Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPiasek, Wojciech
dc.date.accessioned2021-03-23T09:34:48Z
dc.date.available2021-03-23T09:34:48Z
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.issn2450-4491
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34365
dc.description.abstractThe article discusses the problem of the master – disciple relationship and its presence in modern science in the context of two models: an objective model of cognition and a constructivist model of cognition.en
dc.description.abstractW artykule podjęto problem relacji mistrz – uczeń i jej obecności we współczesnej nauce w ramach dwóch jej modeli: Obiektywistycznego Modelu Poznania i Konstruktywistycznego Modelu Poznania.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectmaster – disciple relationshipen
dc.subjectmagicen
dc.subjectobjective model of cognitionen
dc.subjectconstructivist model of cognitionen
dc.subjectrelacja mistrz – uczeńpl
dc.subjectmagiapl
dc.subjectobiektywistyczny model poznaniapl
dc.subjectkonstruktywistyczny model poznaniapl
dc.titleRelacja mistrz – uczeń w nauce współczesnej – kontekst kulturowypl
dc.title.alternativeThe Master – Disciple Relationship in Contemporary Science – Cultural Contexten
dc.typeArticle
dc.page.number34-42
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Instytut Historii i Archiwistykipl
dc.referencesBuchowski M. (1986) Magia. Jej funkcje i struktura, Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM.pl
dc.referencesBuchowski M. (1993) Magia i rytuał, Warszawa, Instytut Kultury.pl
dc.referencesKmita J. (1985) Kultura i poznanie, Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl
dc.referencesKmita J. (1987a) Myślenie mitologiczne w świetle strukturalistycznej opozycji metonimii i metafory w: Symbol i poznanie. W poszukiwaniu koncepcji integrującej, T. Kostyrko (red.), Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, s. 139–156.pl
dc.referencesKmita J. (1987b) Symbolizowanie jako relacja aksjologiczna oraz jako relacja semantyczna w: Symbol i poznanie. W poszukiwaniu koncepcji integrującej, T. Kostyrko (red.), Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, s. 188–198.pl
dc.referencesKmita J. (1989) Dziedzictwo magii w nauce w: Racjonalność. Nauka. Społeczeństwo, H. Kozakiewicz, E. Mokrzycki, M. J. Siemek (red.), Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, s. 50–66.pl
dc.referencesKmita J., Banaszak G. (1991) Społeczno-regulacyjna koncepcja kultury, Warszawa, Instytut Kultury.pl
dc.referencesKowalski A. P. (1999) Symbol w kulturze archaicznej, Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM.pl
dc.referencesKowalski A. P. (2001) Myślenie przedfilozoficzne. Studia z filozofii kultury i historii idei, Poznań, Wydawnictwo Fundacji Humaniora.pl
dc.referencesPałubicka A. (1984) Przedteoretyczne postaci historyzmu, Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl
dc.referencesPałubicka A. (1985) O trzech historycznych odmianach waloryzacji światopoglądowej, „Studia Metodologiczne”, nr 24, s. 51–76.pl
dc.referencesSkarga B. (1977) Mistrz i mag, „Teksty”, nr 1/31, s. 7–20.pl
dc.referencesSzahaj A. (2004) Zniewalająca moc kultury. Artykuły i szkice z filozofii kultury, poznania i polityki, Toruń, Wydawnictwo UMK.pl
dc.referencesZybertowicz A. (1995) Przemoc i poznanie. Studium z nie-klasycznej socjologii wiedzy, Toruń, Wydawnictwo UMK.pl
dc.contributor.authorEmailpiasek@umk.pl
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.08.04
dc.relation.volume8


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0