Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDżugaj, Marcin
dc.date.accessioned2020-01-15T10:57:19Z
dc.date.available2020-01-15T10:57:19Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1689-4286
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31161
dc.description.abstractThe article focuses on the conception of human in Nietzsche’s thought, especially on his category of self-affirmation. Nietzsche believes that after destruction of traditional values it is possibile to love oneself fully and unconditionally. He is trying to reinstate joy of existence to humans and connect individual will with earthly life (wholeness). The figures of free spirit, Overman and child are the ground to achieve this goal.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherInstytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesInternetowy Magazyn Filozoficzny Hybris;43
dc.subjectantropologia filozoficznapl_PL
dc.subjectNietzschepl_PL
dc.subjectnadczłowiekpl_PL
dc.subjectDionizospl_PL
dc.subjectphilosophical anthropologypl_PL
dc.subjectOvermanpl_PL
dc.subjectDionysuspl_PL
dc.titleUmiłowanie samego siebie w myśli Fryderyka Nietzschegopl_PL
dc.title.alternativeLove of oneself in Friedrich Nietzsche’s thoughtpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Internetowy Magazyn Filozoficzny HYBRIS 2018pl_PL
dc.page.number32-51pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Wrocławskipl_PL
dc.referencesBenisz, H. (1995) Filozofia i sztuka u Nietzschego. Od krytyki filozofii wystrzegającej się sztuki do pochwały sztuki stającej się filozofią. Kraków: Wydział Filozoficzny TJ.pl_PL
dc.referencesBenisz, H. (2001). Nietzsche i filozofia dionizyjska. Warszawa: Wydawnictwo AWF.pl_PL
dc.referencesBenisz, H. (2015). Schopenhauer – Nietzsche – Heidegger. Fundamentalne kwestie filozofii życia. Kęty: Wydawnictwo Marek Derewiecki.pl_PL
dc.referencesDeleuze, G. (2012). Nietzsche i filozofia. Łódź: Officyna.pl_PL
dc.referencesHollingdale, R.J. (2001). Nietzsche. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.pl_PL
dc.referencesJaspers, K. (1991). Rozum i egzystencja. Nietzsche a chrześcijaństwo. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.pl_PL
dc.referencesLöwith, K. (1997). Nietzsche’s Philosophy of the Eternal Recurrence of the Same. Berkeley: University of California Press.pl_PL
dc.referencesNietzsche, F. (2015) Antychryst. Kraków: vis-a-vis/Etiuda.pl_PL
dc.referencesNietzsche, F. (2009). Ecce homo. Jak się staje, czym się jest. Warszawa: Aletheia.pl_PL
dc.referencesNietzsche, F. (1912). Jutrzenka. Myśli o przesądach moralnych. Warszawa: Nakład Jakóba Mortkowicza.pl_PL
dc.referencesNietzsche, F. (2012). Narodziny tragedii. Łódź: Officyna.pl_PL
dc.referencesNietzsche, F. (2009a). Pisma pozostałe. Warszawa: Aletheia.pl_PL
dc.referencesNietzsche, F. (2010). Poza dobrem i złem. Kraków: vis-a-vis/Etiuda.pl_PL
dc.referencesNietzsche, F. (2008). Radosna wiedza, Gdańsk: słowo/obraz terytoria.pl_PL
dc.referencesNietzsche, F. (2004). Tako rzecze Zaratustra. Kęty: Wydawnictwo Marek Derewiecki.pl_PL
dc.referencesNietzsche, F. (1994). Wędrowiec i jego cień. Warszawa: Albatros.pl_PL
dc.referencesNietzsche, F. (2015a). Wola mocy. Kraków: vis-a-vis/Etiuda.pl_PL
dc.referencesNietzsche, F. (1997). Z genealogii moralności. Kraków: Wydawnictwo Znak.pl_PL
dc.referencesNietzsche, F. (2003). Zmierzch bożyszcz, czyli jak filozofuje się młotem. Kraków: Wydawnictwo A.pl_PL
dc.relation.volume4pl_PL
dc.disciplinefilozofiapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord