dc.contributor.author | Czyżewski, Marek | |
dc.contributor.author | Marynowicz-Hetka, Ewa | |
dc.contributor.author | Mendel, Maria | |
dc.contributor.author | Męczkowska-Christiansen, Astrid | |
dc.contributor.author | Ostrowicka, Helena | |
dc.contributor.author | Szkudlarek, Tomasz | |
dc.date.accessioned | 2021-02-05T18:32:35Z | |
dc.date.available | 2021-02-05T18:32:35Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Czyżewski Marek, Marynowicz-Hetka Ewa, Mendel Maria, Męczkowska-Christiansen Astrid, Ostrowicka Helena, Szkudlarek Tomasz (2016) Oswajanie Foucaulta w analizach społeczno-pedagogicznych ‒ zapis dyskusji panelowej. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 12, nr 1, s. 32‒61 [dostęp dzień, miesiąc, rok]. Dostępny w Internecie: ‹www.przegladsocjologiijakosciowej.org›. | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1733-8069 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/33339 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Przegląd Socjologii Jakościowej;1 | |
dc.title | Oswajanie Foucaulta w analizach społeczno-pedagogicznych – zapis dyskusji panelowej | pl_PL |
dc.type | Other | pl_PL |
dc.page.number | 32‒61 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Gdański | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Kazimierza Wielkiego | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Gdański | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Marek Czyżewski, prof. UŁ dr hab., kierownik Zakładu Badań Komunikacji Społecznej w Instytucie Socjologii
Uniwersytetu Łódzkiego. Do jego głównych zainteresowań
należą: komunikowanie publiczne i masowe; opinia publiczna
i demokracja; przemoc, wojna i pamięć zbiorowa; „język wrogości” oraz mowa nienawiści; społeczeństwo wiedzy oraz „rządomyślność”; jakościowe badania społeczne (głównie analiza dyskursu i retoryki publicznej oraz socjologia interakcji); komunikacja międzykulturowa i międzynarodowa; teoria społeczna.
Adres kontaktowy:
Zakład Badań Komunikacji Społecznej
Instytut Socjologii, Uniwersytet Łódzki
ul. Rewolucji 1905 r. nr 41/43, 90-214 Łódź | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Ewa Marynowicz-Hetka, prof. dr hab., kierownik Katedry Pedagogiki Społecznej na Wydziale Nauk
o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Zainteresowania
badawcze: narzędzia analizy pola działania/aktywności
pedagoga społecznego; kształcenie do pola praktyki; pedagogika społeczna jako dyscyplina akademicka i jako orientacja działania. | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Maria Mendel, prof. dr hab., kierownik Zakładu Pedagogiki Społecznej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu
Gdańskiego. (Współ)autorka i (współ)redaktorka licznych
publikacji, wśród nich analiz badawczych i studiów, najczęściej wokół relacji podmiot –miejsce, w których interesujący
jest dla niej m.in. problem lokalnej tożsamości i demokratyzacji życia społecznego. | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Astrid Męczkowska-Christiansen, dr hab.,
dyrektor Instytutu Pedagogiki Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Jej zainteresowania naukowe są realizowane głównie w obszarze filozofii wychowania i pedagogiki
ogólnej. Jej prace mają interdyscyplinarny charakter, łączący
problematykę pedagogiczną z analizą szerszych zjawisk kulturowo-społecznych, podejmowaną w obszarze filozofii oraz
studiów kulturowych. Jest autorką kilkudziesięciu prac naukowych, w tym trzech książek. Do roku 2008 była związana
z Instytutem Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Helena Ostrowicka, doktor, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Ogólnej i Porównawczej oraz zastępca Dyrektora Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Zainteresowania: pedagogika ogólna, metodologia badań, analiza dyskursu, a w szczególności polityczne wymiary edukacji
i recepcja prac Michela Foucaulta w badaniach pedagogicznych. Autorka dwóch monografii oraz artykułów opublikowanych na łamach m.in. „European Educational Research Journal”, „Kultury i Edukacji” i „Kwartalnika Pedagogicznego”. | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Tomasz Szkudlarek, prof. dr hab., kierownik Zakładu Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu
Gdańskiego. Prowadzi badania nad relacjami edukacji, kultury i polityki w perspektywie teorii dyskursu, obecnie głównie
w ujęciu E. Laclaua. Ostatnie publikacje to m.in. Education and
the Political: New Theoretical Articulations (red. i współautor), Rotterdam 2013; Dyskursywna konstrukcja podmiotu. Przyczynek do
rekonstrukcji pedagogiki kultury (współautor), Gdańsk 2012. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | marek_czyzewski@uni.lodz.pl | pl_PL |
dc.relation.volume | 12 | pl_PL |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |