Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2019, Tom 8, Numer 1: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 21-25 z 25
-
How Should One Write about Masters?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-01-02)The aim of the paper is to answer the question: how should one write about masters? It is a question about the narrative strategies of authors writing about masters. The presented analysis is based on five examples: (1) ... -
Relacja mistrz – uczeń w nauce współczesnej – kontekst kulturowy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-01-02)The article discusses the problem of the master – disciple relationship and its presence in modern science in the context of two models: an objective model of cognition and a constructivist model of cognition. -
O potrzebie mistrza w świecie nauki, czyli refleksja nad zmieniającą się relacją uczeń – mistrz
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-01-02)The article is an attempt at a reconstruction of master-student relationships which are constructed in the area of science. That analysis is based on the conceptions of Richard Sennett (craftsman and master) and Mary Douglas ... -
Wprowadzenie… albo dlaczego „Mistrz”… jest na przekór
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-01-02) -
Introduction… or Why „the Master”… is in Defiance
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-01-02)