dc.contributor.author | Ferenc, Tomasz | |
dc.date.accessioned | 2022-06-30T05:14:07Z | |
dc.date.available | 2022-06-30T05:14:07Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 2300-1690 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/42351 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katedra Socjologii Polityki i Moralności, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Władza Sądzenia;19 | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Detroit | pl_PL |
dc.subject | fotoesej | pl_PL |
dc.subject | murale | pl_PL |
dc.subject | freski | pl_PL |
dc.subject | amerykańskie miasto | pl_PL |
dc.subject | przemysł motoryzacyjny | pl_PL |
dc.title | Freski i murale – historia Detroit w obrazach | pl_PL |
dc.type | Other | pl_PL |
dc.page.number | 218-263 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Katedra Socjologii Sztuki i Edukacji, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Tomasz Ferenc – dr hab., socjolog, pracownik Katedry Socjologii Sztuki i Edukacji UŁ. Jego obszar
zainteresowań koncentruje się na antropologii i socjologii wizualnej, procesach migracyjnych i kulturze pogranicza oraz na biograficznie zorientowanej socjologii sztuki. Ostatnie publikacje: T. Ferenc,
K. Jóźwiak, A. Różycki, 2020, Zapisy pamięci. Historie Zofii Rydet, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego;
T. Ferenc, M. Domański, 2019, Borderlands. Tensions on the External Borders of the European Union,
Wydawnictwo ASP w Łodzi. | pl_PL |
dc.references | Barriga, T. Porwanie, które wstrząsnęło Ameryką. Pobrane z: https://tvn24.pl/magazyn-tvn24/ porwanie-ktore-wstrzasnelo-ameryka-najwieksza- -sprawa-od-czasow-zmartwychwstania,138,2465 | pl_PL |
dc.references | Beal, G. W. J. (2010). Mutual Admiration, Mutual Exploitation: Rivera, Ford and the Detroit Industry Murals. Berkeley Review of Latin American Studies, Spring 2010. Pobrane z: https://clas.berkeley.edu/ research/art-mutual-admiration-mutual-exploitation-rivera-ford-and-detroit-industry-murals | pl_PL |
dc.references | Downs, L. B. Rivera, Detroit Murals. Pobrane z: https://pl.khanacademy.org/humanities/art1010/latin-america-modernism/mexican/a/ rivera-detroit-industry-murals | pl_PL |
dc.references | LeDuff, Ch. (2019). Detroit. Sekcja zwłok Ameryki (I. Noszczyk, tłum.). Wołowiec: Wydawnictwo Czarne | pl_PL |
dc.references | Majer, A. (2014). Odrodzenie miast. Łódź: Wydawnictwo UŁ, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. | pl_PL |
dc.references | Nieszczerzewska, M. (2019). Detropia. Anatomia metropolitalnej destrukcji.W: A. Kaczmarek, M. Nieszczerzewska (red.), Pejzaże destrukcji. Atrofia i rozkład w kulturze (s. 27–41). Poznań: Wydawnictwo UAM. | pl_PL |
dc.references | Rubyan-Ling, S. (1996). The Detroit Murals of Diego Rivera. History Today, 46(4), 34–38. | pl_PL |
dc.references | Sysling, A. (2015). What was the 1932 Ford Hunger March? Pobrane z: https://wdet.org/ posts/2015/08/10/81135-curiosid-what-was- -the-1932-ford-hunger-march/ | pl_PL |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |