Show simple item record

dc.contributor.authorČuka, Peter
dc.contributor.authorGregorová, Bohuslava
dc.date.accessioned2021-02-16T07:42:16Z
dc.date.available2021-02-16T07:42:16Z
dc.date.issued2020-12-29
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/33546
dc.description.abstractNiniejsza praca ma na celu zaprezentowanie modelu satysfakcji klienta na przykładzie wybranych sytuacji z branży uzdrowiskowej. Jest to w szczególności omówienie zagadnienia satysfakcji gości słowackich uzdrowisk w miejscowości Rajecké Teplice w porównaniu do zadowolenia z wizyt w kurortach w Pieszczanach i Brusnie. Satysfakcja klienta jest zagadnieniem wieloaspektowym, które można poddać ocenie głównie przy użyciu metod jakościowych. W artykule zamieszczono oryginalną ankietę satysfakcji klienta. Motywacją autorów było zwrócenie uwagi na subiektywną naturę badań jakościowych dotyczących satysfakcji klienta – szczególnie w obszarze obiektów usługowych, w tym wypadku wybranych słowackich uzdrowisk – oraz na związane z nimi trudności. Wynik badań stanowi jednocześnie porównanie granic indywidualnej satysfakcji klienta w heterogenicznych miejscowościach uzdrowiskowych. Pieszczany są bowiem najważniejszym ośrodkiem uzdrowiskowym na Słowacji, Rajecké Teplice – średniej wielkości miastem uzdrowiskowym, Brusno zaś – niewielkim, nieco gnuśnym uzdrowiskiem. Klienci mieli za zadanie ocenić je oraz stworzyć listę „top 12” – uszeregować spa na podstawie subiektywnego odczucia satysfakcji w odniesieniu do ich otoczenia, oferowanych usług, opieki zdrowotnej i atrakcji.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;2en
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectuzdrowisko Rajecké Teplicepl
dc.subjectuzdrowisko Pieszczanypl
dc.subjectuzdrowisko Brusnopl
dc.subjectsatysfakcja klientapl
dc.subjectskładniki satysfakcji klientapl
dc.titleSatysfakcja klientów słowackich uzdrowisk: studium przypadku uzdrowisk w miejscowościach Rajecké Teplice, Pieszczany i Brusnopl
dc.typeArticle
dc.page.number95-101
dc.contributor.authorAffiliationČuka, Peter - Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Instytut Geografiipl
dc.contributor.authorAffiliationGregorová, Bohuslava - Uniwersytet Mateja Bela, Wydział Geografii i Geologiipl
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesAngrosino, M. (2010). Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesBeach, L.R., Connolly, T. (2005). The psychology of decision making. People in organizations. Londyn: Sage.pl
dc.referencesBel, M. (1735). Notitia Hungariae novae historico geographica. Wiedeń: Pavol Straub.pl
dc.referencesČuka, P. (2004). Kúpeľníctvo a cestovný ruch. W: P. Hronček, A. Choma, L. Chomová, N. Polčák, O. Tomeček (red.), Monografia obce Svätý Ondrej nad Hronom-Brusno (s. 79-87). Brusno: Obec Brusno.pl
dc.referencesČuka, P. (2017). Geography of turism of Slovakia. W: K. Widawski, J. Wyrzykowski (red.), The geography of tourism of Central and Eastern European countries (s. 437-467). Springer: Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-42205-3_11pl
dc.referencesČuka, P., Matušíková, D., Šenková, A. (2013). Thermal parks in Slovakia: Function, analysis, regionalization. W: M. Dej, M. Huculak, W. Jarczewski (red.), Recreational use of geothermal water in Visegrád group countries (s. 150-184). Kraków: Institute of Urban Develompent.pl
dc.referencesDôvera zverejnila prvý rebríček kúpeľov (2009). Pobrane z: https://www.zdravie.sk/clanok/38398/dovera-zverejnila-prvy-rebricek-kupelov (1.08.2020).pl
dc.referencesEvans, J.St.B.T. (1982). The psychology of the deductive reasoning. London: Routledge & Kegan Paul.pl
dc.referencesEvans, J.St.B.T. (2004). Biases in deductive reasoning. W: R.F. Pohl (red.), Cognitive illusions. A handbook of fallacies and biases in thinking, judgement and memory (s. 127-144). Nowy Jork: Psychology press.pl
dc.referencesFoster, T. (2002). Jak získat a udržet zákazníka. Brno: Computer Press.pl
dc.referencesGlimcher, P.W., Camerer, P.F., Fehr, E., Poldrack, R.A. (red.) (2008). Neuroeconomics. Decision making and the brain. Nowy Jork: Academic Press.pl
dc.referencesGregorová, B. (2010). Analýza vybraných faktorov ovplyvňujúcich vznik a rozvoj cestovného ruchu v Nízkych Tatrách. Geographia Cassoviensis, 4 (1), 53-56.pl
dc.referencesHeksch, A.F. (1881). Führer durch die Karpathen und Oberungarischen Badeorte. Wiedeń: Hartleben.pl
dc.referencesHodnotenie klientov (2019). Pobrane z: http://www.kupeleslovenska.sk/hotel-aphrodite-palace/rajecke-teplice/h55 (13.07.2020).pl
dc.referencesHotel Aphrodite (2019). Pobrane z: https://www.booking.com/hotel/sk/aphrodite.sk.html (2.08.2020).pl
dc.referencesHydrologické a fenologické pomery ČSSR (III) (1970). Praga: HMÚ.pl
dc.referencesKúpele Brusno a.s. (2018). Pobrane z: https://www.finstat.sk/31642314 (15.07.2020).pl
dc.referencesKúpele Piešťany a.s. (2018). Pobrane z: https://www.finstat.sk/34144790 (13.09.2020).pl
dc.referencesMaria M – Hotel Rubín (2019). Pobrane z: https://www.kupeledudince.sk/references (12.07.2020).pl
dc.referencesNagyová, P. (2009). Pobrane z: https://dennik.hnonline.sk/slovensko/209342-rebricek-kupelov-boduje-stred-slovenska (12.09.2020).pl
dc.referencesNajlepšie hodnotené kúpele na Slovensku (2019). Pobrane z: https://www.sorger.sk/kupele?sort=reviewsm (2.09.2020).pl
dc.referencesNilson, P., Mariott, L. (2017). Be a player. A breakthrough approach to playing better on the golf course. Londyn: Atria Books.pl
dc.referencesPrzecławski, K. (1996). Człowiek a turystyka. Zarys socjologii turystyki. Kraków: ALBIS.pl
dc.referencesRajecké Teplice liečebný pobyt (2019). Pobrane z: http://www.kupeleslovenska.sk/preventivny-liecebny-balik/rajecke-teplice/p7306 (13.07.2020).pl
dc.referencesReferencie hostí (2019). Pobrane z: https://www.kupeledudince.sk/references (20.07.2020).pl
dc.referencesRudnicki, L. (2015). Wpływ produktu turystycznego na zachowania rynkowe konsumentów. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, 26 (1), 121-128.pl
dc.referencesSlovenské liečebné kúpele Rajecké Teplice a.s. (2018). Pobrane z: https://www.finstat.sk/31642284 (25.07.2020).pl
dc.referencesSzwarc, P. (2005). Research customer satisfaction & loyalty: How to find out what people really think. Londyn–Filadelfia: Kogan Page Limited.pl
dc.referencesSzymańska, B. (2013). Satysfakcja komercyjnego klienta usług sanatoryjnych w Polsce. W: W. Grzegorczyk (red.), Marketing w obliczu nowych wyzwań rynkowych. Księga jubileuszowa z okazji 70-lecia Profesora Gregora (s. 229-242). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. DOI: https://doi.org/10.18778/7969-046-6.19pl
dc.referencesTatrabanka používa AI technológiu (2017). Pobrane z: https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/tlacove-spravy/tatra-banka-pouziva-ai-technologiu-ktora-rozpozna-spokojnost-klienta/ (27.05.2020).pl
dc.referencesWalas, B. (2018). Badanie satysfakcji kuracjuszy uzdrowiska Rabka-Zdrój metodą Kano. Biuletyn Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk, 269, 143-156.pl
dc.contributor.authorEmailČuka, Peter - cukapeter@gmail.com
dc.contributor.authorEmailGregorová, Bohuslava - Bohuslava.Gregorova@umb.sk
dc.identifier.doi10.18778/0867-5856.30.2.10
dc.relation.volume30


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0