Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBanach, Agnieszka
dc.contributor.editorBiernacka, Michalina
dc.contributor.editorKaźmierczak, Paulina
dc.contributor.editorBanach, Agnieszka
dc.date.accessioned2022-09-08T15:24:44Z
dc.date.available2022-09-08T15:24:44Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationBanach A., Ucząc bawić, bawiąc uczyć – o wykorzystaniu gier i zabaw na lekcjach języka polskiego jako obcego, [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 33-47, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-114-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43098
dc.description.abstractWbrew obiegowej opinii, gry i zabawy nie są zarezerwowane tylko dla dzieci i nie stanowią wyłącznie rozrywki w czasie wolnym. Liczne badania psychologów udowadniają, że wykorzystanie technik ludycznych w nauczaniu sprzyja poprawie efektów procesu dydaktycznego. W artykule przedstawione zostały wyniki badań ankietowych przeprowadzonych na osobach uczących się języka polskiego jako obcego oraz ich lektorach, które wskazują, jak postrzegane są przykładowe elementy ludyczne na zajęciach językowych.pl_PL
dc.description.abstractContrary to a common statement games and plays are not only for children and they are not only a form of entertainment in one’s free time. Numerous psychologists’ studies show that use of ludicity techniques in teaching supports the improvement of didactic effects. The article presents the results of a questionnaire survey carried among people learning Polish as a foreign language and their lecturers. They show how they interpret particular ludicity elements.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBiernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectludycznośćpl_PL
dc.subjectgry i zabawypl_PL
dc.subjectglottodydaktykapl_PL
dc.subjectludicitypl_PL
dc.subjectgames and playspl_PL
dc.subjectglottodidacticspl_PL
dc.titleUcząc bawić, bawiąc uczyć – o wykorzystaniu gier i zabaw na lekcjach języka polskiego jako obcegopl_PL
dc.title.alternativeTo Play While Teaching, to Teach While Playing – about Using Games and Plays during Polish Classes for Foreignerspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number33-47pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódźpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-115-4
dc.referencesBieszczanin M., 2008, Przyswajanie słownictwa języka obcego a motywacja, w: A. Michońska- Stadnik, Z. Wąsik (red.), Nowe spojrzenia na motywację w dydaktyce języków obcych, t. 2, Wrocław, s. 11–21.pl_PL
dc.referencesBrudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., 2011, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce.pl_PL
dc.referencesChojak M., 2017, Zabawa jako warunek prawidłowego rozwoju dzieci i przygotowania studentów do zawodu nauczyciela – przykład dobrej praktyki, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny”, t. 36, z. 1.pl_PL
dc.referencesCudzich B., 2012, Wykorzystanie technik ludycznych oraz WebQuest w nauczaniu języka specjalistycznego, „Homo Ludens”, nr 1 (4).pl_PL
dc.referencesGrabowski M., 2011, Zabawa jako podstawowa forma aktywizacji dziecka w wieku wczesnoszkolnym, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce: kwartalnik dla nauczycieli”, nr 2–3, 7–16.pl_PL
dc.referencesHuizinga J., 1985, Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKulka D., 2018, Techniki ludyczne wykorzystywane w nauczaniu gramatyki języka polskiego jako obcego na różnych poziomach biegłości językowej, „Kształcenie Literackie. Dydaktyka Polonistyczna”, nr 4 (13).pl_PL
dc.referencesNowak E., 2004, Zabawa jako wprowadzenie do rozumienia tekstu literackiego, w: A. Janus-Sitarz (red.), Polonista w szkole. Podstawy kształcenia nauczyciela polonisty, Kraków, s. 159–172.pl_PL
dc.referencesSiedlaczek A., 1999–2000–2001, Wpływ zabawy na rozwój dzieci trzy- i czteroletnich, „Prace Naukowe. Pedagogika”, nr 8–9–10.pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., 1994, Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., 1995, Gry, zabawy i symulacje w procesie glottodydaktycznym, Poznań.pl_PL
dc.referencesSiek-Piskozub T., 2001, Uczyć się bawiąc. Strategie ludyczne na lekcjach języka polskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSłownik etymologiczny języka polskiego, 1970, pod red. A. Brücknera, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego PWN, 2006, pod red. L. Drabik, A. Kubiak-Sokół, E. Sobol, L. Wiśniakowskiej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego, 2010, pod red. B. Dunaja, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSurdyk A. (red.), 2007, Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, Poznań.pl_PL
dc.referencesWaloszek D., 2006, Pedagogika przedszkolna: metamorfoza statusu i przedmiotu badań, Kraków.pl_PL
dc.referencesWiśniewska H. (red.), 2000, Gry i zabawy w kształceniu językowym. Propozycje, scenariusze, projekty, Lublin.pl_PL
dc.referencesZarzycka G., Rudziński S., 2013, Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej w procesie kształcenia językowego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 20.pl_PL
dc.contributor.authorEmailagnieszka.banach@unilodz.eupl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-114.7.03
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe