Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKruszelnicki, Michał
dc.contributor.authorKruszelnicki, Wojciech
dc.date.accessioned2021-03-17T13:43:15Z
dc.date.available2021-03-17T13:43:15Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1689-4286
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34244
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesInternetowy Magazyn Filozoficzny HYBRIS;7
dc.titleHabermas i poststrukturalizm, czyli jak nie być metafizykiem?pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number11pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationDolnośląska Szkoła Wyższapl_PL
dc.referencesBanasiak B. (1995), Filozofia „końca filozofii”. Dekonstrukcja Jacquesa Derridy, Warszawa: Spacjapl_PL
dc.referencesBanasiak B. (2003), Markiz de Sade – filozof XX wieku (przedmowa) [w:] D.A.F. de Sade, Julietta. Powodzenie występku, przeł. B. Banasiak i K. Matuszewski, Kraków: Mireki.pl_PL
dc.referencesBanasiak B. (1988), Ogród koczownika. Deleuze – rizomatyka i nomadologia, [w:] „Colloquia Communia” 1-3 (1988)pl_PL
dc.referencesBlanchot M. (1984), Racje Sade’a, przeł. A. Kotalska, [w:] „Literatura na Świecie” 3 (1984).pl_PL
dc.referencesCioran É. (2004), Ćwiartowanie, przeł. M. Falski, Warszawa: Aletheiapl_PL
dc.referencesDeleuze G, Guattari F. (1980), Mille Plateaux, t. 2: Capitalisme et schizofrenie, Paris: Éditions de Minuit.pl_PL
dc.referencesDerrida J. (2002), Kres człowieka, [w:] tenże, Marginesy filozofii, przeł. A. Dziadek, J. Margański i P. Pieniążek Warszawa: Aletheia.pl_PL
dc.referencesDerrida J. (2004), Struktura, znak i gra w dyskursie nauk humanistycznych, [w:] tenże: Pismo i różnica, przeł. K. Kłosiński, Warszawa: Aletheia.pl_PL
dc.referencesFoucault M. (2000), Czym jest Oświecenie?, [w:] tenże, Filozofia, historia, polityka. Wybór pism, przeł. D. Leszczyński, L. Rasiński, Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesHabermas J. (2000), Filozoficzny dyskurs nowoczesności, przeł. M. Łukasiewicz, Kraków: Universitas.pl_PL
dc.referencesHabermas J. (1996), Postmetaphysical Thinking, trans. W. M. Hohengarden, Cambridge: MIT Press.pl_PL
dc.referencesHabermas J. (1985), Remarks on the Concept of Communicative Action, [w:] G. Seebaß, R. Tuomela (eds), Social Action, Rotterdam: Reidel 1985.pl_PL
dc.referencesHabermas J. (1999), Teoria działania komunikacyjnego, t. 1-2, przeł. A.M. Kaniowski, Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesJuin H. (1974), Sade entier, [w:] „Europe” 4.pl_PL
dc.referencesKaniowski A. M., Rehabilitacja i transformacja filozofii praktycznej, (wstęp) [w:] J. Habermas, Teoria działania komunikacyjnego, dz. cyt.pl_PL
dc.referencesKlossowski P. (1999), Sade mój bliźni, przeł. B. Banasiak i K. Matuszewski, Warszawa: Aletheia.pl_PL
dc.referencesKomendant T. (1991), Oko błękitu, (Wstęp) [w:] G. Bataille, Historia oka i inne historie, przeł. T. Komendant i inni, Kraków: Oficyna Literacka.pl_PL
dc.referencesKwaśnica R. (1992), O dwóch wersjach pytania o przedrozumienie. Do pedagogiki naukowej i pedagogów z marginesu [w:] J. Rutkowiak (red.), Pytanie, dialog, wychowanie, Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesMcCarthy T. (1981), The Critical Theory of Jürgen Habermas, Cambridge: MIT Presspl_PL
dc.referencesPieniążek P. (2002), Dwie genealogie: Nietzsche/Foucault, [w:] A. Dubik (red.), Poznanie–Podmiot– Dyskurs, Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.pl_PL
dc.referencesPieniążek P. (2006), Suwerenność i nowoczesność. Z dziejów poststrukturalistycznej recepcji myśli Nietzschego, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesSade D.A.F. (1998), Histoire de Juliette ou les prosperités du vice, [w:] tegoż: Oeuvres, t. 3, Paris: Gallimardpl_PL
dc.referencesSafranski R. (1999), Zło. Dramat wolności, przeł. I. Kania, Warszawa: Czytelnik.pl_PL
dc.disciplinefilozofiapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord