Turyzm/Tourism 2020, 30/1
Przeglądaj według
SPIS TREŚCI - CONTENT
Tomasz Napierała
Tomasz Napierała
Artykuły - Articles
-
Wybrane czynniki atrakcyjności konferencji naukowych jako produktów systemowych na międzynarodowym rynku turystycznym
Krzysztof Cieślikowski, Andrius Brusokas
Selected attractiveness factors of academic conferences as a product on the international tourism market
-
Kontrowersyjna turystyka z wykorzystaniem zwierząt w perspektywie kulturowej
Ewa Malchrowicz-Mośko, Wil Munsters, Paulina Korzeniewska-Nowakowska, François Gravelle
Controversial animal tourism considered from a cultural perspective
-
Turystyka literacka w ujęciu aleatorycznym na przykładzie Hawany
Jacek Kaczmarek
The aleatoric aspect of literary tourism: An example from Havana
-
Konkurs jako metoda pedagogiczna w turystycznej edukacji uniwersyteckiej: studium przypadku nauczania twórczego rozwiązywania problemów
Katarzyna Leśniewska-Napierała, Tomasz Napierała, Kathleen M.C. Tjørve, Even Tjørve
A ‘contest’ as a pedagogical method in tourism higher education: A case study in teaching creativity through problem-solving
-
Ocena wpływu nowych produktów turystycznych na ożywienie gospodarcze obszarów wiejskich w świetle badań empirycznych wybranych gmin województwa lubelskiego
Joanna Szczęsna, Monika Wesołowska
Assessment of the effect of new tourism products on the economic recovery of rural areas in the context of empirical research on selected communes of the Lublin Voivodeship
-
Analiza projektu „Europejskie miasto sportu” i jego wpływu na rozwój aktywności turystycznej na przykładzie wybranych miast słowackich
Daniela Matušíková, Milena Švedová, Tünde Dzurov Vargová, Patrycja Żegleń
An analysis of the "European City of Sports" project and its impact on the development of tourist activity: The example of selected Slovakian cities
-
Przyczyny zróżnicowania ruchu turystycznego w polskich parkach narodowych
Piotr Miazek
Causes of variations in the scale of tourism in Polish national parks
-
Strategia rozwoju turystyki jako narzędzie planowania na poziomie lokalnym na przykładzie gminy Karlino (woj. zachodniopomorskie)
Daniel Szostak, Zbigniew Głąbiński, Tomasz Duda
Strategy for the development of tourism as a tool for planning at a local level: The example of Karlino commune (West Pomeranian Voivodeship)
-
Behawioralne czynniki lokalizacji hoteli – studium przypadku obiektów z województwa opolskiego
Daniel Puciato
Behavioral factors in hotel location: A study of hotels from Opole Province in Poland
-
Między elitarnością i egalitaryzmem – w poszukiwaniu właściwego charakteru produktu turystycznego Zabytkowej Linii Tramwajowej we Wrocławiu
Krzysztof Kołodziejczyk
Between elitism and egalitarianism: The Heritage Tram Line in Wrocław as an example of a search for an acceptable tourist product
Krzysztof Cieślikowski, Andrius Brusokas
Ewa Malchrowicz-Mośko, Wil Munsters, Paulina Korzeniewska-Nowakowska, François Gravelle
Jacek Kaczmarek
Katarzyna Leśniewska-Napierała, Tomasz Napierała, Kathleen M.C. Tjørve, Even Tjørve
Joanna Szczęsna, Monika Wesołowska
Daniela Matušíková, Milena Švedová, Tünde Dzurov Vargová, Patrycja Żegleń
Piotr Miazek
Daniel Szostak, Zbigniew Głąbiński, Tomasz Duda
Daniel Puciato
Krzysztof Kołodziejczyk
Najnowsze pozycje
-
Między elitarnością i egalitaryzmem – w poszukiwaniu właściwego charakteru produktu turystycznego Zabytkowej Linii Tramwajowej we Wrocławiu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)Zabytkowa Linia Tramwajowa jest jedną z atrakcji turystycznych Wrocławia. Stanowi formę wykorzystania dużej i różnorodnej kolekcji wiekowych tramwajów, które obrazują rozwój komunikacji miejskiej w stolicy Dolnego Śląska ... -
Behawioralne czynniki lokalizacji hoteli – studium przypadku obiektów z województwa opolskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)Wybór lokalizacji hotelu jest jedną z kluczowych decyzji gospodarczych. We współczesnej ekonomii coraz częściej kwestionuje się klasyczne czynniki, za podstawy uznając niedoskonałą konkurencję, ograniczoną racjonalność ... -
Behavioral factors in hotel location: A study of hotels from Opole Province in Poland
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)The choice of location is one of the key economic decisions for hotel owners. In modern economics traditional premises are increasingly questioned, and assumptions are often made involving imperfect competition, limited ... -
Between elitism and egalitarianism: The Heritage Tram Line in Wrocław as an example of a search for an acceptable tourist product
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)The Heritage Tram Line is one of the tourist attractions of Wrocław. It is a way of making use of a large and diverse collection of historic trams that illustrate the development of public transport in the capital of Lower ... -
Strategy for the development of tourism as a tool for planning at a local level: The example of Karlino commune (West Pomeranian Voivodeship)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)The study aims to analyse the correlation between planning tourism development at the local level and the development of the space that is being planned. Another goal is to determine the role of the local authorities (of ... -
