Show simple item record

dc.contributor.authorCzyżewski, Marek
dc.contributor.authorMarynowicz-Hetka, Ewa
dc.contributor.authorMendel, Maria
dc.contributor.authorMęczkowska-Christiansen, Astrid
dc.contributor.authorOstrowicka, Helena
dc.contributor.authorSzkudlarek, Tomasz
dc.date.accessioned2021-02-05T18:32:35Z
dc.date.available2021-02-05T18:32:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationCzyżewski Marek, Marynowicz-Hetka Ewa, Mendel Maria, Męczkowska-Christiansen Astrid, Ostrowicka Helena, Szkudlarek Tomasz (2016) Oswajanie Foucaulta w analizach społeczno-pedagogicznych ‒ zapis dyskusji panelowej. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 12, nr 1, s. 32‒61 [dostęp dzień, miesiąc, rok]. Dostępny w Internecie: ‹www.przegladsocjologiijakosciowej.org›.pl_PL
dc.identifier.issn1733-8069
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/33339
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrzegląd Socjologii Jakościowej;1
dc.titleOswajanie Foucaulta w analizach społeczno-pedagogicznych – zapis dyskusji panelowejpl_PL
dc.typeOtherpl_PL
dc.page.number32‒61pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Gdańskipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Marynarki Wojennej w Gdynipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Kazimierza Wielkiegopl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Gdańskipl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteMarek Czyżewski, prof. UŁ dr hab., kierownik Zakładu Badań Komunikacji Społecznej w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego. Do jego głównych zainteresowań należą: komunikowanie publiczne i masowe; opinia publiczna i demokracja; przemoc, wojna i pamięć zbiorowa; „język wrogości” oraz mowa nienawiści; społeczeństwo wiedzy oraz „rządomyślność”; jakościowe badania społeczne (głównie analiza dyskursu i retoryki publicznej oraz socjologia interakcji); komunikacja międzykulturowa i międzynarodowa; teoria społeczna. Adres kontaktowy: Zakład Badań Komunikacji Społecznej Instytut Socjologii, Uniwersytet Łódzki ul. Rewolucji 1905 r. nr 41/43, 90-214 Łódźpl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteEwa Marynowicz-Hetka, prof. dr hab., kierownik Katedry Pedagogiki Społecznej na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Zainteresowania badawcze: narzędzia analizy pola działania/aktywności pedagoga społecznego; kształcenie do pola praktyki; pedagogika społeczna jako dyscyplina akademicka i jako orientacja działania.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteMaria Mendel, prof. dr hab., kierownik Zakładu Pedagogiki Społecznej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. (Współ)autorka i (współ)redaktorka licznych publikacji, wśród nich analiz badawczych i studiów, najczęściej wokół relacji podmiot –miejsce, w których interesujący jest dla niej m.in. problem lokalnej tożsamości i demokratyzacji życia społecznego.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteAstrid Męczkowska-Christiansen, dr hab., dyrektor Instytutu Pedagogiki Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Jej zainteresowania naukowe są realizowane głównie w obszarze filozofii wychowania i pedagogiki ogólnej. Jej prace mają interdyscyplinarny charakter, łączący problematykę pedagogiczną z analizą szerszych zjawisk kulturowo-społecznych, podejmowaną w obszarze filozofii oraz studiów kulturowych. Jest autorką kilkudziesięciu prac naukowych, w tym trzech książek. Do roku 2008 była związana z Instytutem Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteHelena Ostrowicka, doktor, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Ogólnej i Porównawczej oraz zastępca Dyrektora Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Zainteresowania: pedagogika ogólna, metodologia badań, analiza dyskursu, a w szczególności polityczne wymiary edukacji i recepcja prac Michela Foucaulta w badaniach pedagogicznych. Autorka dwóch monografii oraz artykułów opublikowanych na łamach m.in. „European Educational Research Journal”, „Kultury i Edukacji” i „Kwartalnika Pedagogicznego”.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteTomasz Szkudlarek, prof. dr hab., kierownik Zakładu Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych w Instytucie Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Prowadzi badania nad relacjami edukacji, kultury i polityki w perspektywie teorii dyskursu, obecnie głównie w ujęciu E. Laclaua. Ostatnie publikacje to m.in. Education and the Political: New Theoretical Articulations (red. i współautor), Rotterdam 2013; Dyskursywna konstrukcja podmiotu. Przyczynek do rekonstrukcji pedagogiki kultury (współautor), Gdańsk 2012.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmarek_czyzewski@uni.lodz.plpl_PL
dc.relation.volume12pl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record