Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPokorska, Michalina
dc.contributor.editorBiernacka, Michalina
dc.contributor.editorKaźmierczak, Paulina
dc.contributor.editorBanach, Agnieszka
dc.date.accessioned2022-09-08T15:27:47Z
dc.date.available2022-09-08T15:27:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationPokorska M., Wykorzystanie technik ludycznych w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci w wieku szkolnym (refleksje po kursie letnim w Mołdawii), [w:] Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Biernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 65-76, http://dx.doi.org/10.18778/8220-114.7.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-114-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43100
dc.description.abstractArtykuł opisuje ludyczne metody pracy z dziećmi zastosowane przez lektorkę podczas wakacyjnych kursów w Bielcach, zorganizowanych dla lokalnej społeczności. Autorka tekstu omawia specyfikę środowiska polonijnego na terenie Mołdawii oraz działalność „Domu Polskiego w Bielcach”, w którym odbywały się zajęcia. W dalszej części artykułu znajdują się informację dotyczące psychologii rozwojowej dzieci w wieku szkolnym. Autorka podkreśla, że należy zadbać o zaspokojenie ich potrzeb, aby zapewnić im prawidłowy rozwój. Jedną z ważnych potrzeb dla tego okresu życia człowieka jest aktywność. Dlatego też autorka odwołuje się do metod nauczania wykorzystujących ruch i działanie, wspomagających przyswajanie wiedzy poprzez pozostawienie śladu pamięciowego podczas wykonywania jakiejś akcji. W głównej części tekstu autorka prezentuje aktywizujące metody pracy z dziećmi. Są to przede wszystkim piosenki oraz zabawy ruchowe, którym towarzyszą elementy muzyczne. Zaangażowanie i satysfakcja dzieci, które autorka zaobserwowała podczas zajęć przez nią prowadzonych, wskazują na słuszność zastosowanych przez nią metod edukacyjnych względem dzieci.pl_PL
dc.description.abstractThis article regards to author’s didactic experience concerning her teaching children on a Polish course in Moldova. The first part is a presentation of the Polish diaspora in this country. Next it provides a description of the Association “Polski Dom w Bielcach”, whose main goal is to integrate The Polish community in Moldova and give it a permanent contact with the Polish language and culture. The author writes about specificity of teaching children referring to Development Psychology. The major part of the text includes a presentation of the activating methods of teaching implemented by the author on a course of Polish to children in Moldova. She used primarily lively songs and educational games with motor activities. The pupils satisfaction and engagement proved that the applied teaching methods were appropriate and efficient.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBiernacka M., Kaźmierczak P., Banach A. (red.), Ludyczność w (glotto)dydaktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectglottodydaktykapl_PL
dc.subjectjęzyk polski jako obcy/drugipl_PL
dc.subjecttechniki aktywizującepl_PL
dc.subjectPoloniapl_PL
dc.subjectglottodidacticspl_PL
dc.subjectPolish as a foreign languagepl_PL
dc.subjectactivating teaching methodspl_PL
dc.subjectlearning by doingpl_PL
dc.subjectPolish Diaspora in Moldovapl_PL
dc.subjectludycznośćpl_PL
dc.titleWykorzystanie technik ludycznych w nauczaniu języka polskiego jako obcego dzieci w wieku szkolnym (refleksje po kursie letnim w Mołdawii)pl_PL
dc.title.alternativeImplementation of Activating Methods of Teaching Polish as a Foreign Language to Children (Reflections about a Summer Course of Polish in Moldova)pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number65-76pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódźpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-115-4
dc.referencesArleo A., Music, song and foreign language, „Les Cahier de l’APLUT”, v. XIX, nr 4/2000: https://www.persee.fr/doc/apliu_0248-9430_2000_num_19_4_3005 [10.05.2019].pl_PL
dc.referencesBenderly B. L., Greenspan S. I., 2000, Rozwój umysłu. Emocjonalne podstawy inteligencji, Poznań.pl_PL
dc.referencesBrzezińska A. (red.), 2005, Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesDebesse M., 1996, Etapy wychowania, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGolińska K., Gry i zabawy dla każdego: https://instruktor.pabianice.zhp.pl/wp-content/uploads/2018/01/Gry-i-zabawy-dla-ka%C5%BCdego.pdf [10.06.2019].pl_PL
dc.contributor.authorEmailmichalina.pokorska@uni.lodz.eupl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-114.7.05
dc.disciplinejęzykoznawstwopl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe