Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMarciniak, Lukasz
dc.contributor.editorKonecki, Krzysztof
dc.date.accessioned2020-11-29T20:46:07Z
dc.date.available2020-11-29T20:46:07Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationMarciniak, Łukasz T. (2008) “Stawanie się nauczycielem akademickim. Analiza symboliczno-interakcjonistyczna”. Przegląd Socjologii Jakościowej, Tom IV Numer 2. Pobrany Miesiąc, Rok (http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/archive_pl.php).pl_PL
dc.identifier.issn1733-8069
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32639
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydział Ekonomiczno-Socjologiczny. Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrzegląd Socjologii Jakościowej. Monografie;Numer 2, Tom IV
dc.titleStawanie się nauczycielem akademickim. Analiza symboliczno- interakcjonistycznapl_PL
dc.typeOtherpl_PL
dc.page.number1-131pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteŁukasz T. Marciniak pracuje naukowo w Katedrze Socjologii Organizacji i Zarządzania w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego. Jest członkiem organizacji naukowych, m. in. Międzynarodowego Instytutu Socjologii (IIS), Komitetu Badawczego ds. Metodologii przy Międzynarodowym Towarzystwie Socjologicznym (ISA), członkiem Zarządu Sieci Badawczej Metod Jakościowych w Europejskim Towarzystwie Socjologicznym (ESA) oraz członkiem Sekcji Socjologii Jakościowej w Polskim Towarzystwie Socjologicznym. Od trzech lat pełni funkcje redaktora wykonawczego w międzynarodowym czasopiśmie Qualitative Sociology Review.pl_PL
dc.referencesAdler, Patricia A. i Peter Adler (1994) Observational Techniques. S. 236-246 w: N.K. Denzin& Y.S. Lincoln (red.) Handbook of Qualitative Research. Thousand Oaks: Sage.pl_PL
dc.referencesAltbach, Philip (2005) International Handbook of Higher Education. Kluwer.pl_PL
dc.referencesAtkinson, Paul i David Silverman (1997) “Kundera’s immortality: the interview society and the invention of the self”. Qualitative Inquiry, vol. 3: 304 – 325.pl_PL
dc.referencesBabbie, Earl (2003) Badania społeczne w praktyce. Warszawa: PWNpl_PL
dc.referencesBailey, Kenneth (1983) “Beyond functionalism: Toward a Nonequilibrium Analysis of Complex Social System”. British Journal of Sociology , vol. XXXV no. 1.pl_PL
dc.referencesBaley, Stefan (1960) Psychologia wychowawcza w zarysie. Warszawa: PWNpl_PL
dc.referencesBarton, A. i Paul Lazarsfeld (1983) Jakościowe badania zależności. w: A. Sułek (red.) Logika analizy socjologicznej. Wybór tekstów. Warszawa.pl_PL
dc.referencesBecker, Howard S. (1953) “Becoming a Marihuana User”. The American Journal of Sociology, vol. 59: 235 – 242.pl_PL
dc.references------, (1993) Theory: The Necessary Evil. S. 218 -229 w: D.J. Flinders and G.E. Mills (red.) Theory and Concepts in Qualitative Research: Perspectives from the Field. New York: Teachers College Presspl_PL
dc.referencesBecker, Howard S i Anselm Strauss (1956) “Careers, Personality and Adult Socialization”. American Journal of Sociology, vol. LXII no 3: 254-263.pl_PL
dc.referencesBecker, Howard S. i Geer, B. (1972) Participant Observation and Interviewing: A Comparison. S. 109-119 w: J.G. Manis, B.N. Meltzer, red., Symbolic Interaction a reader in social psychology. 2nd edition. Boston: Allyn &Bacon, Inc.pl_PL
dc.referencesBecker, P. (1993) “Common pitfalls in published grounded theory research”. Qualitative Health Research, vol. 3: 254-260.pl_PL
dc.referencesBenoliel, Jeanne Q. (1996) “Grounded Theory and Nursing Knowledge”, Qualitative Health Research, vol. 6: 406-428.pl_PL
dc.referencesBerger, Peter i Luckmann Thomas (1983) Społeczne tworzenie rzeczywistości. Warszawa: PIW.pl_PL
dc.referencesBlumer, Herbert (1954) “What is wrong with social theory?”. American Sociological Review, vol. 19: 3 -10.pl_PL
dc.references------, (1962) Society as Symbolic Interaction. S. 179-192 w: A.M. Rose, red., Human Behavior and Social Processes. Boston: Houghton Mifflin Company.pl_PL
dc.references------, (1966) “Sociological implications of the Thought of George Herbert Mead”. American Journal of Sociology, vol. 71: 535-544 .pl_PL
dc.referencesBryant, Antony (2002) „Re-grounding grounded theory.” Journal of Information Technology Theory and Application 4(1): 25-42.pl_PL
dc.references------, (2002a) „Bryant responds: Urquhart offers credence to positivism.” Journal of Information Technology Theory and Application 4(3): 55-57pl_PL
dc.references------, (2003) „A constructive/ist response Glaser.” Forum: Qualitative Social Research 4(1) . Artykuł online http://www.qualitative-research.net/fqstexte/1-03/1-03bryant-e.htm.pl_PL
dc.referencesBryant, Antony i Kathy Charmaz (2007) “Grounded theory in historical perspective.” w The Handbook of Grounded Theory red. K. Charmaz i A. Bryant. Thousand Oaks, CA: Sage.pl_PL
dc.referencesCarlin, Andrew (2006) “Rose’s Gloss: Considerations of Natural Sociology and Ethnographic Practice.” Qualitative Sociology Review 2(3): 65-77.pl_PL
dc.referencesChałasiński, Jan (1969) Społeczeństwo i wychowanie. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesCharmaz, Kathy (1990) “Discovering Chronic Illnes Using Grounded Theory”. Social Science and Medicine, vol. 30: 1161-1172.pl_PL
dc.references------, (2000) Grounded Theory: Objectivist and Constructivist Methods. S. 509-535 w: N.K. Denzin i Y.S Lincoln, red., Handbook of Qualitative Research, 2nd edition, Sage, Thousand Oaks.pl_PL
dc.references------, (2005) „Grounded theory in the 21st century: A qualitative method for advancing social justice research.” S. 507-535 w Handbook of Qualitative Research, Third edition red. N. Denzin i Y. Lincoln. London: Sage.pl_PL
dc.references------, (2006) Constructing Grounded Theory. A Practical Guide Through Qualitative Analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.pl_PL
dc.referencesCharmaz, Kathy i Antony Bryant, red. (2007) The Handbook of Grounded Theory. Thousand Oaks, CA: Sage.pl_PL
dc.referencesClandinin, D.J. i Connelly, M. (1994) Personal Experience Methods. S. 413-427 w: N.K. Denzin& Y.S. Lincoln (red.) Handbook of Qualitative Research. Sage, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesCorbin, Juliet (2004) “To Learn to Think Conceptually” Juliet Corbin in Conversation With Cesar A. Cisneros-Puebla. Forum Qualitative Socialresearch, vol.5 no 3 Artykuł online http://www.qualitativeresearch.net/fqs-texte/3-04/04-3-32-e.htm.pl_PL
dc.referencesCorbin, Juliet i Anselm Strauss (2008) Basics of Qualitative Research. Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Third edition. Thousand Oaks, CA: Sage.pl_PL
dc.referencesCutcliffe, John R. (2000) „Methodological Issues in grounded Theory”. Journal of Advanced Nursing, vol. 31: 1476-1490.pl_PL
dc.referencesDawid, Jan W. (1962) O duszy nauczycielstwa. w: W. Okoń (red.) Osobowość nauczyciela. Rozprawy. PZWS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDenzin, Norman K. (1971) “Symbolic Interactionism and Ethnomethodology” S. 261-286 w: J.D. Douglas, (red.) Understanding Everyday Life. Routledge &Kegan Paul, London.pl_PL
dc.references------, (1972) “The Research Act” S. 76-91 w: J.G. Manis, B.N. Meltzer, (red.) Symbolic Interaction a reader in social psychology. 2nd edition, Allyn &Bacon, Inc., Boston.pl_PL
dc.references------, (1972a) “The Significant Others of a College Population” S. 185 – 197 w: J.G. Manis, B.N. Meltzer, (red.) Symbolic Interaction a reader in social psychology. 2nd edition, Allyn &Bacon, Inc., Boston.pl_PL
dc.referencesDenzin, Norman K. i Lincoln, Y.S. red. (1994) Handbook of Qualitative Research. Thousand Oaks: Sage.pl_PL
dc.references------, (2000) Handbook of Qualitative Research, 2nd edition. Thousand Oaks: Sage.pl_PL
dc.referencesDouglas, J. D. red. (1971) Understanding Everyday Life. London: Routledge &Kegan Paul.pl_PL
dc.referencesEick, Ch. i Ware, F. (2003) “Coteaching in a Science Method Course. Model of Becoming a Teacher”. Journal of Teacher Education, vol. 54, no 1.pl_PL
dc.referencesFaure, E i inni (1975) Uczyć się aby być. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesFielding, Nigel (1994) “Varieties of Research Interviews”. Nurse Researcher, vol. 1 no 3: 4-13.pl_PL
dc.referencesFilipowicz, F. i Rataj, M. (1988) Vademecum młodego nauczyciela. Warszawa: Wyd. Szkolne i Pedagogiczne.pl_PL
dc.referencesFink, Dee (1984) The First Year of College Teaching. San Francisco: JosseyBass.pl_PL
dc.referencesFlinders D.J. i Mills G.E., red. (1993) Theory and Concepts in Qualitative Research: Perspectives from the Field. New York: Teachers College Press.pl_PL
dc.referencesFontana, Andrew i Frey, J.H. (1994) “Interviewing, The Art. of Science” S. 361- 376 w: N.K. Denzin& Y.S. Lincoln (red.) Handbook of Qualitative Research. Sage, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesFulton, O. i Trow, M. (1975) “Research Activity in American Higher Education” w: M. Trow (red.) Teachers and Students: aspects of American higher education. McGraw Hill, New York.pl_PL
dc.referencesGlaser, Barney i Anselm Strauss (1967) The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research. Chicago: Aldine.pl_PL
dc.references------, (1971) Status Passage A Formal Theory. Aldine, Chicago.pl_PL
dc.referencesGlaser, Barney i Judith Holton (2004) “Remodeling Grounded Theory”. The Grounded Theory Review, vol. 4 no 1: 87-112.pl_PL
dc.referencesGlaser, Barney (1978) Theoretical Sensitivity: Advances in the methodology of Grounded Theory. Mill Valley, CA: Sociology Press.pl_PL
dc.references------, (1992) Basics of grounded theory analysis: Emergence vs. Forcing . Mill Valley, CA: Sociology Press.pl_PL
dc.references------, (1998) Doing Grounded Theory: Issues and Discussions. Mill Valley, CA: Sociology Press.pl_PL
dc.references------, (2001) The Grounded Theory Perspective: Conceptualization Contrasted with Description. Mill Valley, CA: Sociology Press.pl_PL
dc.references------, (2002) “Constructivist Grounded Theory?”. Forum Qualitative Socialresearch, vol. 3 no 3 Artykuł online http://www.qualitativeresearch.net/fqs-texte/3-02/3-02glaser-e.htm.pl_PL
dc.references------, (2003) The Grounded Theory Perspective II: Desrciption’s Remodeling of Grounded Theory Methodology. Mill Valley, CA: Sociology Press.pl_PL
dc.references------, (2005) The Grounded Theory Perspective III: Theoretical Coding. Mill Valley, CA: Sociology Press.pl_PL
dc.references------, (2006) Doing Formal Grounded Theory: A Proposal. Mill Valley, CA: Sociology Press.pl_PL
dc.referencesGoffman, Erving (1972) The Presentation of Self to Others. S. 5-24 w: J.G. Manis, B.N. Meltzer, (red.) Symbolic Interaction a reader in social psychology. 2nd edition, Allyn &Bacon, Inc., Boston.pl_PL
dc.references------, (1981) Człowiek w teatrze życia codziennego. Warszawa: PIW.pl_PL
dc.referencesGorzko, Marek (2008) Procedury i emergencja. O metodologii klasycznych odmian teorii ugruntowanej. Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego.pl_PL
dc.referencesGóralski, Andrzej (1980) Twórcze rozwiązywanie zadań. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesGuba, Egon i Yvonne Lincoln (1994) „Competing Paradigms in Qualitative Research” S. 105 -117 w: N.K. Denzin& Y.S. Lincoln, Handbook of Qualitative Research. Sage, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesHałas, Elżbieta (1987) Społeczny kontekst znaczeń w teorii symbolicznego interakcjonizmu. Lublin: RW KUL.pl_PL
dc.referencesHammersley, Martyn (1990) The Dilemma of Qualitative Method. London &New York: Routledge.pl_PL
dc.references------, (2003) „Recent Radical Criticism of Interview Studies”. British Journal of Sociology of Education, vol. 24 no 1: 119-126.pl_PL
dc.referencesHessen, Sergiusz (1935) Podstawy pedagogiki. Warszawa: Nasza Księgarnia.pl_PL
dc.referencesHighet, Gilbert (1954) The Art of Teaching. London: Methuen.pl_PL
dc.referencesHolton, Judith (2007) „The Coding Process and Its Challenges.“ S. 265-290 w The Sage Handbook of Grounded Theory redagowana przez Kathy Charmaz i Antony Bryant. Thousand Oaks, CA: Sage.pl_PL
dc.referencesHuberman, M. i Miles, M. (1983) “Drawing Valid Meaning from Qualitative Data: Some Techniques of Data Reduction and Display”. Quality & Quantity, vol. 17: 281-339pl_PL
dc.referencesHuberman, M. i Miles, M. (2000) Analiza danych jakościowych. Białystok: Trans Humana.pl_PL
dc.referencesHughes, Everett (1997) „Career”. Qualitative Sociology, vol. 20 no 3: 38-97.pl_PL
dc.referencesHanuszkiewicz, F. (1982) Technologia kształcenia w szkolnictwie wyższym. Pojęcia – problemy, postulaty. Warszawa.pl_PL
dc.referencesJasiński, Zenon red. (1994) Niektóre aspekty porównawcze edukacji nauczycielskiej. Opole: Wyd. WSP.pl_PL
dc.referencesKonecki, Krzysztof T. (1989) „The methodology of grounded theory in the research of the situation of work”. Polish Sociological Bulletin, vol. 2: 59- 74.pl_PL
dc.references------, (1993) „Techniczne i paradygmatyczne kryteria podziału badań ilościowych i jakościowych w naukach społecznych”. Przegląd Socjologiczny, vol. XL nr 2: 173-178.pl_PL
dc.references------, (1997) Time in the recruiting Search Process by Headhunting Companies. S. 131-145 w: A. Strauss i J. Corbin, Grounded Theory in Practice. Sage, Thousands Oaks.pl_PL
dc.references------, (2000) Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.references------, (2005) Ludzie i ich zwierzęta. Interakcjonistyczno - symboliczna analiza społecznego świata właścicieli zwierząt domowych. Warszawa: Scholar.pl_PL
dc.references------, (2005a) „Analiza danych jakościowych. Procesy i procedury.” Przegląd Socjologiczny 4: 267 – 282.pl_PL
dc.references------, (2007) "Nowi pracownicy a kultura organizacyjna przedsiębiorstwa. Studium folkloru fabrycznego." Przegląd Socjologii Jakościowej, Monografie, Tom 3, no 1.pl_PL
dc.referencesKopka, Jolanta (1988) „Zawód czy powołanie. Nauczyciele w strukturze społecznej”. Folia Sociologica 19.pl_PL
dc.referencesKorporowicz, Leszek red. (1997) Ewaluacja w Edukacji. Warszawa: Oficyna Wydawnicza.pl_PL
dc.referencesKrzemiński, Ireneusz (1986) Symboliczny interakcjonizm i socjologia. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesKuhn, Manfred (1964) „Major trends in Symbolic Interaction Theory in the Past Twenty-five Years”. The Sociological Quarterly, vol. 5, winter.pl_PL
dc.references------, (1972) The Reference Groups Reconsidered. w: J.G. Manis, B.N. Meltzer, Symbolic Interaction a reader in social psychology. 2nd edition, Allyn &Bacon, Inc., Boston.pl_PL
dc.referencesKuhn, Thomas S. (2001) Struktura rewolucji naukowych, Aletheia.pl_PL
dc.referencesKuźma, Józef (2000) Nauczyciele przyszłej szkoły. Kraków: Wyd. Naukowe Akademii Pedagogicznej.pl_PL
dc.referencesKwiatkowska, Henryka (1997) Edukacja nauczycieli. Warszawa: IBE.pl_PL
dc.referencesLayder, Derek (1988) “The Relation of Theory and Method”. The Sociological Review 36: 441-463.pl_PL
dc.referencesLeCompte, Margarette (2000) “Analyzing Qualitative Data”. Theory into Practice, vol. 39 no 3: 146-154.pl_PL
dc.referencesLewowicki, T. (1994) „Teoria i praktyka edukacji nauczycielskiej – zmagania o model kształcenia nauczycieli.” w: J. Jasiński (red.) Niektóre aspekty porównawcze edukacji nauczycielskiej. Opole: Wyd. WSP.pl_PL
dc.referencesMaciaszek, Maksymilian (1963) Kształtowanie umiejętności dydaktycznych nauczyciela. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesManning, Peter K. (1971) “Talking and Becoming: A View of Organizational Socialization.” S. 239-256 w: J.D. Douglas, Understanding Everyday Life. Routledge &Kegan Paul, London.pl_PL
dc.referencesMead, Georg Herbert (1975) Umysł, Osobowość i Społeczeństwo. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesMelia, Kathy M. (1996) “Rediscovering Glaser”. Qualitative Health Research, vol. 6: 368-378.pl_PL
dc.referencesMerriam, Sharan, Bradley Courtenay i Lisa Baumgartner (2003) “On Becoming a Witch” Learning in the Marginalized Community of Practice”. Adult Education Quarterly, vol. 53, no 3: 170-188.pl_PL
dc.referencesMerton, Robert (1957) Social Theory and Social Structure. Glencoe: Free Press.pl_PL
dc.references------, (1968) “The Matthew Effect in Science”. Science, vol. 159: 56-63.pl_PL
dc.references------, (1995) „The Thomas Theorem and The Matthew Effect”. Social Forces, vol. 74: 379-422.pl_PL
dc.referencesMokrzycki, Edmund (1984) Kryzys i schizma. Antyscjentystyczne tendencje w socjologii współczesnej. Warszawa: PIW.pl_PL
dc.referencesMysłakowski, Zygmunt (1962) Co to jest talent pedagogiczny?. w: W. Okoń (red.) Osobowość nauczyciela. Rozprawy. Warszawa: PZWS.pl_PL
dc.referencesOpp, K.arl Dieter (2002) “When Do Norms Emerge by Human Design and When By the Unintended Consequences of Human Action?”.Rationality and Society vol. 14 no2: 131-145.pl_PL
dc.referencesOrtiz, Mario (2003) „Lingering Presence: A Study Using the Human Becoming Hermeneutic Method”. Nursing Science Quarterly, vol. 16: 146-154.pl_PL
dc.referencesPalska, Hanna (2002) Bieda i dostatek. O nowych stylach w Polsce końca lat dziewięćdziesiątych. Warszawa: IFiS PAN.pl_PL
dc.referencesParis, S.G. i inni (1983) “Becoming a strategic reader”. Contemporary Educational Psychology vol. 8, s. 293-316.pl_PL
dc.referencesParis, S.G. i Ayres, L.R. (1994) Becoming Reflective Students and Teachers. Washington DC: APA.pl_PL
dc.referencesParker, Martin (2004) “Becoming Manager or the Werewolf Looks Anxiously in the Mirror”. Management Learning, vol. 35(1): 45-59.pl_PL
dc.referencesParry, Odette i Natasha Mauthner (2004) “Whose Data Are They Anyway? Practical, Legal and Ethical Issues in Archiving Qualitative Data”. Sociology, vol. 38 no 1: 139-152.pl_PL
dc.referencesParse, Rosemarie (1996) “Quality of life for persons living with Alzheimer’s disease: A Human Becoming Perspective”. Nursing Science Quarterly, vol. 9: 126 133.pl_PL
dc.referencesPassmore, J. (1980) The Philosophy of Teaching. Cambridge: Harvard University Press.pl_PL
dc.referencesPatton, Michael Q. (1997) Obserwacja-metoda badań terenowych. w: L. Korporowicz, red. Ewaluacja w Edukacji. Warszawa: Oficyna Naukowa.pl_PL
dc.referencesPearson, Allen T. (1989) The Teacher. Theory and Practice in Teacher Education. New York and London: Routledge.pl_PL
dc.referencesPhillips, Bernard (1988) “Toward a Reflexive Sociology”. The American Sociologist (summer): 138-151.pl_PL
dc.referencesPrawda, Marek (1987) Cykl życia jednostki a wartość pracy. Wrocław: IFiS PAN.pl_PL
dc.referencesPunch, Maurice (1994) Politics and Ethics in Qualitative Research. S. 83-97 w: N.K. Denzin& Y.S. Lincoln, Handbook of Qualitative Research. Sage, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesRataj, Maciej (1972) Samokształcenie nauczycieli. Stan i potrzeby. Wrocław: Ossolineum.pl_PL
dc.referencesRokuszewska-Pawełek, Alicja (2002) Chaos i Przymus. Łódź: Wydawnictwo UŁ.pl_PL
dc.referencesRose, Arnold M. (1962) A Systematic Summary of Symbolic Interaction Theory. S. 3-19 w: A.M. Rose, Human Behavior and Social Processes. Boston: Houghton Mifflin Company.pl_PL
dc.references------, (1962a) Human Behavior and Social Processes. Boston: Houghton Mifflin Company.pl_PL
dc.referencesRose, Edward (1960) „The English record of a natural Sociology.” American Sociological Review 25: 193-208.pl_PL
dc.referencesRubin, H. i Rubin, I. (1997) Jak zmierzać do celu nie wiążąc sobie rąk. Projektowanie wywiadów jakościowych. w: L. Korporowicz, red. Ewaluacja w Edukacji. Oficyna Naukowa, Warszawapl_PL
dc.referencesRutkowiak, Joanna (1982) Rozwój zawodowy nauczyciela a szkoła. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.pl_PL
dc.referencesSchein, Edgar H. (1992) Organizational Culture and Leadership. San Francisco: Jossey-Bass.pl_PL
dc.referencesSchon, David A. (1983) The Reflective Practitioner. New York: Basic Books.pl_PL
dc.referencesSchutz, Alfred (1984) Potoczna i naukowa interpretacja ludzkiego działania. S. 137 – 193 w: E. Mokrzycki (red.) Kryzys i schizma. Antyscjentystyczne tendencje w socjologii współczesnej. Warszawa: PIW.pl_PL
dc.referencesShaw, Ian F. (2003) “Ethics in Qualitative research and Evaluation”. Journal of Social Work, vol. 3 no 1: 9-29.pl_PL
dc.referencesShibutani, Tamotsu (1962) Reference Groups and Social Control. S. 128-147 w: A.M. Rose, Human Behavior and Social Processes. Boston: Houghton Mifflin Company.pl_PL
dc.references------, (1972) Reference Groups as Perspectives. S. 159-170 w: J.G. Manis, B.N. Meltzer, Symbolic Interaction a reader in social psychology. 2nd edition. Boston: Allyn &Bacon, Inc.pl_PL
dc.referencesSivesind, K.arl Henrik (1999) “Structured Qualitative Comparison”. Quality & Quantity, vol. 33: 361-370.pl_PL
dc.referencesStone, G. (1962) Appearance and the Self. A.M. Rose, Human Behavior and Social Processes. Boston: Houghton Mifflin Company.pl_PL
dc.referencesStrauss, Anselm L. (1952) “The development and transformation of Monetary Meanings in the Child”. American Sociological Review, vol. 17: 275-286.pl_PL
dc.references------, (1962) Transformations of Identity. S. 63-85 w: A.M. Rose, Human Behavior and Social Processes. Boston: Houghton Mifflin Company.pl_PL
dc.references------, (1969) Mirrors and Masks. San Francisco: The Sociology Press.pl_PL
dc.references------, (1987) Qualitative Analysis for Social Scientists. Cambridge, NY: Cambridge University Press.pl_PL
dc.referencesStrauss, A.L. i Juliet Corbin (1990) Basics of Qualitative Research. London: Sage.pl_PL
dc.references------, (1990a) “Grounded Theory Research: Procedures, Canons and Evaluative Criteria”. Qualitative Sociology, vol.13 no 1: 3-21.pl_PL
dc.references------, (1994) Grounded Theory Methodology. An Overview. S. 273-285 w: N.K. Denzin& Y.S. Lincoln, Handbook of Qualitative Research. Thousand Oaks: Sage.pl_PL
dc.references------, (1997) Grounded Theory in Practice. Thousands Oaks: Sage.pl_PL
dc.references------, (1998) Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Second edition. Thousand Oaks, CA: Sage.pl_PL
dc.referencesStruebing, Joerg (2007) “Research as pragmatic problem-solving. The pragmatist roots of empirically grounded theorizing.” S. 580-603 w The Sage Handbook of Grounded Theory red. K. Charmaz i A. Bryant. Thousand Oaks, CA: Sage.pl_PL
dc.referencesSułek, Antoni red. (1983) Logika analizy socjologicznej. Wybór tekstów. Warszawa: Wydawnictwa UW.pl_PL
dc.referencesSzacki, Jerzy (2002) Historia myśli socjologicznej. Warszawa: PWNpl_PL
dc.referencesSzczepański, Jan (1963) Socjologiczne zagadnienia wyższego wykształcenia. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.references------, (1969) Problemy i perspektywy szkolnictwa wyższego w Polsce. Warszawa: Wiedza Powszechna.pl_PL
dc.references------, (1973) Refleksje nad oświatą. Warszawa: PIW.pl_PL
dc.references------, (1976) Szkice o szkolnictwie wyższym. Warszawa: Wiedza Powszechna.pl_PL
dc.referencesSzostak, Rick (2003) „Classifying Natural and Social Scientific Theories.” Current Sociology, vol. 51(1): 27-49.pl_PL
dc.referencesSzuman, Stefan (1947) Talent pedagogiczny. Katowice: Wyd. Nawrockiego.pl_PL
dc.referencesŚlęzak, Izabela (2007) "W spirali niepewności - proces budowania tożsamości poety" [w:] W kręgu socjologii interpretatywnej. Badania jakościowe nad tożsamością. Red. J. Leoński, U. Kozłowska. Szczecin: Economicus.pl_PL
dc.referencesTaylor, Calvin (1964) Creativity – Progress and potential. London: McGraw Hill.pl_PL
dc.referencesThomas, William I. (1972) The Definition of Situation. S. 247-251 w: J.G. Manis, B.N. Meltzer, Symbolic Interaction a reader in social psychology. 2nd edition. Boston: Allyn &Bacon, Inc.pl_PL
dc.referencesTrow, Martin (1975) Teachers and Students: aspects of American higher education. New York: McGraw Hill.pl_PL
dc.references------, (2005) Reflections on the transition form Elite to Mass to Universal Access: Forms and Phases of Higher Education. S. 185 – 211 w: P. Altbach (red.) International Handbook of Higher Education. Kluwer.pl_PL
dc.referencesTurner, Barry (1971) Exploring the Industrial Culture. Glasgow: Maclenhose.pl_PL
dc.referencesTurner, Ralph H. (1962) Role-Taking: Process versus Conformity. S. 20-40 w: A.M. Rose, Human Behavior and Social Processes. Boston: Houghton Mifflin Company.pl_PL
dc.referencesUrquhart, Cathy (2002) „Regrounding grounded theory-or reinforcing old prejudices? A brief reply to Bryant.” Journal of Information Technology Theory and Application 4(3): 43-54.pl_PL
dc.referencesWarshay, Leon. (1962) Breadth of Perspective. S. 148-176 w: A.M. Rose, Human Behavior and Social Processes. Boston: Houghton Mifflin Company.pl_PL
dc.referencesWarner, Stephen (1997) “A Paradigm is Not a Theory: Reply to Lechner”. American Journal of Sociology, vol. 103 no. 1: 192-198.pl_PL
dc.referencesWatson, Helen (2002) „Data collecting in grounded theory – some practical issues”. Nurse Researcher, vol. 11 no 4: 67-78.pl_PL
dc.referencesWenta, Kazimierz (1988) Kształcenie i doskonalenie pedagogiczne nauczycieli akademickich. Szczecin: Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.pl_PL
dc.referencesWilson, Thomas (1971) Normative and Interpretive Paradigms in Sociology. S. 57-79 w: J.D. Douglas, Understanding Everyday Life. London: Routledge &Kegan Paul.pl_PL
dc.referencesWilson, Skodol i Amber Hutchinson (1996) „Methodological Mistakes in Grounded Theory”. Nursing Research, vol. 45: 122-144.pl_PL
dc.referencesWimpenny, Peter i John Gass (2000) „Interview in phenomenology and grounded theory, is there a difference?”. Journal of Advanced Nursing, vol. 31 no 6: 1485-1492.pl_PL
dc.referencesWincławski, Włodzimierz (1983) „Uwagi o stanie kadry naukowo –dydaktycznej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika”. Nauka Polska nr 5.pl_PL
dc.referencesWnuk-Lipińska, Elżbieta (1989) „Praca na wyższych uczelniach w opiniach pracowników uniwersytetów”. Przegląd Socjologiczny vol. XXXVIII.pl_PL
dc.referencesWoroniecka, Grażyna (1998) Interakcja symboliczna a hermeneutyczna kategoria przed-rozumienia. Warszawa: Oficyna Naukowa.pl_PL
dc.referencesZakrzewska- Manterys, Elżbieta (1996) „Odteoretycznienie świata społecznego. Podstawowe pojęcia teorii ugruntowanej.” Studia Socjologiczne 1: 5-26.pl_PL
dc.referencesZielińska, Maria (1997) Kariery zawodowe absolwentów wyższej uczelni. Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe.pl_PL
dc.referencesZiółkowski, Marek (1981) Znaczenie, interakcja, rozumienie. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesZnaniecki, Florian (1988) Wstęp do Socjologii. Wyd. 2, Warszawa: PWN.pl_PL
dc.references------, (2001) Socjologia Wychowania tom 1. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmarciniak@uni.lodz.plpl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord