Show simple item record

dc.contributor.authorMikosz, Joanna
dc.date.accessioned2021-02-16T11:11:10Z
dc.date.available2021-02-16T11:11:10Z
dc.date.issued2019-12-16
dc.identifier.issn0860-7435
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/33656
dc.description.abstractThe aim of the article is to present a social magazine for women living in rural areas. The analysis concerns the years 1985–1986. The publication consists of two parts. In the first one the content of the periodical was discussed, in the second one it was indicated what functions the journal performed in selected years.en
dc.description.abstractCelem artykułu jest zaprezentowanie społecznego magazynu dla kobiet mieszkających na terenach wiejskich. Analiza dotyczy lat 1985–1986. Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej z nich omówiono zawartość periodyku, w drugiej wskazano, jakie funkcje pełniło pismo w wybranych latach.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Librorum;29pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectwomen’s pressen
dc.subjectPolish People Republic’s pressen
dc.subjectfunctions of the women’s pressen
dc.subjectprasa dla kobietpl
dc.subjectprasa PRLpl
dc.subjectfunkcje prasy kobiecejpl
dc.title„Gospodyni” – społeczny magazyn dla kobiet mieszkających na terenach wiejskich. Charakterystyka zawartości i pełnionych funkcji w latach 1985–1986pl
dc.title.alternative”Gospodyni” – a social magazine for women living in rural areas. Characteristics of content and functions in 1985–1986en
dc.typeArticle
dc.page.number139-157
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznejpl
dc.identifier.eissn2450-1336
dc.references„Gospodyni” (1985–1986).pl
dc.referencesBajka, Zbigniew (1976). Czytelnictwo prasy w Polsce Ludowej. Kraków: Ośrodek Badań Prasoznawczych RSW „Prasa-Książka-Ruch”.pl
dc.referencesĆwik, Urszula (2016). Zagadnienie praw kobiet na łamach „Kobiety i Życia” (1970–1989). Czasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecych, 1 (1), 66–83.pl
dc.referencesGoban-Klas, Tomasz (1999). Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu. Warszawa–Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesGospodyni. O nas (2019). Pobrane 14 lutego 2019 z: http://modnagospodyni.pl/o-naspl
dc.referencesHajdo, Małgorzata (2006). Wizerunek kobiety jako matki, pracownika i działaczki społecznej prezentowany na łamach prasy kobiecej w latach 1948–1956. Dzieje najnowsze, 3 (38), 55–72.pl
dc.referencesKowalczyk, Izabela & Zierkiewicz, Edyta (2002). Czytanie kobiety z prasy kobiecej. Dyskurs w pismach nowoczesnych. W: W. Jakubowski, E. Zierkiewicz (red.), Edukacyjne konteksty kultury popularnej (s. 85–113). Kraków: Impuls.pl
dc.referencesLisowska-Magdziarz, Małgorzata (2004). Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów. Kraków: Uniwersytet Jagielloński.pl
dc.referencesLizurej, Marzena (2002). Prasa kłamie czy wychowuje? Fenomen prasy kobiecej. W: W. Jakubowski, E. Zierkiewicz (red.), Edukacyjne konteksty kultury popularnej (s. 73–84). Kraków: Impuls.pl
dc.referencesMaślanka, Julian (red.) (1976). Encyklopedia wiedzy o prasie. Wrocław: Wydawnictwo Zakładu Narodowego im. Ossolińskichpl
dc.referencesMielczarek, Tomasz (2008). Współczesne polskie pisma wysokonakładowe. Rocznik Prasoznawczy, 2, 57–79.pl
dc.referencesPerczak, Judyta (2007). Formy reklamy socjalistycznej. Studia Bibliologiczne Akademii Świętokrzyskiej, 7, 133–163.pl
dc.referencesPisarek, Walery (red.) (2006). Słownik terminologii medialnej. Kraków: Universitas.pl
dc.referencesRuta, Przemysław (2009). Fotografia prasowa. Wybrane aspekty praktyczne. Rocznik Prasoznawczy, 3, 139–147.pl
dc.referencesSokół, Zofia (1998). Prasa kobieca w Polsce w latach 1945–1995. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej.pl
dc.referencesSokół, Zofia (2012). Wizerunki kobiet na łamach tygodnika „Kobieta i Życie” w latach 1946–2002. Rocznik Prasoznawczy, 6, 11–36.pl
dc.referencesSzczepaniak, Karolina (2012). Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych – refleksje metodologiczne. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 42, 83–112.pl
dc.referencesSzylko-Kwas, Joanna (2004). Funkcja fotografii prasowej na przykładzie pierwszej strony „Gazety Wyborczej”. Studia Medioznawcze, 2 (57), 185–195.pl
dc.referencesTatarowski, Konrad (2010). Rynek prasowy w Polsce po II wojnie światowej. W: E. Pleszkun-Olejniczak, J. Bachura & M. Worsowicz (red.), O mediach i komunikacji. Skrypt dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej (s. 141–152). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.referencesTrzop, Beata (2007). Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.pl
dc.referencesWorsowicz, Monika (2016). Stylistyczne uwikłania artykułu poradnikowego (na przykładzie ogólnotematycznej prasy poradnikowej dla kobiet). Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 2 (32), 85–94.pl
dc.contributor.authorEmailjoanna.mikosz@wp.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-7435.29.09
dc.relation.volume2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0