Przyczyny zróżnicowania ruchu turystycznego w polskich parkach narodowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)Parki narodowe są jednymi z najczęściej odwiedzanych przez turystów miejsc w Polsce. Na ich obszarach koncentruje się blisko 30% krajowego ruchu turystycznego. Corocznie przybywają tam miliony turystów, a ich liczba stale ... -
Strategia rozwoju turystyki jako narzędzie planowania na poziomie lokalnym na przykładzie gminy Karlino (woj. zachodniopomorskie)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)Celem artykułu jest analiza korelacji między działaniami związanymi z planowaniem rozwoju turystyki na poziomie lokalnym a oczekiwaniem ukierunkowanego rozwoju danej przestrzeni. W tekście ukazano rolę władz gminy Karlino ... -
Analiza projektu „Europejskie miasto sportu” i jego wpływu na rozwój aktywności turystycznej na przykładzie wybranych miast słowackich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)W artykule została omówiona kwestia rozwoju aktywności sportowej na przykładzie projektu pod nazwą Europejskie Miasto Sportu. W wybranych miastach Słowacji (Koszycach, Bańskiej Bystrzycy i Nitrze) przeprowadzono analizę ... -
Causes of variations in the scale of tourism in Polish national parks
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)National parks are among the most frequently visited tourist places in Poland. Every year, millions of tourists travel to spend time there and their number is constantly rising. National parks take nearly 30% of all domestic ... -
An analysis of the "European City of Sports" project and its impact on the development of tourist activity: The example of selected Slovakian cities
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)The paper presents the issue of sports activity development in the context of the European City of Sports project in selected Slovakian cities: Košice, Banská Bystrica and Nitra. It is an analytical overview aiming at the ... -
A ‘contest’ as a pedagogical method in tourism higher education: A case study in teaching creativity through problem-solving
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)The main goal of the paper is to discuss whether a contest, as an educational tool, can develop the creativity of participants when the main goal of the students may be to win. A 24HOURS contest was implemented as a case ... -
Ocena wpływu nowych produktów turystycznych na ożywienie gospodarcze obszarów wiejskich w świetle badań empirycznych wybranych gmin województwa lubelskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)W opracowaniu zaprezentowano przykłady kilku oryginalnych produktów turystycznych, dostępnych na obszarach wiejskich województwa lubelskiego, które w świetle przeprowadzonych badań empirycznych przyczyniły się do rozwoju ... -
Assessment of the effect of new tourism products on the economic recovery of rural areas in the context of empirical research on selected communes of the Lublin Voivodeship
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)This paper presents examples of several original tourism products available in the rural areas of the Lublin Voivodship (Eastern Poland) which in the context of empirical research have contributed to the development of ... -
Turystyka literacka w ujęciu aleatorycznym na przykładzie Hawany
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)Pojęcie „turystyka literacka” jest określeniem stabilnym, zazwyczaj nie wzbudza kontrowersji przedmiotowych. Dobrze wpisuje się w pozytywistyczny porządek myślenia o rzeczywistości turystycznej. Dokonana analiza kubańskich ... -
Konkurs jako metoda pedagogiczna w turystycznej edukacji uniwersyteckiej: studium przypadku nauczania twórczego rozwiązywania problemów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)Głównym celem artykułu jest dyskusja na temat tego, czy możliwość implementacji konkursu jako narzędzia edukacyjnego do rozwijania kreatywności uczestników jest ograniczona, kiedy główną motywację uczestniczących w nim ... -
The aleatoric aspect of literary tourism: An example from Havana
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)The expression literary tourism is an established term which rarely raises controversies. It fits well into a positivist way of thinking about tourism reality. An analysis of Cuban literature, as well as field study conducted ... -
Kontrowersyjna turystyka z wykorzystaniem zwierząt w perspektywie kulturowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)Nieomówionym dotychczas aspektem kontrowersyjnej turystyki z wykorzystaniem zwierząt jest jej związek z turystyką kulturową. Artykuł ma na celu przedstawienie kategoryzacji atrakcji oraz wydarzeń kulturowych i turystycznych, ... -
Controversial animal tourism considered from a cultural perspective
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)An aspect of controversial animal tourism that has received little attention is its relationship with cultural tourism. The article presents a categorization of cultural tourism, and sports attractions and events related ... -
Wybrane czynniki atrakcyjności konferencji naukowych jako produktów systemowych na międzynarodowym rynku turystycznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)W pracy wskazano wybrane determinanty atrakcyjności międzynarodowych konferencji naukowych jako produktów systemowych na współczesnym międzynarodowym rynku turystycznym, zwłaszcza na rynku turystyki biznesowej. Aby osiągnąć ... -
Profesor Andrzej Matczak
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-06-01)