dc.contributor.author | Kafar, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2021-03-23T09:34:56Z | |
dc.date.available | 2021-03-23T09:34:56Z | |
dc.date.issued | 2020-01-03 | |
dc.identifier.issn | 2450-4491 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/34382 | |
dc.description.abstract | In this auto/biographical essay, I present the mechanism of how a relationship between an editor of a monograph and the authors of texts submitted to it is forged. In this context, I propose a distinction between “hot” and “cold” texts. I assume an editor forms close emotional ties with a “hot” text, whereas the “cold” text is kept at both an emotional and heuristic distance. One of the articles written by Ewa Marynowicz- Hetka and published in the periodical “Educational Sciences. Interdisciplinary Studies” is presented as an instructive example of how a reading of a “hot” text may have consequences for the emergence of a newly shaped “school of thought” (a term coined by Teresa Bauman). | en |
dc.description.abstract | W prezentowanym auto/biograficznym szkicu interesuje mnie mechanizm zawiązywania się relacji między redaktorem pracy zbiorowej (monografii) a autorami nadesłanych tekstów. W tym kontekście wyodrębniam opozycję tekstów „gorących” oraz tekstów „zimnych”, względem których redaktor pozostaje zdystansowany emocjonalnie i poznawczo. Biorąc za przykład tekstu „gorącego” jeden z artykułów Ewy Marynowicz-Hetki, opublikowany w czasopiśmie NOWIS, pokazuję, jakie skutki może wywołać jego lektura dla pojawienia się zalążków „szkoły myślenia” (termin ukuty przez Teresę Bauman). | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.subject | relationship editor/author | en |
dc.subject | “hot” versus “cold” texts | en |
dc.subject | school of thought | en |
dc.subject | Ewa Marynowicz-Hetka | en |
dc.subject | relacja redaktor/autor | pl |
dc.subject | „gorące” versus „zimne” | pl |
dc.subject | teksty | pl |
dc.subject | szkoła myślenia | pl |
dc.subject | Ewa Marynowicz-Hetka | pl |
dc.title | W dialogu z mistrzami albo jak rodzi się szkoła myślenia. Uwagi na marginesie lektury artykułu Ewy Marynowicz-Hetki „Szkoła myślenia: relacyjne procesy trwania i transformacji” | pl |
dc.title.alternative | In Dialogue with Masters, or How a School of Thought is Born: Remarks on the Margins of „The School of Thought: Relational Processes of Lasting Existence and Transformation" by Ewa Marynowicz-Hetka | en |
dc.type | Article | |
dc.page.number | 281-292 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Katedra Badań Edukacyjnych | pl |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2013) Mistrzynie pracy socjalnej/społecznej – fenomen trwania z perspektywy koncepcji rozwoju poprzez zerwania i nieciągłości. Propozycja ram narzędzia analizy w: Kobiety w pracy socjalnej, A. Kotlarska-Michalska (red.), Poznań, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, s. 31–47. | pl |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2019a) The School of Thought: Relational Processes of Lasting Existence and Transformation, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 109–125. | pl |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2019b) Szkoła myślenia: relacyjne procesy trwania i transformacji, mps. | pl |
dc.references | Tillmann L. M. (2019a) Qualitative Inquiry into Art History: A Tribute to Arthur P. Bochner, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 273–280. | pl |
dc.references | Tillmann L. M. (2019b) Mother Mentor: A Tribute to Carolyn Ellis, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 267–272. | pl |
dc.references | Wejland A. P. (2010) Dyskurs i tożsamość. Opowieści we wspólnocie naukowej w: Okolice socjologicznej tożsamości. Księga poświęcona pamięci Wojciecha Sitka, Z. Kurcz, I. Taranowicz (red.), Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 155– 182. | pl |
dc.references | Wejland A. P. (2019) Anti-Masters, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 148–157. | pl |
dc.contributor.authorEmail | marcin.kafar@uni.lodz.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.08.21 | |
dc.relation.volume | 8 | |