Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPałuszyńska, Edyta
dc.contributor.authorGaze, Mateusz
dc.date.accessioned2022-03-10T14:55:16Z
dc.date.available2022-03-10T14:55:16Z
dc.date.issued2021-12-30
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41020
dc.description.abstractThe article presents the assumptions, theses, concepts and postulates of the papers published in the 28th volume of the “Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” journal under the title “Komunikacja – język – kultura. Nowe ścieżki w glottodydaktyce polonistycznej”. The authors of the discussed texts focus on such issues as: diagnosing the levels of language proficiency, intercultural communication, teaching groups from specific countries and cultures, teaching groups with special educational needs, new solutions in the methodology of teaching subsystems and skills, genres, texts and content teaching, new techniques in remote teaching. en
dc.description.abstractW artykule zostały przedstawione założenia, tezy, koncepcje i postulaty prac zamieszczonych w 28. tomie czasopisma „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” zatytułowanym Komunikacja – język – kultura. Nowe ścieżki w glottodydaktyce polonistycznej. Autorzy omawianych tekstów koncentrują się na takich kwestiach, jak: diagnozowanie poziomów biegłości językowej, komunikacja międzykulturowa, nauczanie grup pochodzących z określonych krajów i kręgów kulturowych, nauczanie grup o specjalnych potrzebach edukacyjnych, nowe rozwiązania w metodyce nauczania podsystemów i sprawności, gatunki, teksty i treści nauczania, nowe techniki w nauczaniu zdalnym.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemcówpl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectteaching Polish as a non-native languageen
dc.subjectlanguage teaching methodologyen
dc.subjectlevels of language proficiencyen
dc.subjectteaching specialist language variantsen
dc.subjecttext in language teachingen
dc.subjectremote teachingen
dc.subjectglottodydaktykapl
dc.subjectmetodyka nauczaniapl
dc.subjectpoziomy biegłości językowejpl
dc.subjectnauczanie specjalistycznepl
dc.subjecttekst w nauczaniupl
dc.subjectnauczanie zdalnepl
dc.titlePraktyka (glotto)dydaktyczna z perspektywy naukowej: poszukiwanie nowych inspiracji, rozwiązań i metod w procesie kształceniapl
dc.title.alternativeTeaching polish as a non-native language from a scientific perspective: searching for new inspirations, solutions and methods in the educational processen
dc.typeOther
dc.page.number9-19
dc.contributor.authorAffiliationPałuszyńska, Edyta - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódźpl
dc.contributor.authorAffiliationGaze, Mateusz - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódźpl
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesDąbrowska A., 2012, Kto, gdzie, kiedy i dlaczego uczył (się) dawniej języka polskiego jako obcego?, w: A. Markowski, R. Pawelec (red.), Oblicza polszczyzny, Warszawa, s. 191–210.pl
dc.referencesEuropejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, 2003, Warszawa.pl
dc.referencesGrzegorczykowa R., 1984, Zarys słowotwórstwa polskiego, Warszawa.pl
dc.referencesGrzegorczykowa R., 1997, Nowe spojrzenie na kategorię aspektu w perspektywie semantyki kognitywnej, w: R. Grzegorczykowa, Z. Zaron (red.), Semantyczna struktura słownictwa i wypowiedzi, Warszawa, s. 25–38.pl
dc.referencesKarolczuk, A., 2010, Teksty, „podteksty” i konteksty a przyswajanie aspektu, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 17, s. 251–256.pl
dc.referencesKomorowska H., 2005, Testowanie językowych osiągnięć uczniów – trudności i zagrożenia, „Języki Obce w Szkole”, nr 6, s. 41–51.pl
dc.referencesMiodunka W., 2016, Glottodydaktyka polonistyczna: pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Kraków.pl
dc.referencesMöller S., 2013, Berlin–Warszawa–Express. Pociąg do Polski, Poznań.pl
dc.referencesRuta-Korytowska K., 2018, Poziom sprawności czytania i pisania u studentów z dysfunkcją słuchu, Poznań.pl
dc.referencesSasaki K., 2017, Jestem Kazu. Japończyk w Polsce, Bydgoszcz.pl
dc.referencesSeretny A., Lipińska E. (red.), 2021, Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty – dylematy – trendy, Kraków.pl
dc.referencesWielkiewicz-Jałmużna D., 2008, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego w latach 1952–2002, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 15.pl
dc.referencesZarzycka G., 2013, Dyskurs glottodydaktyczny na łamach „Kształcenia Polonistycznego Cudzoziemców”w latach 1987–2013, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 20, s. 11–21.pl
dc.referencesZarzycka G., Grochala B. (red.), 2020, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 27. https://doi.org/10.18778%2F0860-6587pl
dc.referencesZiarkowska-Kubiak B., 2011, O potrzebie zmian w programach i metodach nauczania Głuchych Polaków języka i kultury polskiej, w: E. Twardowska, M. Kowalska (red.), Edukacja niesłyszących, Łódź, s. 77–91.pl
dc.referenceshttp://polonicum.uw.edu.pl/ (dostęp: 01.10.2021).pl
dc.referencesSystem certyfikacji, https://certyfikatpolski.pl/system-certyfikacji/ (dostęp: 01.10.2021).pl
dc.referenceshttps://www.umcs.pl/pl/o-nas,8071.htm (dostęp: 1.10.2021).pl
dc.contributor.authorEmailPałuszyńska, Edyta - edyta.paluszynska@uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailGaze, Mateusz - mateusz.gaze@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.28.01
dc.relation.volume28


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0