczne w Praktyce i Teorii”, pp. 160–170.pl_PL
dc.referencesKałkowski L. (2015), 25 lat Polskiego Rynku Nieruchomości. Monitoring za lata 1990–2014, IRM, Kraków.pl_PL
dc.referencesKaur H., Choi W. S., Mayo M., Harris K. J. (2003), Duration of television watching is associated with increased body mass index, “The Journal of Paediatrics”, vol. 143, pp. 506–511.pl_PL
dc.referencesKaushik S., Ammann P., Wijesekera D., Winsborough W., Ritchey R. (2004), A policy driven approach to email services, Proceedings of IEEE 5th International Workshop on Policies for Distributed Systems and Networks (POLICY 2004), pp. 169–178.pl_PL
dc.referencesLaskowska M. (2012), Nowe media w służbie człowieka. Zarys problematyki w kontekście etyki i aksjologii mediów, “Teologia Praktyczna”, no. 13, pp. 123–137.pl_PL
dc.referencesLassen I. (2006), Is the press release a genre? A study of form and content, “Discourse Studies”, vol. 8, issue 4, pp. 503–530.pl_PL
dc.referencesLevinson P. (2009), New New Media, Allyn & Bacon, Boston.pl_PL
dc.referencesManovich L. (2006), Język nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMcQuail D. (2012), Publication in a free society: the problem of accountability, “Comunicação e Sociedade”, vol. 7, pp. 235–252.pl_PL
dc.referencesNawrocka E. (2014), Analiza realizacji zakładanych kierunków rozwoju obsługi rynku nieruchomości w Polsce, “Zarządzanie i Finanse”, vol. 4, pp. 297–321.pl_PL
dc.referencesNtoulas A., Najork M., Manasse M., Fetterly D. (2006), Detecting spam web pages through content analysis, Proceedings of the 15th international conference on World Wide Web, ACM, Edinburgh, pp. 83–92.pl_PL
dc.referencesPekasiewicz D., Szczukocka A. (2017), Analiza rozwoju nowych technologii w gospodarstwach domowych w Polsce, “Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, no. 52(4), pp. 247–257.pl_PL
dc.referencesPiesik L. (2007), Klikanie w baner, “Gazeta Bankowa”, no. 3, pp. 39–41.pl_PL
dc.referencesPolak w cyfrowym świecie (2015), https://www.portalsamorzadowy.pl/spoleczenstwo‑informacyjne/polak‑w‑cyfrowym‑swiecie,75153.html [accessed: 11.12.2017].pl_PL
dc.referencesProctor M. H., Moore L. L., Cupples L. A., Bradlee Hood M. Y., Ellison R. C. (2003), Television viewing and change in body fat from preschool to early adolescence: the Framingham Children’s Study, “International Journal of Obesity”, no. 27, pp. 287–833.pl_PL
dc.referencesReal Estate in a Digital Age – 2017 Report (2017), National Association of REALTORS, https://www.nar.realtor/sites/default/files/reports/2017/2017‑real‑estate‑in‑a‑digital‑age–03–10–2017.pdf [accessed: 11.12.2017].pl_PL
dc.referencesReal Estate Marketing Kickstarter. 189 Awesome Video Ideas (2016), https://sf‑asset‑manager.s3.amazonaws.com/96808/29/57.pdf [accessed: 11.12.2017].pl_PL
dc.referencesRodzeń D. (2014), Uwarunkowania działań informacyjnych pośredników w obrocie nieruchomościami, “Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, no. 36, vol. 1: “Metody Ilościowe w Ekonomii”, pp. 397–409.pl_PL
dc.referencesRohm A. J., Gao T., Sultan F., Pagani M. (2012), Brand in hand: A cross‑market investigation of consumer acceptance of mobile marketing, “Business Horizons”, no. 55, pp. 485‒493.pl_PL
dc.referencesSkrzypczak J. (1999), Popularna encyklopedia mass mediów, Kurpisz, Poznańpl_PL
dc.referencesSultan F., Rohm A., Gao T. (2009), Factors influencing consumer acceptance of mobile marketing: A two country study of youth markets, “Journal of Interactive Marketing”, no. 7(2), pp. 308–320.pl_PL
dc.referencesSzpunar M. (2008), Czym są nowe media – próba konceptualizacji, “Studia Medioznawcze”, no. 4(35), pp. 31–40.pl_PL
dc.referencesSzpunar M. (2012), Nowe‑stare medium. Internet między tworzeniem nowych modeli komunikacyjnych a reprodukowaniem schematów komunikowania masowego, Wydawnictwo Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŠolić K., Šebo D., Jović F., Ilakovac V. (2011), Possible decrease of spam in the email communication, MIPRO, 2011 Proceedings of the 34th International Convention IEEE, pp. 1512–1515.pl_PL
dc.referencesTyler J. R., Tang J. C. (2003), When Can I Expect an Email Response? A Study of Rhythms in Email Usage, Proceedings of the Eighth European Conference on Computer Supported Cooperative Work (ECSCW’03), Helsinki, Finland, September 14–18, Kluwer Academic Publishers, Norwell, pp. 239–258.pl_PL
dc.referencesWeinberg T. (2009), The New Community Rules, Marketing in the Social Media, OʼReilly, Cambridge.pl_PL
dc.referencesWitczak O. (2013), Nowe media w budowaniu marki i wizerunku przedsiębiorstwa, “Studia Ekonomiczne”, no. 140, pp. 80–97.pl_PL
dc.referencesZiuziański P., Furmankiewicz M. (2013), Newsletter jako efektywne narzędzie e‑mail marketingu w zarządzaniu relacjami z klientami, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach, Kielce.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmagdalena.zalewska@uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailanna.miklaszewska@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/0208-6018.341.09
dc.relation.volume2en_GB
dc.subject.jelD83en_GB
dc.subject.jelM3en_GB
dc.subject.jelR31en_GB


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Except where otherwise noted, this item's license is described as This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.