SPIS TREŚCI

1. Wstęp
Krystyna Pietrych
2. Audiowizualność literatury. Między „literaturą środka” a elitaryzmem
Adam Regiewicz
3. W jednym pierścieniu. Zarys relacji intermedialnych literatury i sztuki jubilerskiej
Ewelina Suszek
4. Simone Weil i Kaija Saariaho. Paradoksy literacko-muzyczne
Katarzyna Kucia-Kuśmierska
5. Powinowactwa i koligacje artystyczne Celiny Michałowskiej
Monika Kulesza
6. Między Krywaniem Tetmajera a Krywaniem Goorala – intermedialne losy jednej pieśni
Maria Kościelniak-Woźniak
7. Mickiewicz – Stasiuk –Haydamaky. Literacko-muzyczne podróże po stepach Akermanu
Wojciech Maryjka
8. „Śpiewające wiersze” z Kabaretu Kici Koci w autorskim wykonaniu Mirona Białoszewskiego
Katarzyna Cudzich-Budniak
9. „Znawca miłosnych pieśni / i dojrzałych czereśni” – o zaśpiewanych wierszach Ewy Lipskiej
Paweł Marciniak
10. Roman Honet i Zdzisław Beksiński – wspólnota fantastycznej wyobraźni
Szymon Trusewicz
11. Intermedialność Alicji w Krainie Czarów. Przykład adaptacji Tima Burtona
Iwona Grodź
12. Pastoralizm wobec wojny w Tęczy oraz Zakochanych kobietach D.H. Lawrence’a
Sylwia Wojciechowska
13. Męskość wobec syndromu Kopciuszka. Wybrane aspekty kreacji męskiego bohatera w cyklu powieściowym Anny Ficner-Ogonowskiej
Aleksandra Pawłowska
14. Przeobrażenia w polu literackim – przemieszczenia, parcelacje, zanikanie. Recenzja książki Elżbiety Winieckiej Poszerzanie pola literackiego. Studia o literackości w internecie (Universitas, Kraków 2020)
Agnieszka Czyżak
15. Między drukowanym kodeksem a powieścią na ekranie telefonu. Z Kate Pullinger o zaklinaniu słów, multimediów i ciał czytelników w e-literackich opowieściach rozmawia Agnieszka Przybyszewska
Agnieszka Przybyszewska

Recent Submissions