Show simple item record

dc.contributor.authorMijalska, Aleksandra
dc.date.accessioned2022-06-07T10:45:14Z
dc.date.available2022-06-07T10:45:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2300-1690
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/42089
dc.description.abstractThe issue that sociologists, psychologists and anthropologists are still facing is developing new and effective methods of qualitative research into advertising – one of the most important elements of the modern world of broadly defined consumption. This text presents not only a detailed description of visual analysis method in the qualitative research but also a proposal of an authorial and universal tool for advertising messages analysis while providing empirical examples of its application.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherKatedra Socjologii Polityki i Moralności, Wydział Ekonomiczno-Socjologicznypl_PL
dc.relation.ispartofseriesWładza Sądzenia;15
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectvisual analysispl_PL
dc.subjectqualitative methodspl_PL
dc.subjectadvertisingpl_PL
dc.subjectadvertising researchpl_PL
dc.titleVisual Data Analysis – New Quality in the Interpretation of Advertisements. The Proposal of the Tool for Commercials Analysispl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number104-119pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteAleksandra Mijalska – sociologist, a doctoral student in the Department of Sociology of Morality at the Institute of Sociology of the University of Lodz. Main research interests: sociology of the body, identity, sociology of advertising, mass media, qualitative methodspl_PL
dc.referencesArcimowicz K. (2003). Obraz mężczyzny w polskich mediach. Prawda. Fałsz. Stereotyp. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl_PL
dc.referencesBogunia-Borowska M., Sztompka P. (2012). Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej. Kraków: Wydawnictwo Znak.pl_PL
dc.referencesGolka M. (1994). Świat reklamy. Agencja BadawczoPromocyjna ARTIApl_PL
dc.referencesHawkes T. (1988). Strukturalizm i semiotyka. Warszawa: Wydawnictwo PWNpl_PL
dc.referencesHübner I. (2005). Semiotyka a literatura i literaturoznawstwo. „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2005). Wizualne wyobrażenia. Główne strategie badawcze w socjologii wizualnej a metodologia teorii ugruntowanej. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, tom I, nr 1.pl_PL
dc.referencesLewiński P. (1999). Retoryka reklamy. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.pl_PL
dc.referencesNowotniak J. (2013). Badania etnograficzne z elementami wizualnymi w kształceniu akademickim – możliwości i ograniczenia. „Opuscula Sociologica”, nr 4, s. 17pl_PL
dc.referencesMelosik Z. (2002). Kryzys męskości w kulturze współczesnej. Poznań: Wydawnictwo Woluminpl_PL
dc.referencesMoxey K. (2008). Visual Studies and the Iconic Turn. “Journal of Visual Culture”, nr 2, s. 131–146.pl_PL
dc.referencesMirzoeff N. (2012). Czym jest kultura wizualna. W: M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka (red.).Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej. Kraków: Wydawnictwo Znakpl_PL
dc.referencesRose G. (2010). Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa: Wydawnictwo PWN.pl_PL
dc.referencesRussel T., Lane R. (2000). Reklama według Ottona Kleppnera. Kraków: Wydawnictwo FELBERG SJA.pl_PL
dc.referencesSztompka P. (2005). Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza. Warszawa: Wydawnictwo PWN.pl_PL
dc.referencesWimmer R., Dominick J. (2008). Mass media. Metody badań. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiegopl_PL
dc.referenceshttp://4e.com.pl/spoty-reklamowe/spot-telewizyjnyagata-meble/ (accessed December 7, 2015)pl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe