Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTybura, Arkadiusz
dc.contributor.editorGlinkowska-Krauze, Beata
dc.date.accessioned2022-05-24T16:08:32Z
dc.date.available2022-05-24T16:08:32Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationTybura A., Internet rzeczy – Biznes – Marketing – Wyzwanie, [w:] B. Glinkowska-Krauze (red.), Współczesne trendy bezpieczeństwa biznesu. Problemy i wyzwania gospodarek wschodnich, WUŁ, Łódź 2022, https://doi.org/10.18778/8142-855-2.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-855-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41920
dc.description.abstractRozwój Internet of Things (IoT), maszyn samodzielnie funkcjonujących w sieci, wydaje się nie do zatrzymania. Jego ogromny potencjał i dynamikę potwierdzają liczne opracowania oraz raporty wskazujące na intensywny wzrost, zarówno nakładów inwestycyjnych, jak i wartości globalnego rynku IoT. Dodatkowo zaangażowanie wielkich graczy takich jak: Amazon, Google, Microsoft, Apple czy Samsung, świadczy o tym, że zmiany otaczającej nas rzeczywistości stają się nieodwracalnym trendem. Cała gospodarka ulega przemianom pod wpływem rozwoju tej technologii. W rzeczywistości to przedsiębiorstwa są głównymi beneficjentami postępującej cybernetyzacji, pozwalającej między innymi na: zwiększenie wydajności, poprawę jakości, skrócenie czasu dostaw, obniżenie kosztów produkcji i usług czy też poprawę wykorzystania informacji w procesie podejmowania decyzji. Jednak wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań zawsze niesie ze sobą ryzyko niepowodzenia. Celem artykułu była próba zidentyfikowania wyzwań związanych z implementacją Internetu rzeczy w sferze biznesu i marketingu, mogących stanowić przeszkodę w czerpaniu korzyści oferowanych przez nowe technologie.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWspółczesne trendy bezpieczeństwa biznesu. Problemy i wyzwania gospodarek wschodnich;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectInternet rzeczypl_PL
dc.subjectmarketing cyfrowypl_PL
dc.subjectzarządzanie danymipl_PL
dc.subjectintegracja systemówpl_PL
dc.titleInternet rzeczy – Biznes – Marketing – Wyzwaniepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number61-69pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-814-6
dc.referencesBuben K., Internet rzeczy przyszłością marketingu – przykłady i wyzwania, https:// www.ican.pl/b/internet-rzeczy-przyszloscia-marketingu---przykladyi‑wyzwania/PXK3T5cs5 [dostęp 22.06.2021].pl_PL
dc.referencesFrąckiewicz E., Internet rzeczy – nowe oblicze komunikacji marketingowej?, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu” 2016, t. 67, nr 2.pl_PL
dc.referencesGórazda M., Jak Internet rzeczy zmieni biznes i marketing, https://interaktywnie.com/okiem-eksperta/jak-internet-rzeczy-zmieni-biznes-i-marketing-252575 [dostęp 22.06.2021].pl_PL
dc.referencesIoT w polskiej gospodarce, Raport Grupy Roboczej ds. Internetu Rzeczy przy Ministerstwie Cyfryzacji, Warszawa 2019.pl_PL
dc.referencesKryśkiewicz Ł., Wyzwania IoT w biznesie – potencjalne zagrożenia i niedogodności, http://di.com.pl/wyzwania-iot-w-biznesie-potencjalne-zagrozenia-i-niedogodnosci-56027 [dostęp 22.06.2021].pl_PL
dc.referencesŁapińska M., MarTech – Marketing Technology a rozwój platform SaaS do automatyzacji marketingu, „Marketing i Rynek” 2019, nr 3.pl_PL
dc.referencesMarek L., Internet rzeczy a wzrost potencjału narzędzi marketingowych, „Marketing i Rynek” 2018, nr 8.pl_PL
dc.referencesRaducha B., Krótka historia Internetu i stron www, https://webwavecms.com/historia-internetu [dostęp 22.06.2021].pl_PL
dc.referencesRot A., Sobińska M., Internet rzeczy jako katalizator zmian w outsourcingu usług IT, „Zarządzanie i Finanse” 2018, nr 4, cz. 2.pl_PL
dc.referencesRot A., Sobińska M., Skalowalność, bezpieczeństwo i interoperacyjność jako kluczowe wyzwania dla projektowania systemów Internetu rzeczy, „Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej”, Zarządzanie 2018, nr 31.pl_PL
dc.referencesSmart home. Smart cities. Smart world, Cyfrowa Polska, Warszawa 2020, https://cyfrowapolska.org/wp-content/uploads/2020/11/Raport_Rynek-IOT_2020_net.pdf [dostęp 22.06.2021].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-855-2.06


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe