Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŻukowska, Kamila
dc.date.accessioned2021-02-22T10:26:52Z
dc.date.available2021-02-22T10:26:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1689-4286
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/33779
dc.description.abstractThe object of the paper is to present the two concepts of masculinity worked on the ground of the so-called male studies. The peculiar and distinctive feature of these theories, formulated by Franco La Cecla and Robert Blye, is that they give up the traditional conceptual background of feminism so as to replace it with a newly developed methodology. Moreover, both authors pay their attention to the masculine version of the historical “problem with no name”, resulting in this case from the bias of feminism against men. The main aim of the paper is to provide a critical analysis of the mentioned concepts.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.relation.ispartofseriesInternetowy Magazyn Filozoficzny Hybris;41
dc.subjectmen’s studiespl_PL
dc.subjectmęskośćpl_PL
dc.subjectfeminizmpl_PL
dc.subjectRobert Blypl_PL
dc.subjectFranco La Ceclapl_PL
dc.subjectmasculinitypl_PL
dc.subjectfeminismpl_PL
dc.titleMistyka męskości: Franco La Cecli i Roberta Bly’a koncepcja mężczyznypl_PL
dc.title.alternativeThe Masculine Mystique: Franco La Cecla’s and Robert Bly’s Concepts of Manpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number61-76pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteKamila Żukowska – absolwentka filologii polskiej i etnologii Uniwersytetu Łódzkiego, ukończyła także podyplomowe Gender Studies realizowane przez PAN. Doktorantka w Katedrze Literatury Dawnej i Nauk Pomocniczych Instytutu Filologii Polskiej UŁ. . Publikowała m.in. w Hybris, Kulturze i Edukacji, Studiach z Historii Filozofii. Autorka monografii: Krasicki: Reinterpretacja (Officyna, 2016) oraz Poetyki totalnej. O Antropologii literatury N. Frye’a (Universitas, 2017). Przygotowuje rozprawę doktorską poświęconą poezji religijnej Konstancji Benisławskiej. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.pl_PL
dc.referencesArcimowicz K. (2003). Obraz mężczyzny w polskich mediach. Prawdafałsz-stereotyp. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl_PL
dc.referencesArcimowicz K. (2008). Przemiany męskości w kulturze współczesnej. W: M. Fuszara (red.). Nowi mężczyźni? (s. 21-54). Warszawa: TRIO.pl_PL
dc.referencesBaer M. (2004). Najzdrowszy ze sceptycyzmów? Koncepcja płci i seksualności w antropologii społeczno-kulturowej. W: M. Radkiewicz (red.). Gender. Konteksty (s.11-26). Kraków: RABID.pl_PL
dc.referencesde Beauvoir S. (2003). Druga płeć. Przeł. G. Mycielska, M. Leśniewska. Warszawa: Czarna Owcapl_PL
dc.referencesBly R. (2004). Żelazny Jan. Przeł. J. Tittenbrun, Warszawa: Zysk i S-kapl_PL
dc.referencesBordo S. (1987). Flight to Objetivity: Essays on Cartesianism and Culture, New York: State University and New York Press.pl_PL
dc.referencesBourdieu P. (2004). Męska dominacja. Przeł. L. Kopciewicz. Warszawa: Oficyna Naukowa.pl_PL
dc.referencesButler J. (2008). Uwikłani w płeć. Przeł. K. Krasuska. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.pl_PL
dc.referencesLa Cecla F. (2014). Szorstkim być. Antropologia mężczyzny. Przeł. H. Serkowska, Warszawa: Sic.pl_PL
dc.referencesCiaputa E., Wojnicka K. (2011). Wprowadzenie: refleksja naukowa nad społeczno-kulturowymi fenomenami męskości. W: E. Ciaputa, K. Wojnicka (red.). Karuzela z mężczyznami. Problematyka męskości w polskich badaniach społecznych (s. 7-24). Kraków: Impuls.pl_PL
dc.referencesConnell R. (2010). Reżimy płciowe i porządek płci. Przeł. E. Korytkowska. Pobrane z: http://www.ekologiasztuka.pl/pdf/f0095connell.pdf. Dostęp: 22.01.2017.pl_PL
dc.referencesDworkin A. (1981). Pornography: Men Possessing Women, Putnam: The Women’s Press.pl_PL
dc.referencesFaludi Susan (2013). Reakcja. Niewypowiedziana wojna przeciw kobietom. Przeł. A. Dzierzgowska, Warszawa: Czarna Owca.pl_PL
dc.referencesFreud Z. (2007). Psychologia nieświadomości. Przeł. R. Reszke. Warszawa: Wydawnictwo KR.pl_PL
dc.referencesFreud Z. (2013). Kultura jako źródło cierpień. Przeł. J. Prokopiuk. Warszawa: Aletheia.pl_PL
dc.referencesFriedan B. (2012). Mistyka kobiecości. Przeł. A. Grzybek, Warszawa: Czarna Owca.pl_PL
dc.referencesGrimm W. i J. (1986). Żelazny Jan. W: W. i J. Grimm. Baśnie braci Grimm. Przeł. E. Bielicka, M. Tarnowski. Warszawa: Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza.pl_PL
dc.referencesHorkheimer M., Adorno T. W. (1994). Dialektyka oświecenia. Przeł. M. Łukasiewicz, Warszawa: IFiS PAN.pl_PL
dc.referencesJacobi I. (1996). Psychologia C.G. Junga, Przeł. S. Łypacewicz. Warszawa: Zysk i S-ka.pl_PL
dc.referencesKimmel M. (1987). Changing men: new directions in research on men and masculinity. Newbury Park: Sage Publications.pl_PL
dc.referencesKimmel M., Messner M. (1988). Men’s lives, New York: Allyn and Bacon.pl_PL
dc.referencesMelosik Z. (2006). Kryzys męskości w kulturze współczesnej, Kraków: Impuls.pl_PL
dc.referencesMillet K. (1969). Sexual Politics. New York: Columbia University Press.pl_PL
dc.referencesRich A. (2000). Przymusowa heteroseksualność a egzystencja lesbijska. Przeł. A. Grzybek. Furia Pierwsza, nr 4/5, 91-127.pl_PL
dc.referencesSkoczylas Ł. (2011). Hegemoniczna męskość i dywidenda patriarchatu. O społecznej teorii płci kulturowej Reawynn Connel. Refleksje, nr 4, 11-18.pl_PL
dc.referencesSterne R. (1965). The Flight from Woman. New York: Noonday Press.pl_PL
dc.relation.volume2pl_PL
dc.disciplinefilozofiapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord