Internet rzeczy – Biznes – Marketing – Wyzwanie
Streszczenie
Rozwój Internet of Things (IoT), maszyn samodzielnie funkcjonujących w sieci, wydaje się nie do zatrzymania. Jego ogromny potencjał i dynamikę potwierdzają liczne opracowania oraz raporty wskazujące na intensywny wzrost, zarówno nakładów inwestycyjnych, jak i wartości globalnego rynku IoT. Dodatkowo zaangażowanie wielkich graczy takich jak: Amazon, Google, Microsoft, Apple czy Samsung, świadczy o tym, że zmiany otaczającej nas rzeczywistości stają się nieodwracalnym trendem. Cała gospodarka ulega przemianom pod wpływem rozwoju tej technologii. W rzeczywistości to przedsiębiorstwa są głównymi beneficjentami postępującej cybernetyzacji, pozwalającej między innymi na: zwiększenie wydajności, poprawę jakości, skrócenie czasu dostaw, obniżenie kosztów produkcji i usług czy też poprawę wykorzystania informacji w procesie podejmowania decyzji. Jednak wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań zawsze niesie ze sobą ryzyko niepowodzenia. Celem artykułu była próba zidentyfikowania wyzwań związanych z implementacją Internetu rzeczy w sferze biznesu i marketingu, mogących stanowić przeszkodę w czerpaniu korzyści oferowanych przez nowe technologie.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: