dc.contributor.author | Taczkowska, Kalina | |
dc.date.accessioned | 2021-07-22T11:50:56Z | |
dc.date.available | 2021-07-22T11:50:56Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 1689-4286 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38098 | |
dc.description.abstract | Celem pracy jest omówienie wybranych prac Billa Violi odznaczających
się najbardziej afektywną treścią po to, by na ich podstawie uzyskać
wgląd w swoistość sztuki video jako gatunku artystycznego. W pracy
zostaje postawiona teza, że tym, co odróżnia video-art od innych form
sztuki, jest jego afektywny potencjał. | pl_PL |
dc.description.abstract | The aim of the thesis is to discuss selected Bill Viola’s pieces
characterized by their high affective content in order to get insight into
video-art as an artistic genre. The author claims that what distinguishes
video art from other forms of art is its affective potential. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Instytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Internetowy Magazyn Filozoficzny HYBRIS;52 | |
dc.subject | afekt | pl_PL |
dc.subject | instalacja | pl_PL |
dc.subject | medium | pl_PL |
dc.subject | obraz | pl_PL |
dc.subject | video-art | pl_PL |
dc.subject | sztuki audiowizualne | pl_PL |
dc.subject | affect | pl_PL |
dc.subject | installation | pl_PL |
dc.subject | medium | pl_PL |
dc.subject | painting | pl_PL |
dc.subject | audiovisual art | pl_PL |
dc.title | Estetyka afektu. Video-art Billa Violi | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 67-85 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Warszawski | pl_PL |
dc.references | Alksnin, A. (2014). Augustine: Króliczek Charcota. W: Teksty Drugie, 1, 309-326. | pl_PL |
dc.references | Bal, M. (2007). A gdyby tak? Język afektu, przeł. M. Maryl, W: Teksty Drugie, 1-2, 165-188. | pl_PL |
dc.references | Bonitzer, P. (1997). Powierzchnia wideo, przeł. I. Ostaszewska. W: A. | pl_PL |
dc.references | Gwóźdź A. (1997). Pejzaże audiowizualne. Telewizja, wideo, komputer. Kraków. | pl_PL |
dc.references | Budrewicz, Z., Sendyka, R., Nycz, R. (red.) (2014). Pamięć i afekty. Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Della Rocca, M. (2008). Spinoza. Nowy Jork. | pl_PL |
dc.references | Deleuze, G. (2005). Logika wrażenia, przeł. M. Kędzierski. W: Kwartalnik Artystyczny, 4, 80-101. | pl_PL |
dc.references | Deleuze, G., Guattari, F. (2000). Co to jest filozofia?, przeł. P. Pieniążek. Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Descartes, R. (1958). Namiętności duszy, przeł. L. Chmaj. Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Doroszewski, W. (red.) (1958). Słownik języka polskiego. Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dubisz, S. (red.) (2003). Uniwersalny słownik języka polskiego. Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Glosowitz, M. (2014). Estetyka afektywna. Zarys metodologii badań literackich. W: Teksty Drugie, 1. 47-62 | pl_PL |
dc.references | Herer, M. (2006). Gilles Deleuze. Struktury – maszyny – kreacje. Kraków. | pl_PL |
dc.references | Krauss, R. (1999). A Voyage on the North Sea.Art in the Age of PostMedium Condition. Londyn. | pl_PL |
dc.references | Krauss, R. (2010). Perceptual Inventory. Londyn. | pl_PL |
dc.references | Krauss, R. (1976). Video: The Aesthetics of Narcissism. W: October, 1, 50- 64. | pl_PL |
dc.references | Lipiński, F. (2013). Hopper wirtualny. Obrazy w pamiętającym spojrzeniu. Toruń. | pl_PL |
dc.references | Massuni, B. (2013). Autonomia afektu. W: Teksty Drugie, 6, 112-135. | pl_PL |
dc.references | Meigh-Andrews, C. (2014). A History of Video Art. Nowy Jork. | pl_PL |
dc.references | Myrdzik B. (2014). O niektórych konsekwencjach zwrotu afektywnego w badaniach kulturowych. W: Teksty Drugie, 1, 115-128. | pl_PL |
dc.references | Nycz, R., Łebkowska, A., Dauksza, A. (red.) (2015). Kultura afektu – afekty w kulturze. Humanistyka po zwrocie afektywnym. Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pitrus, A. (2015). Zanurzony. O sztuce Billa Violi. Kraków. | pl_PL |
dc.references | Røssaak, E. (2009). Affects and medium: re-imagining media differences through Bill Viola's The Quintet of the Astonished, doi.org/10.1080/17400300903047086 [dostęp: 22 XI 2020]. | pl_PL |
dc.references | Smolińska, M. Efekt narcyza. Metanarcyzm w sztuce wideo(instalacji), z zasobów projektu Pole narcyzów, fieldofnarcissi.com/upload/iLEu2GPfFBSNPwAW/ImMHSjP6ZrfQMMo Gvkp5v TLLxlxTBFKN_pl.pdf [dostęp: 22 XI 2020] | pl_PL |
dc.references | de Spinoza, B. (1991). Etyka, tłum. I. Myślicki. Warszawa | pl_PL |
dc.references | Urbańska, K. (2007). Bill Viola – mistyk współczesności. W: sztuka.pl, 135, 06/2007 | pl_PL |
dc.references | Westgeest, H. (2016). Video Art Theory. A Comparative Approach. Chichester. | pl_PL |
dc.references | Zawojski, P. (2012). Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów. Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Poza zasadą przyjemności. Afektywne operacje, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, 9 V – 2 VII 2017. | pl_PL |
dc.relation.volume | 1 | pl_PL |
dc.discipline | filozofia | pl_PL |