dc.contributor.author | Pokorska, Michalina | |
dc.contributor.editor | Biernacka, Michalina | |
dc.contributor.editor | Kaźmierczak, Paulina | |
dc.contributor.editor | Banach, Agnieszka | |
dc.date.accessioned | 2022-09-08T15:27:47Z | |
dc.date.available | 2022-09-08T15:27:47Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Pokorska M., Wykorzystanie technik ludycznych w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci w wieku szkolnym (refleksje po kursie letnim w Mołdawii), [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 65-76, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.05 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8220-114-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/43100 | |
dc.description.abstract | Artykuł opisuje ludyczne metody pracy z dziećmi zastosowane przez lektorkę podczas wakacyjnych kursów w Bielcach, zorganizowanych dla lokalnej społeczności. Autorka tekstu omawia specyfikę środowiska polonijnego na terenie Mołdawii oraz działalność „Domu Polskiego w Bielcach”, w którym odbywały się zajęcia. W dalszej części artykułu znajdują się informację dotyczące psychologii rozwojowej dzieci w wieku szkolnym. Autorka podkreśla, że należy zadbać o zaspokojenie ich potrzeb, aby zapewnić im prawidłowy rozwój. Jedną z ważnych potrzeb dla tego okresu życia człowieka jest aktywność. Dlatego też autorka odwołuje się do metod nauczania wykorzystujących ruch i działanie, wspomagających przyswajanie wiedzy poprzez pozostawienie śladu pamięciowego podczas wykonywania jakiejś akcji. W głównej części tekstu autorka prezentuje aktywizujące metody pracy z dziećmi. Są to przede wszystkim piosenki oraz zabawy ruchowe, którym towarzyszą elementy muzyczne. Zaangażowanie i satysfakcja dzieci, które autorka zaobserwowała podczas zajęć przez nią prowadzonych, wskazują na słuszność zastosowanych przez nią metod edukacyjnych względem dzieci. | pl_PL |
dc.description.abstract | This article regards to author’s didactic experience concerning her teaching children on a Polish course in Moldova. The first part is a presentation of the Polish diaspora in this country. Next it provides a description of the Association “Polski Dom w Bielcach”, whose main goal is to integrate The Polish community in Moldova and give it a permanent contact with the Polish language and culture. The author writes about specificity of teaching children referring to Development Psychology. The major part of the text includes a presentation of the activating methods of teaching implemented by the author on a course of Polish to children in Moldova. She used primarily lively songs and educational games with motor activities. The pupils satisfaction and engagement proved that the applied teaching methods were appropriate and efficient. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | glottodydaktyka | pl_PL |
dc.subject | język polski jako obcy/drugi | pl_PL |
dc.subject | techniki aktywizujące | pl_PL |
dc.subject | Polonia | pl_PL |
dc.subject | glottodidactics | pl_PL |
dc.subject | Polish as a foreign language | pl_PL |
dc.subject | activating teaching methods | pl_PL |
dc.subject | learning by doing | pl_PL |
dc.subject | Polish Diaspora in Moldova | pl_PL |
dc.subject | ludyczność | pl_PL |
dc.title | Wykorzystanie technik ludycznych w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci w wieku szkolnym (refleksje po kursie letnim w Mołdawii) | pl_PL |
dc.title.alternative | Implementation of Activating Methods of Teaching Polish as a Foreign Language to Children (Reflections about a Summer Course of Polish in Moldova) | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020 | pl_PL |
dc.page.number | 65-76 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8220-115-4 | |
dc.references | Arleo A., Music, song and foreign language, „Les Cahier de l’APLUT”, v. XIX, nr 4/2000: https://www.persee.fr/doc/apliu_0248-9430_2000_num_19_4_3005 [10.05.2019]. | pl_PL |
dc.references | Benderly B. L., Greenspan S. I., 2000, Rozwój umysłu. Emocjonalne podstawy inteligencji, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Brzezińska A. (red.), 2005, Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Debesse M., 1996, Etapy wychowania, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Golińska K., Gry i zabawy dla każdego: https://instruktor.pabianice.zhp.pl/wp-content/uploads/2018/01/Gry-i-zabawy-dla-ka%C5%BCdego.pdf [10.06.2019]. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | michalina.pokorska@uni.lodz.eu | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8220-114.7.05 | |
dc.discipline | językoznawstwo | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |